Mikor érjük meg már végre, hogy csendesen sikló klímás vonatokon utazhatunk?
Sosem éri magát utol a MÁV?Vagy hogy van ez?2018-at írunk,a Stadler Flirt lenne az alap,és akkor begurulnak ezek a moslék 43-asok a sziszegős trágya szerelvényeikkel,ótvar kínlódós ajtókkal,retteg az utas,hagy vajon ki tudja e nyitni azt az ócska ajtót akár leszálláskor,vagy felszálláskor,2 méteres lépcső,stb,szóval úgy ahogy van egy nyomorékság az egész.
És akkor megy a nagy okosság,hogy válassza a vonatot,meg ilyenek...
Mostanában mentem Balatonra vonattal,össze vissza fékezés,megállás,szembevonat bevárása,ha végre elindul,azt hiszi az ember királyság,de azonnal fék,kb 40-nel megy fél órát,meg a bré kivan az egésszel...
Megy a nagy duma,hogy Siófokról Bp.-re 1 óra körül meg ilyenek,persze a nyári Siófok Flirt-tel egyszer sikerült 1:15 alatt felérni,a többi mese.
Nem csodálom,hogy mindenki autózik.
Először próbáljunk meg vigyázni a meglévőkre:
1-es milyen autótól meg erőszakról írsz?
Vonatközlekedéses kérdést tettem fel!
Vannak helyek ahol ezt sosem fogjuk elérni. Az a legnagyobb baj, hogy a MÁV egy pénztemető, amivel nem is az a cél hogy színvonalas szolgáltatást nyújtson és az emberek a tömegközlekedést válasszák autózás helyett, hanem hogy a haverok jól keressenek vele.
A most futó nagyberuházások/felújítások sem arrafelé tendálnak, hogy valami változás várható lenne a közeljövőben.
Hmm, pedig azt hittem nem bonyolult mondat.
Kérdésben úgy állítottad be mintha olyan kegyetlen rossz dolog lenne, innen jött a kérdés, hogy önként szálltál fel vagy valaki erőszakkal tett fel?
" Nem csodálom,hogy mindenki autózik. "
Itt meg, a kérdés, hogy akkor miért nem autóval közlekedsz.
# 4
Mégis hogy jön ez ide? Ha pár barom összefirkálja a vonatot, akkor kollektíven az egész magyar társadalom érdemtelen arra, hogy új vonatot kapjon?
Kérdezőnek:
Sajnos a FLIRT is bizonyos szinten csak parasztvakítás, hiszen elővárosi közlekedésre kitalált vonat. De mivel az elmúlt 15 évben csak ez az egyetlen jármű volt, amit a MÁV beszerzett (mozdonyokon kívül), most jobb híján országos forgalomban közlekedtetik elég sokat.
Egyelőre kilátás sincs arra, hogy ezeken a járműveken kívül bármi értelmes jöjjön távolsági forgalomba. Az IC+-szal gányolnak már évek óta, semmi nem lesz belőle, de valaki még bízik benne - de az is csak felújítás, nem új jármű. A MÁV nemrégiben nyilatkozta, hogy továbbra is csak a régi kocsik felújítása van betervezve. Eközben ott tartunk, hogy IC forgalomban is kb. 50%-os sikerességgel üzemel a klíma.
Arról ne is beszéljünk, hogy az új járművek karbantartása mennyire gyatra. A FLIRT-eken kívül semmit nem tudnak karbantartani, a kb. 15 éves Desirok üzemkészsége a béka segge alatt van. A régi járműveket még nem kellett, ezeket meg nem tudják.
A pályafelújítások akkor haladnak, ha dől a lé az EU-ból, ez ugye jellemzően a nemzetközi jelentőségű fővonalakat jelenti. Ezeken kívül is elvárható lenne még a jelentéktelenebb vonalakon is a 80-as maximális sebesség, de ettől is nagyon messze vagyunk, még nagyobb forgalmú vonalakon is előfordul a 40-es.
"A pályafelújítások akkor haladnak, ha dől a lé az EU-ból, ez ugye jellemzően a nemzetközi jelentőségű fővonalakat jelenti."
Nehogy azt hidd! A 120a-n folyamatosan nő a menetidő, nemrég már a menetrendbe is beleírták. Ami felújítás van, az még az állagmegóváshoz is kevés.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!