Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Mit gondoltok a feb.4-től...

Mit gondoltok a feb.4-től kezdődő Bp. Keleti-Hatvan buszos IC pótlásról? Mekkora káosz lesz? Nem jobb lett volna Újszász-Hatvan vagy Szolnok-Hatvan felé vonattal megoldani?

Figyelt kérdés
2019. jan. 19. 09:12
1 2
 11/16 anonim ***** válasza:

"Azokat meg marha könnyű ócsárolni, akik megoldási javaslatokkal állnak elő. És a legfájóbb, hogy ez tényleg csak ócsárlás, mivel az ötleteik alapvetően jók, "


Az megoldási javaslat, hogy olyan kerülőt javasolnak, sőt, egyenesen erőltetnek, ami lehetetlen, lévén nem lesz arra élő vágánykapcsolat?


Bocsi, de kis túlzással ennyi erővel egy fiktív, nem létező vonalon is javasolhatnának pótlást, ugyanúgy kivitelezhetetlen lenne, és döngethetnék a mellüket, "mi megmondtuk".


Nekem alapvetően ezekkel a gittegyletekkel az a problémám, hogy az összes megszólalásukból kiérződik, hogy ők az okosak, a megváltók, ők gondoltak erre, bezzeg a hülye máv, nif akárki az nem.

Sőt, a legjobb amikor ezt egyenesen szándékosságnak, az utasokkal való szándékos kib.szásnak állítják be.


Ezért mondtam, hogy nekem is lenne 10 másik tippem hogyan lehetne, ha nem kellene azzal az aprósággal számolni hogy az ország többi részén is fenn kell tartani a közlekedést. Ha nem kellene azzal számolni, hogy van-e személyzet, van-e annyi többlet erőforrás, amit igényelne egy ilyen kerültetés.

Láttam, többen is kérdezték tőlük, hogyan lenne flirt erre, de válasz az valahogy sosem született, csak kb "elvennénk máshonnan" szinten.

A Startnál az kevés, mert ott a mondat azzal folytatódik, hogy a "máshonnan" az hol van, és mi fog járni helyette.


Ugyanez az eset a busz is, könnyű odahányni, hogy "legyenmégtöbbbusz" de vajon látják, hogy mi megy a buszok körül hónapok óta? Látják, hogy a Volánnak mi a valós kapacitása, emellett mit tud még bevállalni? (Nem látják.)


Ugye milyen egyszerű böffenteni egyet, h legyenmégtöbbusz, de amikor a sokadik szolgáltató sem vállalja már több busz közlekedtetését, akkor mi van? A Startnak meg kell oldani a helyzetet, a gittegyletek meg maximum letörlik a posztot a facebookról és el is van felejtve.


Mondom mégegyszer, engem az egész működésükben ez a "kihaénnem" stílus irritál legjobban, fel sem merül bennük, hogy mindezt a Start is körbe járta, hogy próbálkozott, és nem volt lehetőség rá.


És nem, soha nem ócsárolnám ezeket, ha nem lenne alap rá. Általános érvényű gondolkodás, hogy a vasútnál mindenki hülye, a pálya széléről mindenki jobban csinálná. Közben a Startnál is nagyon sok vasútmániás van (sőt meggyőződésem, hogy a MÁV még ezek az emberek miatt működik!) és ők ugyanúgy gondolkodnak, mint a gittegyletek emberei, csak mint mondtam a MÁV-nál egyéb tényezőket is figyelembe kell venni. No meg azt, hogy a kezek meg vannak kötve. Lásd aszódi vágánykapcsolat hiánya.

A térképet a mávnál is ismerik, ismerik az eljutási lehetőségeket...

Amúgy nem mellesleg, sem Vác, sem a 70-es vonal nem bírná el a többlet vonatot. Ezt a KT annyival lerendezte, hogy minden kétórában van EC és a másik órában mehetne ez. Tényleg? És más nem közlekedik ott? A kb 40 magyarországi vasútvállalatból senki nem foglalja azt a menetvonalat? Mert a gitt rágása közben csak addig jutottak el, hogy a hivatalos menetrendben ott személyszállító vonat nincsen...


Egyeztették ezt a tervet a VPE-vel? Kiutalható menetvonal lenne ott a kerüléshez pl.? És még sorolhatnám.


Én ezt a KT okoskodást érzem szépen becsomagolt fröcsögésnek, a minden szar de mi sokkal jobban tudunk mindent gondolkodásnak...


Amőgy elgondolkodtató, hogy sok más szervezet is létezik, és a komolyabbaknak tagjai (nyilván álnéven, megbújva) mávosok is, VPE-től, niftől, és még sok más érintett szervezettől.

A KT köreibe miért nem csatlakoztak "insiderek"? Miért nem kapnak belsős infókat, tippeket?


