Pesten hogy sikerült bevezetni az első utas által vezérelt ajtókat?
tehát amikor az utas a buszon/trolin/villamoson magának nyitja az ajtót, hogy vezették be?
melyik járművön volt egyáltalán az első ilyen, mikor történt, és hogy történt a bevezetés?
közölték hogy így fog működni, vagy szépen rájöttek az emberek?
Valóban a 415-ös Ikarusokon vezették be először, 1987-ben, amikor az első széria érkezett a BKV-hoz. Eleinte a 120-as, majd a 15-ös és 16-os vonalon jártak. Annak idején riport is volt róla a híradóban, hogy az emberek nem tudják, hogy kell használni, állnak bambán a megállóban, a sofőr meg mutogat, hogy nyomják meg a gombot. Ennek a riportnak a hatására, amikor legközelebb Budapesten jártam, én is elmentem a 120-asra kipróbálni.
A 405 és 435-ös típusok csak később jelentek meg, 1 db prototípus 435 1989-ben, jellemzően a 7-es buszcsalád vonalain járt, a sorozatpéldányok viszont csak 1994-95-ben érkeztek, a 405-ösök első példányai pedig 1995-ben érkeztek.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!