Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Mit gondoltok a feb.4-től...

Mit gondoltok a feb.4-től kezdődő Bp. Keleti-Hatvan buszos IC pótlásról? Mekkora káosz lesz? Nem jobb lett volna Újszász-Hatvan vagy Szolnok-Hatvan felé vonattal megoldani?

Figyelt kérdés
2019. jan. 19. 09:12
1 2
 1/16 anonim ***** válasza:
82%

Botrány. Totális beleszårás az utasok arcába, ezt gondolom konkrétan. Kiváncsi is leszek az egész kimenetelére, mert azért eléggé billegő városokkal szúrnak ki pont egy választási évben. Most ugye ott tart a dolog, hogy két pár közvetlen vonatot csak át akar passzírozni a Start, ami nyilván azt jelenti, hogy megoldható lenne a vonatok egy részének közlekedtetése, csak a kivitelezőnek könnyebb így. Mindezt a zárt gépláncos pályafelújítások korában, amikor minimális az olyan munkafázisok időigénye, ahol tényleg kellene mindkét vágány.


A buszos pótlás tervezete is gyatra, mert ugyan az IC-buszok a Keletiből rajtolnak, a sebesvonatok utasai szállhatnak át kétszer. Arról nem is beszélve, hogy csúcsidőben reménytelen dugók tudnak kialakulni az M3 autópályán. Persze ezen még lehet javítani kvázi-buszsáv kialakításával (szokott ilyen lenni a nagydíj idején), de a kiszámíthatóságot nem növeli, az biztos.

2019. jan. 19. 09:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/16 anonim ***** válasza:
85%
Úgy látszik, ez lett most a divat. 2 éve a 40a-t zártak le (még most is úgy van), akkor számomra meglepő volt, hogy ezt tényleg megteszik. Most már az utasok érdekei semmit nem számítanak. Persze a vágányzár melletti menetrend betartása soha nem volt a MÁV erőssége, de most már úgy vannak vele, hogy nagyon meg sem próbálják.
2019. jan. 19. 11:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/16 anonim ***** válasza:

Botrány. Itt például sokkal jobb megoldást javasolnak:

[link]


De a MÁV erre nagy ívben tesz. Az ingázókat és arra utazókat tényleg sajnálom. Nekem meg ha a környéken akad dolgom, megyek autóval. És szerintem most sokan ezt fogják tenni. Így kell elüldözni a vasútról az embereket.

2019. jan. 19. 13:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/16 anonim ***** válasza:
46%

Annyira mókásak vagytok, ahogyan láthatóan teljesen a pálya széléről nézitek az eseményeket, alapozva ilyen KT féle gittegyletekre.


A KT is mondja az okosságokat, mert bullshitből nincsen hiány, csak olyan apróságkról felejtkezik meg, pl. hogy a kerülő útirányra honnan a fenéből volna Flirt szerelvény, amikor most sincs belőlük elég?

Persze, könnyen ide lehet köhögni, hogy vegyék el a 30a-ról meg a 2-ről, de mi fog járni helyette? Egyaz, hogy azokat a flirteket amikor vették, ezekre a vonalakra vették, a másik fele meg az, hogy az utóbbi 5-10 évben, amikor jöttek a flirtek, teljes járműsorozatokat selejteztek le csak 1-1 példány maradt hírmondónak belőle: pl. régi Bhv. Ezek helyett jár a szolnoki csíkos, amiket most nyilván a flirt helyére kellene betenni, hogy kinyerjük őket.

A vágányzárral felszabaduló flirteket pedig az alső és felső szakaszon kellene használni. (Ráadásul közel sem jön ki optimális forduló rájuk a vágányzárban.)


A másik apróság hogy Aszódon nem lesz vágánykapcsolat a 77-es felé, így ott teleportálni kellene a vonatokkal. És a KT gittegylet állításaival ellentétben ez nem csak annyiból áll, h beszélek a kivitelezővel és beépítek egy váltót. Emberek, az infra felújítás tervezése, kiviteli engedélyek megszerzése 3 éve zajlik, erre berobban az ablakon egy 16-18 évesekből álló bagázs és elkezdik f*ngani a passzátszelet, mintha amúgy a vasútnál mind hülyék ülnének... Pedig a látszat ellenére nem, csak a vasútnál a teljes ország közlekedéséről kellene gondolkodni és nem egy szar vonalra beszűkülve gondolkodni...