Mert bármennyire szépek a tervek, szép a design, jól megrajzolják az okoskodást, mégsem több, mint egy adag komolytalan fiatalok csapata, akik nem kívánnak az olyan apróságokkal foglalkozni, mint a tények. Amik figyelembe vételével már kicsit árnyaltabbak a dolgok.


És látod, Te is azt feltételezed, hogy a MÁV hülye segg, és eszébe nem jutott kerültetni, csak a legvégén a tényekkel szembesít mindenkit... Igen komoly tárgyalások sorozata egy ilyen vágányzár, és elég sok eshetőséget figyelembe vesznek. És nem, nem gondolom, hogy 3 évvel korábban ebbe a folyamatba gittegyleteket kellene bevonni...

2019. jan. 19. 20:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/16 anonim ***** válasza:
100%

#11#

Lehet a KT-t meg az egyéb szervezeteket fikázni, meg gittegyletnek nevezni. Vannak ötleteik, amiket az illetékes hatóságoknak meg kéne vizsgálni, uram bocsá az sem lenne hátrány, ha nekik jutna eszébe, tekintettel arra, hogy ez a dolguk. De sajnos úgy látom ezek az orruknál tovább nem látnak. Ennek talán legszebb példája az, hogy az Érd-Érd-alsó átkötést legutoljára építik meg. Ha ezzel kezdték volna, az egész pécsi átszállásos cirkuszt el lehetett volna kerülni. Miskolc: (meg Pécs is) Kerülő iránynál, miért csak FLIRT-ben gondolkodnak? Van pár 100 Halbi is, amihez vezérlőkocsi is van, ráadásul egy pécsi,miskolci vagy gyékényesi viszonylatban kényelmesebb is mint a FLIRT. Ja, ami a németeknél működött az nálunk nem megy, csak az utas szív. Vác: összedőlne a világ, ha a szlovák/cseh/német irányból bejövő EC-k és tehervonatok egy része nem a 70-esen, hanem a Komárom-Kelenföld vonalon jönne be a Keletibe meg a Fradiba? Mindjárt lenne menetvonal. Aszódnál meg talán egy repülővágány olcsóbb lenne, mint a buszos pótlás. A kényelemről nem is beszélve.

2019. jan. 20. 14:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/16 anonim ***** válasza:

" Vannak ötleteik, amiket az illetékes hatóságoknak meg kéne vizsgálni, uram bocsá az sem lenne hátrány, ha nekik jutna eszébe,"


Kb 10x írtam le, de 11. alkalommal is: miért hiszitek el, hogy feltalálták a spanyolviaszt? Miből gondoljátok, hogy ezek a megoldási javaslatok nem 100x lefutott körök a vasút berkein belül is?

Mondtam, a vasútnál sem hülyék vannak, csak sajnos ott az általános álmodozáson felül más tényezőket is figyelembe kellene venni.


"Ennek talán legszebb példája az, hogy az Érd-Érd-alsó átkötést legutoljára építik meg. Ha ezzel kezdték volna, az egész pécsi átszállásos cirkuszt el lehetett volna kerülni. "


Na ez megint az a téma, amiről azt gondolod, hogy újat mondtál. Tényleg? Nahát, ez a vasútnál eszükbe sem jutott. Ja de. Csak ott volt némi aprócska kisajátítási-bibi, mert az Önkormányzat oda is adott ki építési engdélyt ahová nem igazán kellett volna. És igen, eddig húzódott a rendezés, nagyrészt már kiváltották ezeket az ingatlanokat.


Persze nyilván sokkal jobb lett volna ha várnak 3 évet, amíg ez lemegy, megépül az összekötő és utána állnak neki az átépítésnek, bukva az EU-s pénzt, de a hozzá nem értő és töketlen NIF inkább azt választotta, hogy csinálja a beruházást, és pótol.

Szégyen nem?


"Kerülő iránynál, miért csak FLIRT-ben gondolkodnak? Van pár 100 Halbi is, amihez vezérlőkocsi is van, ráadásul egy pécsi,miskolci vagy gyékényesi viszonylatban kényelmesebb is mint a FLIRT. "


Ebben van igazság. Teljesen egyértelmű, hogy megbízhatatlan lenne a halbis inga, mert ótvar a karbantartás. De ha itt tartunk, mehetne csíkos inga is, ami viszont üzembiztos, ámbár egy ilyen mértékű zavartatásnál a menetdinamika lényeges volna. Egy flirt bőven tud késést behozni, az inga max generál. Illetve ami még nagyobb baj, és ezért nincs a 40a-ban sem ingázás: a fordulás technológiai ideje. Flirttel 7p alatt lehet fordulni, ingával ennek min. duplája kellene, mert fékpróbát kell tartani kocsivizsgálóval+a vezetőállás előírt özembe helyezési ideje is több. És ez biztonsági szabály, senki nem fogja felülírni csak azért, mert a KT-nek úgy tetszik.

