Milyen nagyobb máv fejlesztések futnak jelenleg?
Szolnok - Lőkösháza
A teljes szakaszon ECTS rendszer, dupla vágány 160km/h és modern EU-szintű állomások kiépítése
A folyamat megállt ott, hogy Békéscsaba állomás át lett építve, és odáig ki van építve a 160 km/h dupla vágány is
(poén, hogy a szerelvények megengedett legnagyobb sebessége 120 km/h, a pálya nincs kihasználva
Békéscsaba - Lőkösháza között 1 vágány van, 100km/h sebességgel, és ezeréves állomásokkal (Szabadkígyós [személyforgalom nincs] Kétegyháza - Lőkösháza)
Az első beruházás a dupla vágányra a '90-es években is megtörtént, annak érdekében, hogy a Budapest - Szolnok - Lőkösháza - Arad ..... vonalon európai szintű nemzetközi vasútvonal létesüljön
A magyar-román hatáson túl ez 2000-re meg is valósult, a csonka vágány azóta is várja, hogy a magyar oldalon is oda érjünk.....
Speciel Békéscsabán van egy komoly utaslépcső, így pont nem annyira van szükség túl sok vonatra és igy a dupla vágányra sem a Békéscsaba-Lőkösháza-Arad szakaszon, ezért persze jó, hogy a románok előre dolgoztak, de én magyar adófizetőként nem bánom, hogy maradt ezen az oldalon az egy vágány.
Kérdező, az esztergomi vonal átépítéséhez hasonló kaliberű munkák folynak jelenleg a 40a vonalon és a 80a vonalon, továbbá a 100-as vonalon is. Ezek szakaszosan folynak.
" én magyar adófizetőként nem bánom, hogy maradt ezen az oldalon az egy vágány"
Csak hogy tudd, erre már legalább 3-szor vett fel az állam támogatást, és ment el az adófizetők pénze a semmire
2000-re kész kellett volna lennie a duplának, és igen, lenne előnye, megnövekedne a nemzetközi forgalom, és nem kellene Szabadkígyóson megállnia az IC-nek, hogy bevárja a szemből jövőt, ami egyébként is késik
A románok meg nem dolgoztak előre, egyszerre indult el a két oldalon a dolog, az már más kérdés, hogy a magyar oldalon csak felvették a pénzt, de nem lett belőle semmi.....
1990-es évek második fele, majd EU-ba lépés után, majd pár éve ismételten vettünk fel támogatást + az adófizetők pénzéből ment önrész a fejlesztésre
Szóval már így is fizettél a 160-as dupla vágányért nem is keveset, de azóta se láttál belőle semmit.....
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!