Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Debrecenben tényleg jelen...

Debrecenben tényleg jelen van/lesz a BMW is, és a Mercedes is egyszerre? Miért Debrecenben gyártanak buszokat (is), holott más városokban nagyobb hagyományai voltak - igaz mindig csak a tervekről beszéltek - Debrecenben meg kész Mercedeseket látok.

Figyelt kérdés

[link]


[link]



2019. ápr. 13. 12:57
1 2
 1/20 anonim ***** válasza:
62%
Tényleg attól függ meg tudnak e egyezni a béka segge alatti fizetésekről. Nem szívesen funának bele egy ódi sztrájkhoz hasonlóba.
2019. ápr. 13. 13:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/20 anonim ***** válasza:
93%

Oké tisztázzunk valamit, a debreceni buszgyártással kapcsolatban a sajtó hazudik!

Ott kettő buszt raktak össze az ITK Reform 500-as protót és a Reform 501 protót, ennyi. Ezek a Conectok készen jönnek saját lábukon Törökországból Magyarországra, Debrecenben csak pár apróság pl. utastájékoztató rendszer került beléjük.

Ez nem buszgyártás. Jelenleg Magyarországon van a Kravtex -ami Credobus néven gyárt buszokat- ők valóban egy buszgyártó rendesen gyártócsarnokkal, gépekkel, kétszáz főleg a buszokon dolgozó alkalmazottal. Ők Győrben és Mosonmagyaróváron működnek. Ezen kívül van az Ikarus sokadik permutációja, ami a Honvédségnek gyárt buszokat Székesfehérváron (Currus Aries), meg honosítanak egy kínai elektromos buszt, de ez egy nagyon kicsi vég még a Kravtexhez képest is.

Ezen kívül Komáromban van a kínai BYD-nak buszgyára, de onnan is csak pár busz jött ki egészben.

és a végén halkan mondom, hogy van valami kis Kft, ami a botrányos Ikarus Egyedi Modulóit próbálja szerb gyártói segítséggel valami baranyai faluban befejezni.

2019. ápr. 13. 15:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/20 A kérdező kommentje:

Köszönöm kettes a véleményedet.

Azért is linkeltem két eltérő lapból a cikkeket, mert én sem akartam elhinni, és keresem a magyarázatot.

Amit írtál, hogy csak két darab készült el, az vélhetően tévedés: "Az 50 darab Mercedes-Benz Conecto Next Generation autóbusz Szegeden, Kecskeméten, Salgótarjánban, Egerben, Szolnokon és Hatvanban fog utasokat szállítani." A második linken a fotókon ott vannak a buszok, nem hiszem hogy photoshop lenne.

" Május végétől folyamatosan fognak érkezni a Mercedes-Benz Reform 500-as és 501-es típusú autóbuszok gyártásához szükséges alvázak partnerünktől, az EvoBus Ibéricától, Spanyolországból – ismertette a cégvezető."

Tehát akkor Spanyol alvázra szerelnek buszokat? (Az érdektelen hogy török vagy spanyol ebben az esetben...)


És - állítólag - tényleg felépül a repülőtér mellett a második, nagyobb buszgyár is, ahol pluszban Mercedes speciális haszonjárműveket is építeni fognak.


Azt nagyon sajnálom, hogy az Ikarus nem bír kilépni a zűrzavaros környezetéből, de annak örülök hogy majd magyar buszok lesznek országszerte - függetlenül hogy melyik városban gyártják őket.

2019. ápr. 13. 16:13
 4/20 anonim ***** válasza:
93%

Kár is említeni ezt a kis busz összeszerelő üzemet egy BMW szintű autógyárhoz képest. Egyébként meg miért Debrecen? Mert 2 autópálya is oda vezet (oké, az egyik még nincs teljesen kész), jó a vasúti összeköttetés, ami fontos az autógyárnál, és jó nemzetközi reptere van. Plusz könnyen el lehet jutni Debrecenbe sok más keleti városból, faluból is. Jó döntés volt oda építeni a BMW gyárat, szerintem ez nem vitás.

Ami hatalmas durranás inkább az az, hogy Magyarországon lesz Audi, BMW és Mercedes autógyár is egyszerre. Na ez a kemény, erre szerintem büszkék lehetünk.

