A V43 (már 431) -es sziliknek sokak szerint miért kéne eltűnnük?
Az igaz,hogy 50 évesek de én pont azt látom ,hogy épp valamelyiket megfiatalítják.
Pl.a 1096-os szili is csillog villog ami nem minden,kívűlről ,belűlről felújítják. Most fog a főműhelyről kijönni az 1010-es szili is ha jól tudom.
Vannak szilik amiket leselejteztek de sokat felújítanak és megfiatalodik. Ezek egy 4-5-6 kocsis vonatoknál kiválóan alkalmasak a 120 km/h órás vontatásra távolsági vonatoknál. Sőt mikor még volt kör IC a legtöbbet szili továbbította és bìrta az 540 km-es távú utat.
Tehát sokan miért akarják a sziliket "kidobni"? Holott újítgatják felfelé őket.
Amiket felújítanak,biztos fog még kb 15 évig üzemelni.
Csak az első 3 érv, ami eszembe jutott
-műszakilag elavultak, ezáltal fenntartásuk egyre nagyobb költséggel jár
-energetikai jellemzőik meg sem közelítik egy korszerű járműét
-vezetésük a rossz futástulajdonságai miatt jelentős egészségkárosító hatással jár
Azért akarják kidobni őket mert már nehéz új alkatrészeket találni a meglévő, üzemben tartott v43 mozdonyokba. A raktáron maradt pótalkatrészeket szinte mind elhasználták, a leállított mozdonyokból tudnak alkatrészeket szerezni, de azokból is kifogynak idővel. A Ganz-Mávag utódja, a Ganz-Hunslet a kilencvenes évek végén csődbe ment, a gyár területén már kínai árusok vannak, a gyártósorokat nagy eséllyel kidobták.
20 éve nincs új alkatrészekből utánpótlás gyakorlatilag, a régi alkatrészeket nem lehet a végtelenségig javítani, van, amikor csak a csere segít.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!