Mit gondoltok a feb.4-től kezdődő Bp. Keleti-Hatvan buszos IC pótlásról? Mekkora káosz lesz? Nem jobb lett volna Újszász-Hatvan vagy Szolnok-Hatvan felé vonattal megoldani?
Botrány. Totális beleszårás az utasok arcába, ezt gondolom konkrétan. Kiváncsi is leszek az egész kimenetelére, mert azért eléggé billegő városokkal szúrnak ki pont egy választási évben. Most ugye ott tart a dolog, hogy két pár közvetlen vonatot csak át akar passzírozni a Start, ami nyilván azt jelenti, hogy megoldható lenne a vonatok egy részének közlekedtetése, csak a kivitelezőnek könnyebb így. Mindezt a zárt gépláncos pályafelújítások korában, amikor minimális az olyan munkafázisok időigénye, ahol tényleg kellene mindkét vágány.
A buszos pótlás tervezete is gyatra, mert ugyan az IC-buszok a Keletiből rajtolnak, a sebesvonatok utasai szállhatnak át kétszer. Arról nem is beszélve, hogy csúcsidőben reménytelen dugók tudnak kialakulni az M3 autópályán. Persze ezen még lehet javítani kvázi-buszsáv kialakításával (szokott ilyen lenni a nagydíj idején), de a kiszámíthatóságot nem növeli, az biztos.
Botrány. Itt például sokkal jobb megoldást javasolnak:
De a MÁV erre nagy ívben tesz. Az ingázókat és arra utazókat tényleg sajnálom. Nekem meg ha a környéken akad dolgom, megyek autóval. És szerintem most sokan ezt fogják tenni. Így kell elüldözni a vasútról az embereket.
Annyira mókásak vagytok, ahogyan láthatóan teljesen a pálya széléről nézitek az eseményeket, alapozva ilyen KT féle gittegyletekre.
A KT is mondja az okosságokat, mert bullshitből nincsen hiány, csak olyan apróságkról felejtkezik meg, pl. hogy a kerülő útirányra honnan a fenéből volna Flirt szerelvény, amikor most sincs belőlük elég?
Persze, könnyen ide lehet köhögni, hogy vegyék el a 30a-ról meg a 2-ről, de mi fog járni helyette? Egyaz, hogy azokat a flirteket amikor vették, ezekre a vonalakra vették, a másik fele meg az, hogy az utóbbi 5-10 évben, amikor jöttek a flirtek, teljes járműsorozatokat selejteztek le csak 1-1 példány maradt hírmondónak belőle: pl. régi Bhv. Ezek helyett jár a szolnoki csíkos, amiket most nyilván a flirt helyére kellene betenni, hogy kinyerjük őket.
A vágányzárral felszabaduló flirteket pedig az alső és felső szakaszon kellene használni. (Ráadásul közel sem jön ki optimális forduló rájuk a vágányzárban.)
A másik apróság hogy Aszódon nem lesz vágánykapcsolat a 77-es felé, így ott teleportálni kellene a vonatokkal. És a KT gittegylet állításaival ellentétben ez nem csak annyiból áll, h beszélek a kivitelezővel és beépítek egy váltót. Emberek, az infra felújítás tervezése, kiviteli engedélyek megszerzése 3 éve zajlik, erre berobban az ablakon egy 16-18 évesekből álló bagázs és elkezdik f*ngani a passzátszelet, mintha amúgy a vasútnál mind hülyék ülnének... Pedig a látszat ellenére nem, csak a vasútnál a teljes ország közlekedéséről kellene gondolkodni és nem egy szar vonalra beszűkülve gondolkodni...
Jobb buszok gyorsabb buszok, több busz?
Emberek, a mostani tervhez szükséges buszmennyiség biztosítása is meghaladja a szolgáltatót, ez nem zavar senkit? Nincs buszsofőr, mert nem sikerült klónozni őket.
Megint álmodozás arról, hogy ilyen-olyan pótóbusz legyen, de abba senki nem gondol bele, honnan lesz busz,. meg sofőr rá? Amikor egy zavarhelyzetben is csak 1-1 pótlóbuszt tud a volán kiköhögni magából, azt is 60 km-rel arrébb lévő telephelyen.
Vágány utcában hol férne el ennyi busz? A jelenlegi mennyiség is kezelheteten lesz, de azért eresszünk oda még 2x annyit.
Ne haragudjatok, de ez az egész KT egy ócska gittegylet, a nép hergelésére és okoskodására alkalmasak, ti pedig tátott szájjal kajáljátok be amit mondanak, mert csilivilin le van rajzolva, és szépen tálalva....
"2 éve a 40a-t zártak le (még most is úgy van)"
11 hónapja tart a vágányzár, még kb 2,5 hónapig.
Akárhonnan nézem, nem jön ki a 2 év.
Amúgy nem akarok senkit megbántani most sem, de nem találtátok fel a melegvizet.
Igen, vannak olyan technológiák, amivel nem kell mindkét vágányt kizárni.
De egyik sem lesz olyan gyors, mint a teljes kizárás.
