A BKK mikor fog ismét járműtípusokat kivonni a forgalomból?
A régi Metrovagonmas által gyártott metrókról mindenki úgy beszélt, mint az igazi matuzsálemkorú járművekről, aminek a leselejtezése (vagy felújítása) már rég nem tűrt halasztást. A legtöbb kb. 40-45 évig volt használatban és ezt azért tartom furcsának, mert ez a kor egyáltalán nem ritka.
A kisföldalatti szerelvényei 45 év körüliek, ahogy egyes Ikarusz 260-asak is. Ha jól tudom a legöregebbek a Ganz villamosok, van amelyik már 50 is elmúlt.
Ez nem a BKK hatásköre, hanem az üzemeltetőé. Szóval erről a BKV dönt. A kérdés további tévedéseket is tartalmaz...
Kivonni akkor lehet, ha van megfelelő számú új jármű. Ez egyelőre nem áll fenn. A 280-asok még maradnak 2-3 évig (metrópótlás vége) A 260-asok is maradnak, még ha alacsony számban is. Nyári szünet van, ilyenkor nulla darabos lenne papíron a 260-as buszok száma a forgalomban, de a CNG-s szóló buszok napi szintű lerohadása miatt 5-6 darab 260-as ma is kint volt (például a 98-as vagy a 284E vonalakon láttam)
Tehát az Ikarusok még nem búcsúznak, talán csak az az 1 szem 263-as van veszélyben (1 hete küldték nyugdíjba a másikat)
A Van Hoolok közül az MCA rendszámúak eltűnésére van a leghamarabb esély (a 13-ból már kettőt selejteztek). A többi dél-pesti csodából (LOV, MPW, NJV) típusonként több példány van, ezért azok sem tűnnek el még pár évig, hiszen új buszok beszerzése nincs kilátásban, csak használtakat vásárolnak kisebb adagokban. Például a mostanában beszerzett 5 darab csuklós MAN busz annyi, mint halottnak a csók, ha már teljes típuskivonásról álmodtál.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!