Az jogos, hogy sárosan a busz nem hajlandó elvinni valakit, és otthagyják az embert a semmi közepén?
Nem minden esetben kötelező ülni, ill. ülést biztosítani az utasnak. Ha a busz nem megy autópályára, akkor meg főleg nem.
A két veszélyhelyzet közül kell a kisebbik kockázatot választani ilyen esetben. Az hogy fékezés esetén kapaszkodás mellett is úgy elesik a buszon, hogy sérülést szenved, kb. 0, míg az, hogy az éjjel történik vele valami, nos kicsit nagyobb.
Egyébként szerintem ha történetesen bejelenti, és diszpécseri tiltás ellenére mégis felengedi, és kiderül az eset, amiért jól megbüntetné a Volán, egy munkaügyi peren simán nyerne, hiszen a törvényi kötelezettségek magasabb rendűek, mint a munkahelyi előírások. Cég nem kötelezhet cserbenhagyásra, márpedig a segítségnyújtás kötelező.
Ha teszem azt, én egy gyárban dolgozom, ahol 10 órára munkába kell állnom, de nem érek be időbe, mert valaki megsérült, és nekem segítséget kell nyújtanom, mentő meg sehol, akkor nem hagyhatom ott, hogy bocsi, kezdődik a meló. És nem is rúghatnak ki késésért, ha amúgy megtehetnék ugyanezért, akkor sem, ha igazolom, hogy ez a helyzet. Ha megtennék, munkaügyi perre viszem a dolgot, és simán nyerek.
"Nem minden esetben kötelező ülni"
maradjunk annyiban hogy ez akkor társaságfüggő, itt vidéken egy most meg nem nevezett kisvárosban ezek szerint szigorúbbak a szabályok, máshol meg nem.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!