Az M41 "Csörgő" mozdonyok mikorra kerülhetnek végleges selejtezésre a vasúti közlekedésből?
Jó kérdés. Egyrészt vannak viszonylag "új" felújított, remot példányok.
Másrészt ha politika oldalról nézem akkor manapság képesek egyik napról másikra elénk tolni fejlesztéseket. Lásd a hadsereg fejlesztése, új tankok, új helikopterek, kormánygépek.
Szerintem a kovetkezo eus penz idoszakban meg elkepzelheto, legalabb is egy mozdonybeszerzes. Idoszeru lenne mar. Eleve a Traxxok sem voltak a legjobb vetelek, igy en inkabb felnek ettol. Masresztva "kis" Csorgo hadd csorogjon meg a mellekvonalakon, sokkal egetobb az, hogy a villanymozdonyok ugy bo 90%-at a Szilik teszik ki. Elsosorban erre lesz hamarabb szukseg, masreszt eloszor inkabb palyat akarnak fejleszteni, Homolya Robert elmondta, hogy szeretne a 80as vonalat pl vegig, Miskolcig megcsinalni legalabb. Raadasul ott van a pesten beluli palya felujitasok es az allomas/palyaudvarok rendbetetele. Szerencsere mar azert kezdik helyrehozni azt, amit a szoci kormanyok idejen tonkreb.sztak, es a Csorgok csereje a legkevesebb/legutolso, amit tenni kell.
Egyreszt sokkal fontosabb lenne, ha vegre kikerulnenek az ICkbol a Fecskek vagy a lengyel kocsik, ezeket lehetne helyettesiteni 2G IC kocsival, de ahhoz eloszor IC+ kocsik kellenenek.. ott meg munkaerohiany van. Sokkal fontosabb lenne a nagyvarosaink elovarosanak(Miskolc/Debrecen/Nyiregy stb) felelesztese uj motorvonatokkal. Sokkal fontosabb lennr energiahatekony mozdonyokat venni, akar pl Vectront is. az 50 eves Szilik nehezen birjak mar a 120as tempot..
Sok a teendo itt meg addig, hogy a Csorgoket lecsereljek, de szerencsere jo uton haladunk...legalabb is van remeny.
2, ez igy volt, szep is volt, aztan a 80as evek vegere, de foleg a rendszervaltozas utan elkezdtek szepen leepiteni a MAVot. Ez valahol ott kezdodott, amikor az M63-as mozdonyokat szetvagtak. Persze, nem volt a legjobb konstrukcio, de ezek a hibak mind javithatok lettek volna a sorozatgyartasra. 2011 elott, 5 jo dontese volt a MAV-nak: IC vonatnem, Taurusok beszerzese, IC3G kocsik, illetve a Flirt-Desiro vasarlasok. De ezeken kivul csak hagytak szetrohadni a rendszert, semmit nem tartottak karban, leepitesek voltak, nem foglalkoztak a jarmuallomannyal. Most ezert tart itt a MAV, ahol tart. Nem ertek egyet a mellekvonalak bezarasaval, de minden epelmeju ember belatja, hogy a 40-el docogo Bz az nem szolgaltatas. Persze erre jonnek az olyan valaszok, hogy de ujitsak fel a vonalakat... ja persze, eloszor a fovonalakat kene rendbetenni, utana es kozben a jarmuallomanyt kell drasztikusan megfiatalitani, utana johetnek a mellekvonalak es a Bzk.. de ez meg tobb evtized talan. Addig pedig az olyan vonalakat, amik vesztesegesek, nem szabad uzemeltetni.. vagy ki kell adni berbe.
6. Azert az a felre allva rohadnak eros tulzas. Vannak olyan kocsik, amik regebb ota allnak, gondolok itt foleg a CAFokra, de azok nagyon szepen megujultak. Ha jol tudom, a termes kocsik mind, es mar a fulkeseket is elkezdtek, sot a halokat es az etekzoket is.. mindent nem lehet egyszerre. Raadasul a DWA es DJJ kocsikat is kicsit megszepitik. Sarga belsoajtokat kapnak, nyomogombos terem ajtot, szep uj uleseket. Mr csak a vakuumos toalett hianyzik es meg mindig tok jo lenne IC kiegeszito kocsiknak vagy gyorsvonsti kocsiknak az IC+ melle.
Olyan konnyen tudja szidni mindenki a MAVot es nem mondom, hogy nincs igaza, de eleg megnezni az elmult 5 evet: 63db Flirt, 19db KISS(es talan meg +21), CAF felujitas, IC+ gyartas. Nem beszelve arrol, hogy ujulnak a palyak.. most igy hirtelen: 40a, 80a, 2, balaton menten es ezek mellett csokkentettek drasztikusan az adossagukat.
Persze, ellehet varni mindent egyszerre a MAVtol meg lehet szidni, de aki azt mondja, hogy a MAV nem fejlodik vagy sz@r az egesz ugy ahogy van, az vagy vak, vagy idiota, vagy mindketto.Penz nem terem mindenhol, viszont tobb ezer milliard forint megy a vasutra, raadasul munkaero hiany is van.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!