Jobb buszok gyorsabb buszok, több busz?


Emberek, a mostani tervhez szükséges buszmennyiség biztosítása is meghaladja a szolgáltatót, ez nem zavar senkit? Nincs buszsofőr, mert nem sikerült klónozni őket.


Megint álmodozás arról, hogy ilyen-olyan pótóbusz legyen, de abba senki nem gondol bele, honnan lesz busz,. meg sofőr rá? Amikor egy zavarhelyzetben is csak 1-1 pótlóbuszt tud a volán kiköhögni magából, azt is 60 km-rel arrébb lévő telephelyen.


Vágány utcában hol férne el ennyi busz? A jelenlegi mennyiség is kezelheteten lesz, de azért eresszünk oda még 2x annyit.


Ne haragudjatok, de ez az egész KT egy ócska gittegylet, a nép hergelésére és okoskodására alkalmasak, ti pedig tátott szájjal kajáljátok be amit mondanak, mert csilivilin le van rajzolva, és szépen tálalva....

2019. jan. 19. 14:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/16 anonim ***** válasza:
53%

"2 éve a 40a-t zártak le (még most is úgy van)"


11 hónapja tart a vágányzár, még kb 2,5 hónapig.

Akárhonnan nézem, nem jön ki a 2 év.

2019. jan. 19. 14:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/16 anonim ***** válasza:

Amúgy nem akarok senkit megbántani most sem, de nem találtátok fel a melegvizet.

Igen, vannak olyan technológiák, amivel nem kell mindkét vágányt kizárni.

De egyik sem lesz olyan gyors, mint a teljes kizárás.


2020 végéig minden körülmény között el kell készülnie a teljes felújításnak, különben bukják az EU pénzt, ez tény. Évekig ült a dolgon az állam, a NIF, pedig tudták ezt, és most 2019 legelején vágnak bele.

Semmi egyéb haladék nincsen a határidőt illetően, így ha kell, akkor a teljes kizárás árán is csinálni kell.


Az állam tulajdonolja a pályát, az állam beruháztat az EU pénzéből, a NIF kiviteleztet, a MÁV, és a többi vasútvállalatnak itt annyi beleszólása sincsen a dolgok menetébe, hogy kék vagy szürke legyen a korlát a peronon...


Sok sok éve mielőtt Esztergomot átépítették menni kellett egyeztetni a kivitelezővel. Akkoriban 16 Desirot tárolt+tankolt a Start Egomban éjjel, a reggeli beinduláshoz. A Start elmondta a kívánalmait, hogy ennyi Desirot szeretne tárolni, meg tankolni is kell, stb stb, majd mosolyogva bejelentette a kivitelező, hogy:


Ácsi, és a NIF-től úgy kaptam meg a munkaterületet, hogy 1 vágányt, 3 desiro hosszban kell szaadon tartani, és nem kell hozzáférni a gázolajkúthoz.


Ők így tervezték be a munkát, holott nyilván a 16 desiro kontra 3 desiro helye köszönőviszonyban sem volt azzal a mennyiséggel, amit a reggeli forgalom igényelt.


Amennyire tudom, vonali tárolással, szerelvénymenetekkel, és átszervezéssel lehetett csak megoldani, de ha értitek miért meséltem el ezt, akkor rájöhettek, hogy messze nem fekete és fehér ez a dolog, és rég nem a MÁV-ot kell itt bűnbaknak beállítani, és főképp nem feltalálni a spanyol viaszt, hogy 1000 más megoldás lehetne még, bezzek "a MÁV beleszarik az utasok arcába" blablablabla.

Jól hangzik, csak ku.rv-ára nem így van.

Ezeket az anyagokat a vasútnál, kivitelezőnél meg úgy mindenhol mérnökök, diplomás emberek tervezik, egyeztetik, ezen az oldalon sem tudatlan kretének ülnek, ahová a gittegyletek hozzák majd meg a fényt.

Szerintem a vasútnál is köztudott, h ez rossz megoldás, de abból kell főzni ami van. Ha hátra van kötve a kezed, és van otthon liszt meg tej, álmodozhatsz arról, hogy Somlói galuskát csinálsz, de vaalhol a lelked mélyén tudod, hogy ebből nem lesz az...


