A TramTrain gyakorlatilag a HEV modern megfeleloje?
Egyik sem egy pontosan definiált fogalom, pl a mai vasúti mellékvonalak jó része is HÉV-vonalnak épült, ami valójában egyszerűbb felépítményű nagyvasutat jelentett, de ma már csak a budapesti elővárosi hálózat egyes vonalait nevezzük így. De funkciójukban a HÉV-vonalak és a nagyvasúti elővárosi vonalak között nincs sok különbség, ami a városkörnyéki közlekedésben betöltött szerepüket illeti.
A tramtrain annyiban speciális, hogy különböző műszaki paraméterekkel bíró vasútüzemek között teremt átjárást, e tekintetben mind a városi villamosok, mind az elővárosi vasútvonalak (így többek között a HÉV-vonalak) funkcióját is betöltheti.
#4: A budapestin kívül léteuik még a Fertővidéki HÉV is, de mivel a GySEV üzemelteti, és már az ő tulajdonában is van, sokan nem tudják, hogy egy külön cég hivatalosan:
Helyi Érdekű... na itt már elbukik a dolog :) Egyedül csak Felcsúton van igazi HÉV, tudjátokmiért.
A többit meg mindegy hogy hívják. Nyomtáv ugynaz, áramszedőbe azt vezetnek amit akarnak. A töltést olyanra építik amilyenre akarják. Most cserélik le a hév-eket. Simán lehetne metrókompatibilisre, vonatkompatibilisre váltani az egész kócerájt. A Metro eredendően metropolitan railway, városi vasút. A nyomtáv a lényeg, az üres kocsit bármi tudja huzigálni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!