Az autósok miért csak a benzin árát hangsúlyozzák, ha a tömegközlekedés ellen érvelnek?
Ha a busz vagy vonat kerül szóba, előszeretettel mondják, hogy 2 személy esetén már olcsóbb a kocsi. Alapesetben ez igaz lehet, de elfelejtik megemlíteni, hogy mennyi a parkolási díj, a súlyadó, az évenkénti szervizköltség és a gumi/egyéb felszereltség díja, plusz ugye maga az autó is pénzbe került, amikor megvette. Milliókat fizetett azért, hogy egyáltalán beülhessen.
Ezeket miért nem számolják bele?
Bassszátokmeg ne a BKV-val meg a budapesti belvárossal példálózzatok.
Budapesten rengetegen tömegközlekednek, robogóznak, bicikliznek.
Azon meg külön röhögtem, aki házhoz rendel mindent mert az környezetbarát :))) Normális vagy bazki, szerinted a sofőr meleg fingja hajtja a teherautót, amivel hozzák a cuccodat, vagy esetleg gázolaj?
"ha megveszel egy négymilliós autót, és eladod öt év múlva egymillióért, akkor a felsoroltak mellett még buksz havi 60 ezret."
Nos. Én 6 éve vettem egy swiftet 265 ezerért. Eddig úgy 150ezer volt a szervizköltségem vele. Most azt hiszem 150ezerért tudnám eladni. Akkor mennyit is buktam??? Havi 3700 forintot????
És nekem a kocsi nélküli napom így nézne ki: kb 6-kor indulnánk otthonról, 20 perc séta az oviig. AZtán 5 perc a buszig, azzal 15 perc a hévig. A hév úgy 30-40 perc alatt visz be a végállomásra, majd 10 perc villamos. Így kb beérek 8-ra. Aztán 4-kor indulok, ugyanez vissza, talán fél-6ra oda is érek a gyerekért, majd 6-ra haza is érünk.
Ehelyett 7-kor indulok a gyerekkel kocsival, és úgy 5-negyed 6-ra otthon vagyunk.
Szóval nekem az időm megér ennyit. Ja, és a költségeim is olcsóbbak kocsival, mint a BKV bérlet, plusz kiegészítő, plusz a helyi...
21: Miért? Szerinted ha 1 úttal kivisz 20 ember cuccát, nem fogyaszt kevesebbet, mintha 20 ember megy oda-vissza a boltba? Számold át újra...
22: Ha majd minden költséget összeszámoltál, csak akkor gyere vissza!
Igazából az egész kérdéskör totál értelmetlen, hiszen a kérdező eldöntötte, hogy akinek autója van az lusta farok.
"kényelmi faktor pedig a lustaság új neve úgy látszik"
A lustaság az önszopatás új neve, úgy látszik. Mert lehet itt érvelgetni, ettől még tény, hogy egy autó nagyságrendekkel gyorsabb, kényelmesebb az esetek nagy részében.
Nem kell 5 bőröndje legyen az embernek elég csak 1-1 táska.
Ha csak magam nézem, 1+ óra utazás, ebből 10-15 perc legalább gyaloglás meg állásidő. 3 átszállás, régi villamoson se fűtés, se klíma. Új metró igazi remekmű, nyáron szauna és heringparti keveréke. Még a táskád se tudod hova tenni. Ha kézben tartod akkor összemocskolják, ha leteszed akkor sáros, mocskos lesz. Plusz leizzadva indul az ember napja, igazi életérzés.
Az sem mindegy, hogy heti 1-szer megyek nagy bevásárlásra, vagy naponta kell elmenjek boltba "ami a táskába fér" alapon. 6-8-as karton ásványvizet is remek érzés végigcipelni akár 10 percen át.
Na meg egyszerűen nem lehet ennyire fillérba..szóan nézni egy autóra.
Ennyi erővel vissza lehet menni barlangokba, hiszen az ember is kihúzta 10 ezer évekig barlangokban, vadászó gyűjtögető életmóddal.
#23: "21: Miért? Szerinted ha 1 úttal kivisz 20 ember cuccát, nem fogyaszt kevesebbet, mintha 20 ember megy oda-vissza a boltba? Számold át újra..."
Na akkor autizmus ON...
Ha igazán törődnél a környezeteddel, rohadtul nem rendelnél semmit futárral.
A boltig elviszik nagy tételben.
Oda te szépen elbattyogsz, vagy elbiciklizel, ha igazán környezettudatos vagy. És nem jut eszedbe vonatozni vagy buszozni sem.
Egyébként meg szépen kimész gyalog vagy biciklivel a helyi termelőkhöz, és megveszed a kaját ott!
A tömegközlekedés is iszonyúan környezetkárosító. Tudod ha kevesebben használják, ritkítják a járatokat. Ez már csak így működik(ott is csak a pénz számít). Tehát minél kevesebben használják, annál kisebb az ökológiai lábnyom :)
Kérdező!
Végtelenül sarkítva nézed a dolgokat. A #20 hsz-ben azzal példálózol, hogy mindössze 10 percet kellene várni a buszra, és csak 200 métert kellene gyalogolni.
Mindannyian tudjuk, hogy nem csupán ennyi időről, vagy ennyi távolságról van szó.
Szóval ez nem egy fair érvelés részedről.
Úgy tűnik Te vagy az a "harcos tömegközlekedő" akinek nincs sem jogosítványa, sem autója, és most számszaki alapon akarod bizonyítani a saját igazadat.
Ennyi autós között nem fog menni! ;)
Alapvetően én sem szeretem elhasználni ingázásra az autót, hiszen jobb lenne, ha a busz vonat kopna helyette.
De!
Munkahely óvoda otthon táv két gyerekkel nem megoldható nálunk. Miért? Csak átszálással lehetne, akkor meg nem érek be a munkahelyre, vagy nem tudok a gyerekekért menni. Ergo elvesztem az állásomat, és már mindjárt többe kerül, mint az autó.
Másik: Szülők koruknál fogva ingyen utaznának. Viszont rokonlátogatni nem tudnak menni, mert kb este nyolcra ér oda. Másnap reggel korán indulhatnak vissza. Azaz nem kerül az utazás semmibe, csak intézzen szállást és amúgy nincs ideje se a rokonokra. Szóval nagyon, de nagyon sok helyen egyszerűen nem élhető a tömegközlekedés. Plusz egy influenzás időszakban tök jó 30-40 beteg emberrel egy légtérben utazni. Biztos megéri az országnak, cégeknek az ilyen járvány idején buszoztatni a dolgozóit.
Telibeszarom olcsóbb - e. Én 17 éves korom óta autózással foglalkozom, szeretem az autókat, ezt nem lehet racionális alapon vizsgálni.
Az autó hobbi, státusz szimbólum, stílus és még sok egyéb.
A villamos meg sárga.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!