2020 végéig minden körülmény között el kell készülnie a teljes felújításnak, különben bukják az EU pénzt, ez tény. Évekig ült a dolgon az állam, a NIF, pedig tudták ezt, és most 2019 legelején vágnak bele.
Semmi egyéb haladék nincsen a határidőt illetően, így ha kell, akkor a teljes kizárás árán is csinálni kell.
Az állam tulajdonolja a pályát, az állam beruháztat az EU pénzéből, a NIF kiviteleztet, a MÁV, és a többi vasútvállalatnak itt annyi beleszólása sincsen a dolgok menetébe, hogy kék vagy szürke legyen a korlát a peronon...
Sok sok éve mielőtt Esztergomot átépítették menni kellett egyeztetni a kivitelezővel. Akkoriban 16 Desirot tárolt+tankolt a Start Egomban éjjel, a reggeli beinduláshoz. A Start elmondta a kívánalmait, hogy ennyi Desirot szeretne tárolni, meg tankolni is kell, stb stb, majd mosolyogva bejelentette a kivitelező, hogy:
Ácsi, és a NIF-től úgy kaptam meg a munkaterületet, hogy 1 vágányt, 3 desiro hosszban kell szaadon tartani, és nem kell hozzáférni a gázolajkúthoz.
Ők így tervezték be a munkát, holott nyilván a 16 desiro kontra 3 desiro helye köszönőviszonyban sem volt azzal a mennyiséggel, amit a reggeli forgalom igényelt.
Amennyire tudom, vonali tárolással, szerelvénymenetekkel, és átszervezéssel lehetett csak megoldani, de ha értitek miért meséltem el ezt, akkor rájöhettek, hogy messze nem fekete és fehér ez a dolog, és rég nem a MÁV-ot kell itt bűnbaknak beállítani, és főképp nem feltalálni a spanyol viaszt, hogy 1000 más megoldás lehetne még, bezzek "a MÁV beleszarik az utasok arcába" blablablabla.
Jól hangzik, csak ku.rv-ára nem így van.
Ezeket az anyagokat a vasútnál, kivitelezőnél meg úgy mindenhol mérnökök, diplomás emberek tervezik, egyeztetik, ezen az oldalon sem tudatlan kretének ülnek, ahová a gittegyletek hozzák majd meg a fényt.
Szerintem a vasútnál is köztudott, h ez rossz megoldás, de abból kell főzni ami van. Ha hátra van kötve a kezed, és van otthon liszt meg tej, álmodozhatsz arról, hogy Somlói galuskát csinálsz, de vaalhol a lelked mélyén tudod, hogy ebből nem lesz az...
A KT és a többi gittegylet tagjai pedig tanuljanak szorgalmasan, és várják őket szeretettel a vasútnál világot megváltani. Akkor meg lehet ismerni a történetek másik aspektusát is, így elégé egyoldalúan látják a világot.
"Egyrészt nem 2020, hanem az n+2-es szabály értelmében 2022 a projekt végelszámolásának a határideje. Tehát van ebben tartalék."
Amikorra Hatvanig, és hatvan állomásnak is kész kellene már lennie. 2019 első negyedéve van, és ez csak az első fázis.
Elég a 30a-val összehasonlítani, hány évbe tellett a teljes átépítés Székesfehérváral együtt?
A +2 éves határidővel is mindössze 2 és 3/4 év van hátra.
"de itt igenis a vasúttársaságnak kell közbenjárnia a saját ügyfelei érdekében és nem simán befeküdni a NIF-nek."
Te sem értetted meg, amit írtam, pedig példát is hoztam rá, csak fújod a kötelezőt.
Itt nincs közbenjárás, meg érdekek, meg utasok meg blablabla.
Az állam tulajdonolja a pályát, az állam a NIF-el felújíttatja SENKIT nem érdekel, hogy mi vagy mi nem tetszik a MÁV-nak. Nem ritkán meg sem kérdezik a helyzetről. (Lásd 16 desiro-3 desiro példámat.)
Mégis kinél járjon közben? Annál az államnál aki igyekszik 3 év alatt felújítani a teljes vonalat, és benyelni az Eu pénzt?
Nyilván kockáztat az állam és nem azt mondja, h mindenáron csak a pénz legyen meg. Gondolkodj.
Ha valami botrányosan szarul kezd alakulni a vasút körül, akkor hirtelen minden állami cég egymásra kezd mutogatni, hogy arról bizony a másik tehet, és nem ők. Ezt én készséggel el is hiszem, csak már a töke kivan az embernek, hogy ha valami szar, akkor arról végül senki nem tehet, így alakult, el kell fogadni.
Igen, valóban, a 40a még csak 1 éve van lezárva, nem tudom, miért írtam 2-t. De ott is remekül sikerült bemutatni, mire képes az ország, ha a vasútról van szó.
Azokat meg marha könnyű ócsárolni, akik megoldási javaslatokkal állnak elő. És a legfájóbb, hogy ez tényleg csak ócsárlás, mivel az ötleteik alapvetően jók, arról nem ők tehetnek, hogy ebben a bazi nagy bürokratikus rendszerben kb. semmit nem lehet megvalósítani, mert már minden el van döntve, minden szerződés le van fixálva, mire nyilvánosságra hoznak valamit.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!