2019. ápr. 13. 16:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/20 anonim ***** válasza:
50%
4-es, igen, főleg akkor leszunk rá büszkék, amikor visszaesik az új autók eladása a világban és hirtelen brutálisan visszaesik a hazai gazdaság teljesítménye egyik évről a másikra. Persze, jó dolog, hogy magyar földön dobozokkal és ukrán, román, szerb, stb vendégmunkásokkal össze tudunk rakni prémiummàrkás személyautókat, de vegyük észre azt is, hogy a valódi fejlesztés, innovàció, az autóipari kutatóközpontok messze elkerülik a Kárpátok vonulatait. Pedig a jövőben a kètkezi munka gépekkel pótolható. Nekünk, magyaroknak már azon kellene agyalnunk, milyen gépekkel, nem pedig tapsolni a sokadik összeszerelő üzemnek, miközben lassan már a saját laboratóriumuk kulcsát csavarja ki a tudósok kezéből a kormàny.
2019. ápr. 13. 17:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/20 anonim ***** válasza:
26%

Kérdező ne bántódj meg, de nem tudsz szövegértőn olvasni?


Most idézem saját magam


"Ott kettő buszt raktak össze az ITK Reform 500-as protót és a Reform 501 protót, ennyi. Ezek a Conectok készen jönnek saját lábukon Törökországból Magyarországra, Debrecenben csak pár apróság pl. utastájékoztató rendszer került beléjük."


Tehát a képeken a buszok nyilván valódiak csak nem Debrecenben készültek. Erre mondom, hogy hazugság.


Jelenleg is rengeteg magyar busz van országszerte, úgy hívják őket, hogy Credo. A hazai buszpark ötöde Credóból áll.

2019. ápr. 13. 17:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/20 A kérdező kommentje:

5-ös: lehet hogy rosszul tudom, de szerintem Győrben kifejezetten komoly fejlesztési részleg működik az Audinál, és azért Kecskemétre is csőstül települtek be kisebb nagyobb beszállító-cégek a Mercihez!

Az valóban nagyszerű, hogy 3 olyan prémium márka települt Magyarországra, amelyek minden szempontból "húzónak" minősíthetők. Én nem igazán hiszem, hogy ezek a márkák számottevő visszaesés szenvednének, ráadásul mire pl. a BMW beindul, akkorára a csúcstechnikát a késői hibrid. ill. az elektromos autó fogja jelenteni - a célközönség minden megerőltetés nélkül le fogja cserélni az autóparkját - illetve: ők biztosan, és nagyon gyorsan...

És az sem igaz, hogy mindenféle kókler összeszerelőüzem létesül csak az országban: a magyar kreativitásra, a magyar mérnökökre nagy igény van:

[link]


Köszönöm a válaszokat, sok mindenre rávilágítottatok!

2019. ápr. 13. 20:00
 8/20 anonim ***** válasza:
66%
Az Audinál komoly mérnöki és tervezési munka folyik, és mellesleg a világ legnagyobb autó - motorgyára, ha nem tévedek. És a BMW-nél is úgy tudom, hogy tervezés is fog zajlani, nemcsak maga az összeszerelés. A kereslet pedig nem fog csökkenni az új autók iránt, ez fix.
2019. ápr. 13. 20:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/20 anonim ***** válasza:
34%

Más is írta, NEM DEBRECENBEN KÉSZÜLTEK EZEK A CONECTOK!

Törökből hozzák be őket Debrecenben csak honosítás van.

A fideszes médiát ezzel hülyítik, hogy Debrecenben van a buszgyártás. NINCS!!!

Ugyanakkora kamu mint a Rába-Volvo sztori volt.

2019. ápr. 15. 14:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/20 anonim ***** válasza:
49%

Furcsa itt a pontozás. Ha kimondod, hogy kamu a Debrecenben készülő Conecto le vagy pontozva. A tényektől nem kell félni, a hazugságtól kell.


még egyszer a gyöngék kedvéért: Debrecenben semmiféle Mercedes Conecto gyártás nem történik, ezek törökországi gyárakban készültek, import buszok, amiket Debrecenben honosítanak.

2019. ápr. 15. 16:50
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!