Az autósok miért csak a benzin árát hangsúlyozzák, ha a tömegközlekedés ellen érvelnek?
Ha a busz vagy vonat kerül szóba, előszeretettel mondják, hogy 2 személy esetén már olcsóbb a kocsi. Alapesetben ez igaz lehet, de elfelejtik megemlíteni, hogy mennyi a parkolási díj, a súlyadó, az évenkénti szervizköltség és a gumi/egyéb felszereltség díja, plusz ugye maga az autó is pénzbe került, amikor megvette. Milliókat fizetett azért, hogy egyáltalán beülhessen.
Ezeket miért nem számolják bele?
Azért az bulis, hogy senki sem veszi számításba a dugókat amikben egyedül furikazó autósok teszik ki a többséget, a parkolóhelyek által elfoglalt hasznos területeket, a pm2.5 szennyezést, ami városban gyakorlatikag évekkel rövidíti meg az életed, ez együtt jár a robbanómotoros autók kényelmi faktorával:)
Nyugodtan pakoljuk oda a vonat pszichés megterhelése mellé.
Mi lenne a világból ha mindig csak a "megéri/nem éri meg" szemszögből mérlegelnénk a dolgokat?
Neked pl. eszedbe jutott már, hogy nem éri meg nyaralni menni, mert azalatt otthon van a lakásod üresen, értsd "kihasználatlanul"? Pedig bizonyára sokkal többet öltél bele, mint egy autó ára. ;)
Visszakérdezek:
egy utazásnál a kényelem a gyorsaság, a komfortosság, a higiénia, stb. lényegtelen tényezők?
Vagy ezek a körülmények számodra közömbösek?
"Ezeket miért nem számolják bele?"
Ennyi erővel, ahogy írják, a tömegközlekedésbe is bele lehet számolni ezer járulékos költséget. Te sem számolod bele, hogy megbetegedsz mert göthös emberekkel vagy egy szűk légtérben, nem számolod bele az adózást, vagy a plusz mosást mert szaros-hugyos ülésre kell leülni tiszta ruhában.
Amúgy ahogy írják, nem lehet mindent ennyire egyszerűen nézni. Az autó egy szabadabb, kényelmi eszköz. Tudod, hogy ki ült benne előtte, saját, kicsi személyes tered.
És nem mellesleg sokan nem számolják az időt. Hiszen az idő is pénz képletesen és sokszor szó szerint is. Nem mindegy, hogy 5 óra alatt érek haza tömegközlekedéssel, vagy 2 óra alatt autóval. Napi 2 x 1,5 órám megy el utazással vagy 2 x 0,5. Főleg nem mindegy ez, egy napi 8-10 órában dolgozó embernek.
Több oka is lehet...
Számolhat úgy is, hogy a benzinköltség az utazással arányos közvetlen kiadás, a többi pedig állandó költség, amit autóhasználat nélkül is fizetni kell -avagy az utazás az egyhelyben álló kocsihoz képest az üzemanyag árával több.
És persze a benzinpénzen túli kiadások nagy része nem az autóhasználat költsége, hanem sarc amit a szemét állam hajt be szerencsétlen kizsákmányolt autósokon...
Érdekesb hogy általában akik bebizonyítjákb hogy a tömegközlekedéshez képest mennyivel olcsóbban jönnek ki kocsival, azok szoktak a leginkább panaszkodni, hogy mennyire lehúzzák őket a járgányuk után és tulajdonképpen ők tartják el az államot.
Ebből következik a válasz a kérdésedre: mindkét esetben a valódi költségeknek csak egy töredékével számolnak, ami közvetlenül érinti őket, az összefüggéseket nem veszik figyelembe...
Utolsónak igaza van, az autósok többsége alapvetően lusta, ezt próbálják mindenféle érvekkel alátámasztani. Sokuk inkább ül órákat egy helyben a dugóban, egymaga egy 1 tonnás konzervben, nem számít a feleslegesen elégetett benzin, mint (ÚrIsten!) 10 percet várnia kelljen egy buszra. Meg ugye 200 métert gyalogolnia is kellene a buszmegállóig, ezt a többség nem vállalja be. Gondolom, a többség csak olyan helyre megy, ahol 200 méteren belül van parkoló is, különben inkább lemondja.
Előszeretettel hivatkoznak arra is, hogy mennyi cuccuk van (mert ugye minden nap nagy bőröndökkel és méteres bútorokkal járna, amit nem lehet máshogy elvinni), meg ugye a nyaraló is olyan helyen van, ahova 5 átszállással lehet csak eljutni, és persze 3 nap, mire odaér a napi 1 vonat...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!