Az amúgy is husszú többlet menetidőt megfejelhetjük további 15-20 perccel a fordulásnál. Nem tűnik túl jó ötletnek.


"Vác: összedőlne a világ, ha a szlovák/cseh/német irányból bejövő EC-k és tehervonatok egy része nem a 70-esen, hanem a Komárom-Kelenföld vonalon jönne be a Keletibe meg a Fradiba?"


Na amint ezt a kérdést elolvastam, akkor jöttem rá, hogy igaz amit írtam a pálya széléről. Van némi fogalmatok egyáltalán a vasút működéséről? Vagy csak az ihon láttok néha vonat fényképeket?

Az EC-k szlovákiában belföldi forgalmat bonyolítanak, ezzel a lépéssel pedig egy "aprócska" pályaszakaszt és némi megállót kihagynál a közlekedéséből. (Amit nyilván a szlováknak ótolnia kellene, amit nyilván IGEN NAGY ÖRÖMMEL tenne meg. (Bocs, csak nagybetűvel tudok iróniát éreztetni)

Emellett a szlovák félnek a vágányzár miatt a Rákóczi-Hernád kiállítása is igen nagy szívfájdalom, amire évek óta készülnek ma Start részéről (Kv elszámolás, többlet generálás a szlováknak) és még így sem annyira akarja ezt az egészet. Emellett szerinted mekkora NEM-et mondana erre a javaslatodra?

Azt már nem is említem, hogy ott is jelentős többlet menetidő igénye van+az 1-es vonalra tereled rá, ahol egymást érik a vonatok, szabad menetvonalat vadászni kell. (Mondjuk úgy, tesközelből láttam már olyat, amikor egy gépmenet órákon át nem fért be az egyesre.)


A komárom-komárnoi átmenet pár éve a sturuvói balesetnél ki lett próbálva, le is bőgött az egész. Úgy volt működőképes, hogy a vasutak jelentős része nem közlekedtette a tehervonatokat, mondván, pár nap és helyreáll. Egyszerűen a 70-es vonali teherforgalom az EC-k mellett olyan volumenű már, amit nem bír el a komárnói átmenet sem a magyar sem a szlovák oldalon. (Gondolj bele, sokszor most sem fogadja a tehervonatokat sturuvo, mert lassan ürül, és akkor enged ki vonatot, ha hozol is be egyet. )Ezt ráeresztenétek egy egyvágányú hídra, és a leépített teher kapacitásokra. (Főleg túloldalt.)



"Aszódnál meg talán egy repülővágány olcsóbb lenne, mint a buszos pótlás."


Attól, hogy a trainsimulatorban 2 kattintás lerakni egy repülővágányt, a valóság némileg szofisztikáltabb. Ez a terület kisajátításával (!!!) al-felépítménnyel, biztber bekötéssel, TEB munkákkal bizony vetekszik a pótlás árával. Ráadásképp pár hónapra, max fél évre kellene, amíg nincs kijárás a 77-re. Igazán megérné... (Persze a billentyűzet bármit elbír, csak amikor erről már felelősen kell dönteni, akkor.....)


Sokadjára is: Higyjétek el, a vasút sem hülye 3 éve tervezik ezt az egészet, elég sok aspektusa meg lett vizsgálva. Tényleg sem a spanyolviaszt, sem a melegvizet nem kell feltalálni.

2019. jan. 20. 19:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/16 anonim ***** válasza:

"Nem jobb lett volna Újszász-Hatvan vagy Szolnok-Hatvan felé vonattal megoldani?"

Persze, szuper ötlet.

67 km helyett 136Km. Kifizeted a dupla jegyárat?

+ az adott vonalon is borulna a menetrend, időt viszont nem hiszem, hogy nyernél.


Ha káosz és kellemetlenségek nélkül meglehetne oldani egy felújitást, akkor azt jelentené, hogy nincs is akkora szükség a vonalra.

2019. jan. 20. 20:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/16 anonim ***** válasza:

" Kifizeted a dupla jegyárat?"


Mindjárt megkapod, hogy ezt a MÁV-nak ajándékba kellene adnia :D

Mindenre IS van egy megoldás, ha a pénz és az erőforrás nem számít, csak ötletelni kell a rózsaszín ködben.

A valóság kicsit árnyaltabb általában.

2019. jan. 20. 20:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/16 anonim ***** válasza:

"Mindjárt megkapod, hogy ezt a MÁV-nak ajándékba kellene adnia :D"


Lehet. :D


(Bele se merek gondolni, hogy mi lesz itt nálunk (bezzeg ország), ha feltúrják az alagutat és az egyik állomást és 1 teljes évig nem lesz S-bahn 3 állomás között. Ahol irányonként 10 percenként, 6-9 részes, 140-210 méter hosszú, tömött szerelvények közlekednek.)

2019. jan. 21. 21:45
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!