Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Az M41 "Csörgő" mozdonyok...

Az M41 "Csörgő" mozdonyok mikorra kerülhetnek végleges selejtezésre a vasúti közlekedésből?

Figyelt kérdés
és mi válthatja fel őket majd nem villamosított pályákon?
2019. márc. 29. 21:36
1 2 3 4
 1/34 anonim ***** válasza:
82%
Kérdésed részletezésében a válasz... Mivel nincs, ami felváltsa őket, sőt tervek sincsenek dízelmozdonyok beszerzésére, egyelőre még maradnak.
2019. márc. 29. 21:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/34 anonim ***** válasza:
85%
Amennyiben napjaink emberének vasúthoz való hozzáállásában nem áll be gyökeres fordulat a jövőben, akkor előbb fog az összes másod-harmadrendű vonal forgalma végleg megszűnni, minthogy elfogyjon az üzemképes mozdonyállomány. Nem véletlenül nem hajtják a mozdonybeszerzést. Régen egy akármilyen szaros állomáson több mozgás volt, mint ma az egész országban együttvéve.
2019. márc. 29. 22:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/34 anonim ***** válasza:
74%
Miért kéne selejtezni őket?
2019. márc. 30. 00:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/34 anonim ***** válasza:
68%
Remélem, hogy soha!
2019. márc. 30. 01:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/34 anonim ***** válasza:
77%

Jó kérdés. Egyrészt vannak viszonylag "új" felújított, remot példányok.


Másrészt ha politika oldalról nézem akkor manapság képesek egyik napról másikra elénk tolni fejlesztéseket. Lásd a hadsereg fejlesztése, új tankok, új helikopterek, kormánygépek.

2019. márc. 30. 09:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/34 anonim ***** válasza:
22%
A jelenlegi tendenciát elnézve majd akkor, ha mind tönkremegy. Az utóbbi 10 év összes beszerzése a MÁV-nál: néhány emeletes motorvonat, illetve néhány IC-kocsi, utóbbiak félreállítva rohadnak.
2019. márc. 30. 10:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/34 anonim ***** válasza:
39%

Szerintem a kovetkezo eus penz idoszakban meg elkepzelheto, legalabb is egy mozdonybeszerzes. Idoszeru lenne mar. Eleve a Traxxok sem voltak a legjobb vetelek, igy en inkabb felnek ettol. Masresztva "kis" Csorgo hadd csorogjon meg a mellekvonalakon, sokkal egetobb az, hogy a villanymozdonyok ugy bo 90%-at a Szilik teszik ki. Elsosorban erre lesz hamarabb szukseg, masreszt eloszor inkabb palyat akarnak fejleszteni, Homolya Robert elmondta, hogy szeretne a 80as vonalat pl vegig, Miskolcig megcsinalni legalabb. Raadasul ott van a pesten beluli palya felujitasok es az allomas/palyaudvarok rendbetetele. Szerencsere mar azert kezdik helyrehozni azt, amit a szoci kormanyok idejen tonkreb.sztak, es a Csorgok csereje a legkevesebb/legutolso, amit tenni kell.


Egyreszt sokkal fontosabb lenne, ha vegre kikerulnenek az ICkbol a Fecskek vagy a lengyel kocsik, ezeket lehetne helyettesiteni 2G IC kocsival, de ahhoz eloszor IC+ kocsik kellenenek.. ott meg munkaerohiany van. Sokkal fontosabb lenne a nagyvarosaink elovarosanak(Miskolc/Debrecen/Nyiregy stb) felelesztese uj motorvonatokkal. Sokkal fontosabb lennr energiahatekony mozdonyokat venni, akar pl Vectront is. az 50 eves Szilik nehezen birjak mar a 120as tempot..


Sok a teendo itt meg addig, hogy a Csorgoket lecsereljek, de szerencsere jo uton haladunk...legalabb is van remeny.

2019. márc. 30. 11:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/34 anonim ***** válasza:
53%

2, ez igy volt, szep is volt, aztan a 80as evek vegere, de foleg a rendszervaltozas utan elkezdtek szepen leepiteni a MAVot. Ez valahol ott kezdodott, amikor az M63-as mozdonyokat szetvagtak. Persze, nem volt a legjobb konstrukcio, de ezek a hibak mind javithatok lettek volna a sorozatgyartasra. 2011 elott, 5 jo dontese volt a MAV-nak: IC vonatnem, Taurusok beszerzese, IC3G kocsik, illetve a Flirt-Desiro vasarlasok. De ezeken kivul csak hagytak szetrohadni a rendszert, semmit nem tartottak karban, leepitesek voltak, nem foglalkoztak a jarmuallomannyal. Most ezert tart itt a MAV, ahol tart. Nem ertek egyet a mellekvonalak bezarasaval, de minden epelmeju ember belatja, hogy a 40-el docogo Bz az nem szolgaltatas. Persze erre jonnek az olyan valaszok, hogy de ujitsak fel a vonalakat... ja persze, eloszor a fovonalakat kene rendbetenni, utana es kozben a jarmuallomanyt kell drasztikusan megfiatalitani, utana johetnek a mellekvonalak es a Bzk.. de ez meg tobb evtized talan. Addig pedig az olyan vonalakat, amik vesztesegesek, nem szabad uzemeltetni.. vagy ki kell adni berbe.


6. Azert az a felre allva rohadnak eros tulzas. Vannak olyan kocsik, amik regebb ota allnak, gondolok itt foleg a CAFokra, de azok nagyon szepen megujultak. Ha jol tudom, a termes kocsik mind, es mar a fulkeseket is elkezdtek, sot a halokat es az etekzoket is.. mindent nem lehet egyszerre. Raadasul a DWA es DJJ kocsikat is kicsit megszepitik. Sarga belsoajtokat kapnak, nyomogombos terem ajtot, szep uj uleseket. Mr csak a vakuumos toalett hianyzik es meg mindig tok jo lenne IC kiegeszito kocsiknak vagy gyorsvonsti kocsiknak az IC+ melle.

2019. márc. 30. 12:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/34 anonim ***** válasza:
19%

Olyan konnyen tudja szidni mindenki a MAVot es nem mondom, hogy nincs igaza, de eleg megnezni az elmult 5 evet: 63db Flirt, 19db KISS(es talan meg +21), CAF felujitas, IC+ gyartas. Nem beszelve arrol, hogy ujulnak a palyak.. most igy hirtelen: 40a, 80a, 2, balaton menten es ezek mellett csokkentettek drasztikusan az adossagukat.


Persze, ellehet varni mindent egyszerre a MAVtol meg lehet szidni, de aki azt mondja, hogy a MAV nem fejlodik vagy sz@r az egesz ugy ahogy van, az vagy vak, vagy idiota, vagy mindketto.Penz nem terem mindenhol, viszont tobb ezer milliard forint megy a vasutra, raadasul munkaero hiany is van.

2019. márc. 30. 12:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/34 anonim ***** válasza:
40%
Jaa es raadasul kifelejtettem a 60db Schlieren kocsit, ami hasznaltvet volt ugye, de Borsodban hatalmas elorelepes es egesz kenyelmes kocsik azok is.
2019. márc. 30. 13:37
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!