Szerintetek jogos az egyik tömegközlekedési szakszervezet kérése, hogy a sofőröket járatritkítással kellene védeni?
A kérés munkavállalói oldalról teljesen jogos.
Biztos ült már mindenki bemelegedett járművön, csak ameddig azt utasok kevés időt töltenek ilyen helyen, a sofőrök egész nap.Ez pedig nagyon rossz munkakörülményekre vall.
Hatékonyabb megoldás lenne, hogyha, nyáron tilos lenne olyan járműveket közlekedtetni ami nem klimatizált,sőt egyszerűen bevonni a forgalmi engedélyüket.
A karbantartást meg szépen ki kellene venni a tömegközlekedési cégek kezéből, ott nem karbantartás,szerelés zajlik,hanem sufnizás, a munkaerőt sem tudják megfizetni, ezért tehetséges szerelő nem megy ilyen állami putriba dolgozni.
Minden buszgyárnak van márkaszervize.Drágább igen, de meg is csinálják rendesen.
1#
Attól a munkakörülmények nem fognak javilni.
A sofőr inkább megy a Blagusshoz vagy más magáncéghez, ahol normális a járműpark.
Az állami cégek putrik.
Nem menne.
Az állami cégek túl keveset fizetnek.
"A sofőr inkább megy a Blagusshoz vagy más magáncéghez, ahol normális a járműpark."
Már alig vannak a BKV-nak Ikarus 260, 280, 435, 412 buszai, szóval a járműparkkal nincs gond. Sufnizni az Ikarusokat kell, mert megszűnt a gyártó két évtizede.
És egy jó hír a végére: ebben az évben szerzett a BKV Mercedes Citaro G és MAN Lion’s City csuklós buszokat is, klímával.
# 6:
Nem csak az Ikarusokkal van baj Budapesten. A Volvo 7700-asok 12-14 évesek, lassan szétesnek a karbantartás hiánya miatt.
A '10-es évek elején pedig a BKV Európa buszroncstelepe lett, nézd meg a lepukkant Nyugat-Európából idehozott kohószökevény Volvo 7000-ket, amiknek 15 cm magas bukóablaka van, a klíma nem működik rajtuk és minden kátyúnál majdnem szétesik a szaunajárat.
A budapesti aztóbuszközlekedés 103 esztendeje alatt valahogy mindig sikerült megoldani ezt a problémát és túlélni a forró napokat. Persze, nekem sem lenne semmi munkakedvem 40 fokban a napon aszalódva, de nem értem, hogy össztàrsadalmi szinten miért jobb, ha utasok ezrei ácsorognak többet a tűző napon azért, hogy párszáz értük dolgozó embernek jó legyen.
Ezzel együtt inkább értékelem az ötletet nyomásgyakorlásként, mert közlekedésbiztonsági szempontból jogos igény minimum a vezetőfülkék klimatizálása.
Minimum 100%-os béremelés kellene a teljes közszférában, így a tömegközlekedésben dolgozó buszsofőrök számára is. Akkor lenne elég ember, és nem kellene egy sofőrnek ennyit dolgozni.
Egyébként 444.hu, szóval erősen kételkedem a cikk igazságtartalmában.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!