Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Mi az oka, h még mindig...

Mi az oka, h még mindig pilóták vannak a légitársaságok menetrendszerű járatain, nem pedig drónként irányítják őket a földről?

Figyelt kérdés
A technológia adott, a katonai repülésben bevált és bizonyított, ráadásul 6-8 business class ülőhellyel biztos több férne el egy-egy gépen.
2018. jún. 26. 22:25
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
98%

Egyrészt SOKKAL olcsóbb ha pilótákat alkalmazunk. Elméletileg ugye lehetne távirányítással vezérelni a kamionokat is, csak olcsóbb ha sofőrrel oldjuk meg ugyanezt.


Másrészt én biztosan nem ülnék fel olyan repülőgépre, aminek a vezetőjének az élete nem azon múlik, hogy biztonságosan landol-e. Most ugyanis az van, hogy a pilóta is ottmarad ha hülyeséget csinál vagyis számára is életfontosságú, hogy minden rendben menjen.

2018. jún. 26. 22:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:
97%
Nagyon jó példa arra, hogy miért nem lesz még egyhamar teljesen önvezető autó az utakon. A repülők már évtizedek óta tudnának egyedül repülni, mégis inkább kifizetik a hatalmas pénzeket a pilótáknak, mert az ember még mindig jobban tud dönteni, mint a technika.
2018. jún. 26. 22:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 anonim ***** válasza:
85%

#1-es vagyok


Egyáltalán nem keresnek hatalmas pénzeket a pilóták. Másrészt az autós közlekedés összességében több nagyságrenddel bonyolultabb mint a repülés. A repülés már most is nagyon nagy mértékben automatizálva van. De azt - a teljes automatizáláshoz hiányzó - részt egész biztosan nem fogják kiváltani gépek a közeljövőben.

2018. jún. 26. 22:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 Alex Fly ***** válasza:
100%
Az előzőeken kívül a pilóta ott van a gépen és ha valami vanb azonnal tud reagálni. Ha drónként irányítják pár ezer kilométeres távolságból, akkor ilyen esetekben az adatátvitel miatt jó pár másodperces késleltetési idővel lehet számolni, ami már bőven elég egy katasztrófához...
2018. jún. 27. 00:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 anonim ***** válasza:

Érdemes olvasgatni az Air France 447 járatának 2009 - es katasztrófájáról, megdöbbentő.


Odáig jut majd az automatizálás, hogy ha baj van, a sofőr, pilóta nem fog tudni kézzel egyszerű helyzeteket megoldani.

2018. jún. 27. 05:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 anonim ***** válasza:
96%
Mi van ha kiesik a jel, mert elromlik a vevő egység pont akkor amikor leáll az egyik hajtómű, meghibásodik a vezérsík stb? Ilyenkor a robotpilótának kell letenni és megoldani a helyzetet, a fedélzeten a pilóta meg kézi vezérkéssel letudná talán tenni a gépet.
2018. jún. 27. 09:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 anonim ***** válasza:
92%

A valóságban ennél sokkal egyszerűbb okai van:

A távvezérlés anyagilag biztosan megérné. A technológiai feltételek is adottak.


Ami miatt mégsincs az nem más, mint annak a kockázata, hogy cybertámadás ér egy repülőt.

A katonai gépeket ne keverjük ide, az teljesen más jellegű technológia limitált hozzáféréssel és technológiát tekintve mindig megelőzve a korát.

2018. jún. 27. 09:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 anonim ***** válasza:
69%

Azt honnan tudod, hogy mennyire vált be a katonai repülésben?

Mert nem hallasz lezuhant drónokról? Nem is fogsz, ilyet sosem fognak kommunikálni nyilvánosan.

A technológia sok mindenre adott már: honnan tudjuk, hogy "te" nem egy buta-kérdés-generátor applikáció vagy?

2018. jún. 27. 11:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 anonim ***** válasza:
A katonai repülésben bevált és bizonyított egyelőre még erős túlzás. Alapvetően még elég ritka az igazán komoly felfegyverzett drón. Elsődleges ott is az ember.
2018. jún. 28. 19:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 anonim ***** válasza:

Ráadásul ha jobban belemegyünk:


Egy drón egyelőre erősen korlátozott bevethetőségű. Időjárás, napszak és egyéb tényezők függvénye. Ehhez képest egy repülő, főleg utasszállító szinte a legszélsőségesebb időjárási körülmények között is működőképes és pontos kell legyen. Főleg le-felszálláskor aminél nem mindegy, hogy egy drón fejre áll és javítják, vagy egy utasszállító áll fejre és meghal 200 ember.


Egy drónt is közvetve pilóta vezérel. Nem olyan szinten mint egy repcsit, de kell a vezérlő aki kiadja a parancsokat. Egy repülőnél sokkal biztonságosabb helyben vezérelni.


Nem mellesleg ehhez át kellene állni a teljes repülőgépes rendszernek és újat kellene kialakítani amiben integrálva van mind a drón mind az emberi vezérlés.


És ott van a fentebb említett "cyber támadás" téma. Egy metrónál könnyen le lehet kapcsolni az egész rendszer elektromos ellátását és megáll minden. Egy repülőt sokkal nehezebb a levegőben tartani irányítás nélkül. Még a drónoknál is nagy kockázat a zavarás, eltérítés.


Így is eléggé automatizáltak a repülők, de muszáj a többszörös túlbiztosítás. Ennek eleme a pilóta is, aki folyamatosan jelen van.

2018. jún. 28. 19:39
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!