Debrecenben tényleg jelen van/lesz a BMW is, és a Mercedes is egyszerre? Miért Debrecenben gyártanak buszokat (is), holott más városokban nagyobb hagyományai voltak - igaz mindig csak a tervekről beszéltek - Debrecenben meg kész Mercedeseket látok.
Oké tisztázzunk valamit, a debreceni buszgyártással kapcsolatban a sajtó hazudik!
Ott kettő buszt raktak össze az ITK Reform 500-as protót és a Reform 501 protót, ennyi. Ezek a Conectok készen jönnek saját lábukon Törökországból Magyarországra, Debrecenben csak pár apróság pl. utastájékoztató rendszer került beléjük.
Ez nem buszgyártás. Jelenleg Magyarországon van a Kravtex -ami Credobus néven gyárt buszokat- ők valóban egy buszgyártó rendesen gyártócsarnokkal, gépekkel, kétszáz főleg a buszokon dolgozó alkalmazottal. Ők Győrben és Mosonmagyaróváron működnek. Ezen kívül van az Ikarus sokadik permutációja, ami a Honvédségnek gyárt buszokat Székesfehérváron (Currus Aries), meg honosítanak egy kínai elektromos buszt, de ez egy nagyon kicsi vég még a Kravtexhez képest is.
Ezen kívül Komáromban van a kínai BYD-nak buszgyára, de onnan is csak pár busz jött ki egészben.
és a végén halkan mondom, hogy van valami kis Kft, ami a botrányos Ikarus Egyedi Modulóit próbálja szerb gyártói segítséggel valami baranyai faluban befejezni.
Köszönöm kettes a véleményedet.
Azért is linkeltem két eltérő lapból a cikkeket, mert én sem akartam elhinni, és keresem a magyarázatot.
Amit írtál, hogy csak két darab készült el, az vélhetően tévedés: "Az 50 darab Mercedes-Benz Conecto Next Generation autóbusz Szegeden, Kecskeméten, Salgótarjánban, Egerben, Szolnokon és Hatvanban fog utasokat szállítani." A második linken a fotókon ott vannak a buszok, nem hiszem hogy photoshop lenne.
" Május végétől folyamatosan fognak érkezni a Mercedes-Benz Reform 500-as és 501-es típusú autóbuszok gyártásához szükséges alvázak partnerünktől, az EvoBus Ibéricától, Spanyolországból – ismertette a cégvezető."
Tehát akkor Spanyol alvázra szerelnek buszokat? (Az érdektelen hogy török vagy spanyol ebben az esetben...)
És - állítólag - tényleg felépül a repülőtér mellett a második, nagyobb buszgyár is, ahol pluszban Mercedes speciális haszonjárműveket is építeni fognak.
Azt nagyon sajnálom, hogy az Ikarus nem bír kilépni a zűrzavaros környezetéből, de annak örülök hogy majd magyar buszok lesznek országszerte - függetlenül hogy melyik városban gyártják őket.
Kár is említeni ezt a kis busz összeszerelő üzemet egy BMW szintű autógyárhoz képest. Egyébként meg miért Debrecen? Mert 2 autópálya is oda vezet (oké, az egyik még nincs teljesen kész), jó a vasúti összeköttetés, ami fontos az autógyárnál, és jó nemzetközi reptere van. Plusz könnyen el lehet jutni Debrecenbe sok más keleti városból, faluból is. Jó döntés volt oda építeni a BMW gyárat, szerintem ez nem vitás.
Ami hatalmas durranás inkább az az, hogy Magyarországon lesz Audi, BMW és Mercedes autógyár is egyszerre. Na ez a kemény, erre szerintem büszkék lehetünk.
Kérdező ne bántódj meg, de nem tudsz szövegértőn olvasni?
Most idézem saját magam
"Ott kettő buszt raktak össze az ITK Reform 500-as protót és a Reform 501 protót, ennyi. Ezek a Conectok készen jönnek saját lábukon Törökországból Magyarországra, Debrecenben csak pár apróság pl. utastájékoztató rendszer került beléjük."
Tehát a képeken a buszok nyilván valódiak csak nem Debrecenben készültek. Erre mondom, hogy hazugság.
Jelenleg is rengeteg magyar busz van országszerte, úgy hívják őket, hogy Credo. A hazai buszpark ötöde Credóból áll.
5-ös: lehet hogy rosszul tudom, de szerintem Győrben kifejezetten komoly fejlesztési részleg működik az Audinál, és azért Kecskemétre is csőstül települtek be kisebb nagyobb beszállító-cégek a Mercihez!
Az valóban nagyszerű, hogy 3 olyan prémium márka települt Magyarországra, amelyek minden szempontból "húzónak" minősíthetők. Én nem igazán hiszem, hogy ezek a márkák számottevő visszaesés szenvednének, ráadásul mire pl. a BMW beindul, akkorára a csúcstechnikát a késői hibrid. ill. az elektromos autó fogja jelenteni - a célközönség minden megerőltetés nélkül le fogja cserélni az autóparkját - illetve: ők biztosan, és nagyon gyorsan...
És az sem igaz, hogy mindenféle kókler összeszerelőüzem létesül csak az országban: a magyar kreativitásra, a magyar mérnökökre nagy igény van:
Köszönöm a válaszokat, sok mindenre rávilágítottatok!
Más is írta, NEM DEBRECENBEN KÉSZÜLTEK EZEK A CONECTOK!
Törökből hozzák be őket Debrecenben csak honosítás van.
A fideszes médiát ezzel hülyítik, hogy Debrecenben van a buszgyártás. NINCS!!!
Ugyanakkora kamu mint a Rába-Volvo sztori volt.
Furcsa itt a pontozás. Ha kimondod, hogy kamu a Debrecenben készülő Conecto le vagy pontozva. A tényektől nem kell félni, a hazugságtól kell.
még egyszer a gyöngék kedvéért: Debrecenben semmiféle Mercedes Conecto gyártás nem történik, ezek törökországi gyárakban készültek, import buszok, amiket Debrecenben honosítanak.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!