A villamosok nálunk miért nem mennek sokkal bátrabban?
Sok helyen látom a városban, hogy egyértelműen kitáblázott, jól belátható kereszteződésekben 20-30-cal mennek át a villamosok, mert félnek, hogy kijön eléjük egy figyelmetlen autós.
Tisztában vagyok vele, hogy a villamosvezetők nem saját hibás baleseteit is nyilvántartják, de miért alakult ez ki így? Szerintem ez az oka annak, hogy sűrűn történik baleset: az autósok nincsenek hozzászokva, hogy a villamos nem lassít le nekik, de mégis megtörténik az ilyen, és akkor bumm.
Szerintem ha 50-nel repesztenének át a villamosok ezeken a kereszteződéseken, és az autósok éreznék, hogy "nincs kegyelem", akkor pár baleset után drasztikusan visszaesne a figyelmetlenség.
Nem tartom elfogadhatónak, hogy 20-30-cal, félve cammogjanak át a villamosok az ilyen helyeken, csak mert nem tudják megnevelni a autóvezetőket.
# 1
Persze, van ilyen is, de én nem erről beszélek.
# 2
És? Hosszabb úton áll meg ütközés után. A gyorsulásuk meg egyáltalán nem rossz, de ha szerinte az, akkor még inkább káros lelassítani kereszteződésekben.
Miskolcon a 20-30as tempó elé is kihajt az autós, ebből voltak különféle koccanásos balesetek.
Pl a körforgalomban résztvevő villamost, több év alatt sem tudják kezelni az autósok, párszor már láttam hogy direkt vagy akaratlanul behajtanak a villamos elé, és nem győz fékezni, szóval jó az a 20-al döcögés is.
Ha sietek ott az autó, ha ráérek akkor villamos busz, én nem fogom bírálni a sofőrt mert Ő vezet nem én, ráadásul a munkája is egyben, tehát van veszteni valója. Érjek oda a bekalkulált időben ahova kell, és ennyi.
Kérdező, csak remélni tudom nincs jogosítványod.
Persze, menjünk minél gyorsabban, minél nagyobb eséllyel legyen, minél nagyobb roncsolással járó baleset. Nem érzed mennyire fals ez a logika?
Egyrészt 20-30-as "cammogásról" még viszonylag biztonságosan meg lehet állni. 50-60-ról vészfékezéssel már potyognak az utasok a székekből.
Nem mellesleg mi az, hogy az autósok nincsenek "hozzászokva"? Aki vezet annak van jogosítványa és elvileg ismeri a KRESZT ami egyértelműen leírja, kinek mikor van elsőbbsége (villamosnak szinte mindig).
#8: A te logikát szerint védett útvonalon (főútvonalon), na meg még piros lámpánál is le kéne fékezni minden kereszteződés előtt, hogy nem jön-e valaki mégis keresztben. Teljes káosz lenne, több óra alatt érnél el pár kilométerre lévő helyeket. A KRESZ-ben lévő bizalmi elv alapján azt kell feltételezni alapvetően, hogy mások is betartják a szabályokat.
A villamos általaban rossz minőségű pálya miatt kirakott lassújel vagy váltó miatt lassít (kereszteződésekben hamarabb megy tönkre a pálya az autók miatt), na meg ott, ahol nagy a forgalom, és az autók keresztben állnak a sínen, de ott rendesen szokott csengetni is rájuk.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!