Miért nem csinálják meg Soroksár vasútállomás és a Nagykőrösi út között a Nagy-Burma vasutat? Most hogy nemrég megnyílt az IKEA a teherforgalom iránti igény is indokolja a helyreállítását.
Rajtam múlna beszántanám az egész vasutat a jelenlegi formájában. Állam az államban, és mindent a lehető legrégimódibban, legtúlszabályzottabban végeznek.
Bármi, ami ésszerű, au kerülendő. Az egész MÁVra jellemző az a hozzáállás, amit kicsiben Rákosrendezőn látni most.
A kerékpárút-ügy. Egy kb 100 méteres szakasz. Valakik szakszerűen önkéntes munkában helyreállították volna. El is kezdték, a MÁV rendőrt hívott, a rendőr szerint nem történt bűncselekmény, elment. A MÁV erre kb- 5 millió forintért bérelt fel egy biztonsági szolgálatot, hogy ne lehessen befejezni a kerékpárút javítását. Befejezni kb. 1 millió lett volna. Emellett jogi úton akarja kötelezni az önkénteseket az eredeti kátyúk visszaállítására.
Jelenlegi állapotában egy pénztemető, egyben el kéne adni egy nyugati magáncégnek, aki a sok ingyenélő léhűtő irodista kétharmadát kirúgná, a maradékot megtanítaná dolgozni, és a végén még nyereséges is lenne.
Ahogy mondani szokták, a magyar vasútnak csak öt ellensége van, a négy évszak és az utasok.
"Ja, nagyon vicces, ha valakit zavar, hogy az enyészeté lesz Magyarország vasúti hálózatának egy része"
És ez leginkább a MÁVnak köszönhető. Ki nem visz oda forgalmat?
Nèzd, kérdező, én 11 évesen komolyan lerajzoltam, hogy egy metrókocsit dízelmotorral felszerelnek és az ingázna Szemeretelep és a Flór Ferenc utca között a Nagy-Burmán, a mostani 50-es villamos Iparvasút megállójánál pedig at lehet szállni az Üllői út feletti magasvasútra. Tök menő rajzok voltak, de felnőtt fejjel azért csak végiggondolja az ember, hogy van-e olyan hálózati szerepe annak a vonalnak, hogy érdemes legyen milliárdokat költeni rá.
Az általad említett szakaszon - melyen egyébként annak idején végigutaztam személyvonattal, szóval van helyismeretem - jelenleg gyakorlatilag nincs értelmezhető állapotú vasúti infra. Sínek ugyan vannak, de vasúti pálya már nincs... Az egyetlen, pénzügyileg reális megoldás a Pestszentimre felső elágazástól az Ikeáig vezető pálya lenne, de ehhez bizony az Ikea teljes európai ellátási láncát újra kellene gondolni, amihez viszont nem egy 40-nel járható és egy vasúti Bermuda-háromszögbe vezető mellékvonal fogja megadni a kezdőlöketet.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!