Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Szerintetek jogos az egyik...

Szerintetek jogos az egyik tömegközlekedési szakszervezet kérése, hogy a sofőröket járatritkítással kellene védeni?

Figyelt kérdés

[link]


A kérés munkavállalói oldalról teljesen jogos.

Biztos ült már mindenki bemelegedett járművön, csak ameddig azt utasok kevés időt töltenek ilyen helyen, a sofőrök egész nap.Ez pedig nagyon rossz munkakörülményekre vall.


Hatékonyabb megoldás lenne, hogyha, nyáron tilos lenne olyan járműveket közlekedtetni ami nem klimatizált,sőt egyszerűen bevonni a forgalmi engedélyüket.



A karbantartást meg szépen ki kellene venni a tömegközlekedési cégek kezéből, ott nem karbantartás,szerelés zajlik,hanem sufnizás, a munkaerőt sem tudják megfizetni, ezért tehetséges szerelő nem megy ilyen állami putriba dolgozni.

Minden buszgyárnak van márkaszervize.Drágább igen, de meg is csinálják rendesen.


2018. aug. 4. 10:05
 1/10 anonim ***** válasza:
Több sofőrt kell felvenni menetrend változtatás nélkül és akkor kevesebbet kell egy sofőrnek vezetni.
2018. aug. 4. 13:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 A kérdező kommentje:

1#

Attól a munkakörülmények nem fognak javilni.


A sofőr inkább megy a Blagusshoz vagy más magáncéghez, ahol normális a járműpark.

Az állami cégek putrik.

2018. aug. 4. 13:59
 3/10 anonim ***** válasza:
Az egy sofőrre jutó vezetési idő kevesebb lenne, hosszabb pihenőidővel. 1-es vagyok
2018. aug. 4. 14:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 A kérdező kommentje:

Nem menne.

Az állami cégek túl keveset fizetnek.

2018. aug. 4. 14:08
 5/10 anonim ***** válasza:
Fizetés emelés még ezen kívül alap természetesen. A buszon cserélődnének a sofőrök napközben. Végállomáson a sofőr leszáll, átveszi egy másik a kormányt. X perc - 1 óra szabad foglalkozás, utána egy érkező buszt átvesz és megy tovább. Így a sofőr nincs egész nap a buszban, pihen, de a buszok folyamatosan mennek. Csak ehhez kell megfelelő számú buszsofőr (több mint amennyi busz indul) Csak rendkívüli helyzetben térnénk el ezekről a hosszabb pihenőidőktől, pl ha váratlanul leáll egy metró nem tervezettem és pótolni kell.
2018. aug. 4. 14:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:

"A sofőr inkább megy a Blagusshoz vagy más magáncéghez, ahol normális a járműpark."

Már alig vannak a BKV-nak Ikarus 260, 280, 435, 412 buszai, szóval a járműparkkal nincs gond. Sufnizni az Ikarusokat kell, mert megszűnt a gyártó két évtizede.

És egy jó hír a végére: ebben az évben szerzett a BKV Mercedes Citaro G és MAN Lion’s City csuklós buszokat is, klímával.

2018. aug. 4. 19:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:
Megoldható lenne, hogy reggelre és délutánra szervezzék be a légkondi nélküli buszokat, de a gyakorlatban ez nem ilyen egyszerű. Mert a buszokat és a sofőröket úgymond ki kell használni (nem a rossz értelemben), nem hatékony, ha a nap kellős közepén pihentetnek egy járművet. Főleg hogy busz és sofőrhiány is van.
2018. aug. 4. 21:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:

# 6:


Nem csak az Ikarusokkal van baj Budapesten. A Volvo 7700-asok 12-14 évesek, lassan szétesnek a karbantartás hiánya miatt.


A '10-es évek elején pedig a BKV Európa buszroncstelepe lett, nézd meg a lepukkant Nyugat-Európából idehozott kohószökevény Volvo 7000-ket, amiknek 15 cm magas bukóablaka van, a klíma nem működik rajtuk és minden kátyúnál majdnem szétesik a szaunajárat.

2018. aug. 4. 22:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:
100%

A budapesti aztóbuszközlekedés 103 esztendeje alatt valahogy mindig sikerült megoldani ezt a problémát és túlélni a forró napokat. Persze, nekem sem lenne semmi munkakedvem 40 fokban a napon aszalódva, de nem értem, hogy össztàrsadalmi szinten miért jobb, ha utasok ezrei ácsorognak többet a tűző napon azért, hogy párszáz értük dolgozó embernek jó legyen.


Ezzel együtt inkább értékelem az ötletet nyomásgyakorlásként, mert közlekedésbiztonsági szempontból jogos igény minimum a vezetőfülkék klimatizálása.

2018. aug. 5. 06:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:

Minimum 100%-os béremelés kellene a teljes közszférában, így a tömegközlekedésben dolgozó buszsofőrök számára is. Akkor lenne elég ember, és nem kellene egy sofőrnek ennyit dolgozni.

Egyébként 444.hu, szóval erősen kételkedem a cikk igazságtartalmában.

2018. aug. 5. 14:12
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!