A mávnál miért használnak katonai kifejezéseket, mint például parancskönyv, vezénylőtiszt?
# 10
Ma már stratégiailag nem annyira fontos a vasút.
Békeidőben oké, szoktam látni katonai járműveket vonatszerelvényeken mostanában is, de háborúban lebombázzák az ország összes vonalát félóra alatt, aztán annyi.
Most már járható aszfaltutak vannak az ország széltében-hosszában, ellentétben pl. a világháború időszakával, amikor még a sebezhetősége ellenére is a vasút egy nagyon jó alternatíva volt, mivel a sáros, kátyús földutakkal állt szemben. Most viszont már a közúti szállítás a jobb, mert alapból járhatóak az utak, ha pedig lebombáznak párszáz métert, akkor a teherautó ezt kikerüli, vagy elkerüli egy másik úton. Vonat esetében ez kínos dolog.
12 tény hogy sok minden változott- de részben amit 1-es írt: hogy ezeknél a félkatonai szervezeteknél nem lehet hóbortosan- kelletlenül végezni a dolgokat, mert összeomlik,hanem parancsszerűen, ahhoz meg tartozik egy hierarchia. Az út-vasút dologhoz pedig annyit, hogy a Nagy háború nem ért véget, és sajátosan zajlanak, infrastruktúrában.. egész Amerika állandóan úton van (olaj) Jó feltáró írásokat lehet Paul Viriliotól olvasni, vagy aki mesterének tekinti, Ekler Dezső gondolatait is érdemes megismerni "egy örjöngõ, felfokozott, fogyasztógépezet Amerika"
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!