A KT és a többi gittegylet tagjai pedig tanuljanak szorgalmasan, és várják őket szeretettel a vasútnál világot megváltani. Akkor meg lehet ismerni a történetek másik aspektusát is, így elégé egyoldalúan látják a világot.

2019. jan. 19. 14:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/16 anonim ***** válasza:
4-es-6-os... Egyrészt nem 2020, hanem az n+2-es szabály értelmében 2022 a projekt végelszámolásának a határideje. Tehát van ebben tartalék. Azt pedig nonszensznek tartom, hogy a kivitelező érdekei felülírják az utasok érdekeit. Akkor is, ha éppenséggel tényleg gyorsabb a teljes kizárás, nagyon nem mindegy, hogy x hónapig el lehet felejteni a tömegközlekedést északkelet és a főváros között úgy ahogyan van, vagy mondjuk x+z hónapig kell együtt élni egy csökkentett szolgáltatási színvonallal. Természetesen az màr most làtszik, hogy így pár héttel a munkák megkezdése előtt sokat nem lehet változtatni a terveken, de itt igenis a vasúttársaságnak kell közbenjárnia a saját ügyfelei érdekében és nem simán befeküdni a NIF-nek.
2019. jan. 19. 14:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/16 anonim ***** válasza:

"Egyrészt nem 2020, hanem az n+2-es szabály értelmében 2022 a projekt végelszámolásának a határideje. Tehát van ebben tartalék."


Amikorra Hatvanig, és hatvan állomásnak is kész kellene már lennie. 2019 első negyedéve van, és ez csak az első fázis.

Elég a 30a-val összehasonlítani, hány évbe tellett a teljes átépítés Székesfehérváral együtt?

A +2 éves határidővel is mindössze 2 és 3/4 év van hátra.


"de itt igenis a vasúttársaságnak kell közbenjárnia a saját ügyfelei érdekében és nem simán befeküdni a NIF-nek."


Te sem értetted meg, amit írtam, pedig példát is hoztam rá, csak fújod a kötelezőt.


Itt nincs közbenjárás, meg érdekek, meg utasok meg blablabla.

Az állam tulajdonolja a pályát, az állam a NIF-el felújíttatja SENKIT nem érdekel, hogy mi vagy mi nem tetszik a MÁV-nak. Nem ritkán meg sem kérdezik a helyzetről. (Lásd 16 desiro-3 desiro példámat.)


Mégis kinél járjon közben? Annál az államnál aki igyekszik 3 év alatt felújítani a teljes vonalat, és benyelni az Eu pénzt?

Nyilván kockáztat az állam és nem azt mondja, h mindenáron csak a pénz legyen meg. Gondolkodj.

2019. jan. 19. 14:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/16 anonim ***** válasza:
Mondd már el, mi abban a “kötelező”, hogy felbåsz, ha a fél ország elérhetetlenné válik azért, mert a részt vevő állami és az állammal Khm szorosan összefonódott magánszereplők a saját egyéni érdekeik mentén hoznak számomra és emberek tízezreinek káros, helytelen döntéseket? Részigazságod van annyiban, hogy nem a MÁV-csoporttól kell itt várni a megváltást, de a projekt jelen fázisában már tényleg csak ők és főleg az érintett területek képviselői tudják menteni a helyzetet. Egyszerűen rohadtul nem így kellene az egésznek mennie.
2019. jan. 19. 16:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/16 anonim ***** válasza:

Ha valami botrányosan szarul kezd alakulni a vasút körül, akkor hirtelen minden állami cég egymásra kezd mutogatni, hogy arról bizony a másik tehet, és nem ők. Ezt én készséggel el is hiszem, csak már a töke kivan az embernek, hogy ha valami szar, akkor arról végül senki nem tehet, így alakult, el kell fogadni.


Igen, valóban, a 40a még csak 1 éve van lezárva, nem tudom, miért írtam 2-t. De ott is remekül sikerült bemutatni, mire képes az ország, ha a vasútról van szó.


Azokat meg marha könnyű ócsárolni, akik megoldási javaslatokkal állnak elő. És a legfájóbb, hogy ez tényleg csak ócsárlás, mivel az ötleteik alapvetően jók, arról nem ők tehetnek, hogy ebben a bazi nagy bürokratikus rendszerben kb. semmit nem lehet megvalósítani, mert már minden el van döntve, minden szerződés le van fixálva, mire nyilvánosságra hoznak valamit.

2019. jan. 19. 20:17
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!