engem is érdekelne - valahol olvastam, hogy Európa legleterheltebb vonala.
2018. jún. 17. 19:44
Hasznos számodra ez a válasz?
2/13 anonim válasza:
1000x leírták már.
Egyaz, hogy nem a teljes vonalat ujítják fel mindig. A teljes vonalat érintő felújítas amikor minden megújult, 1996-ban volt.
A másik az, hogy egy világviszonylatban is rettentően forgalmas villamosvonal. Csúcsidőben minden megállóban tartózkodik egy villamos, így Gyakorlatilag egy egy pályaszakaszon 1,5-2 percenként haladnak el a villamosok.
Ne felejtsük el hogy pl a metró követése is 2,5-3 perces csúcsidőben. Tehát jobb helyeken ilyen forgalomra metrót építenek de nekünk ez a nagykörút vonalában több okból sem menne. Emellett nem tett jót a pályaállapotnak az sem, hogy pár éve éjjel nappal jár a 6-os villamos, ezért karbantartást végezni is egy rendkívül szűk időben lehet.
Így tehát marad az hogy rendszeresen fel kell újítani.
2018. jún. 17. 19:45
Hasznos számodra ez a válasz?
3/13 anonim válasza:
Mert jo penzt szakitanak a "haverok" es sokat visszaadnak belole
2018. jún. 17. 19:45
Hasznos számodra ez a válasz?
4/13 anonim válasza:
Nem a teljes vonalat újítják fel, hanem szakaszosan dolgoznak. Ennek az az oka, hogy a legutóbbi átfogó felújítás az 1990-es évek közepén a nagykörúti főnyomócsatorna felújításával összehangoltan történt, márpedig azt a főváros ellátásának folyamatossaga érdekében csak szakaszolva lehetett megoldani - így a villamospálya is szakaszosan újult meg akkor. Azóta nyilván voltak jobban kopó ívek és kitérők, ezeket persze muszaj volt azóta is cserélni, de a pálya más részei egyes szakaszokon még nem újultak meg azóta teljes körűen. És az is tény, hogy egy ekkora forgalmú vonalon egyszerűen mindig lesz mit reszelgetni...
2018. jún. 17. 20:04
Hasznos számodra ez a válasz?
5/13 anonim válasza:
Båsszátok meg, tényszerűen elmondom, mi miért történik, erre lepontoztok, de nem írjatok le miért. Gerinces dolog...
2018. jún. 17. 22:24
Hasznos számodra ez a válasz?
6/13 anonim válasza:
Az igaz, hogy nagyon terhelt a vonal és a Combino típusú villamosok egyébként is gyötrik a síneket, de az is benne van a dologban, hogy a legutóbbi felújítás során elavult technológiájú betontálcás megoldással élt a BKV. A különböző közleményekben most nagyon hirdeti a BKK, hogy "korábbinál korszerűbb felépítményű villamospálya épül", szóval ez tovább fogja bírni.
2018. jún. 18. 18:52
Hasznos számodra ez a válasz?
7/13 anonim válasza:
Köszönjük!
Szóval itt van a kutya elásva.
„legutóbbi felújítás során elavult technológiájú betontálcás megoldással élt a BKV”
Sejtettem, hogy valami ilyesféle dolog van a háttérben.
MÁV esetében is ugyanez van. Azért van ennyi felsővezeték szakadás. Rossz minőségű anyagok és fércmunkák.
2018. jún. 20. 17:40
Hasznos számodra ez a válasz?
8/13 anonim válasza:
#7
A nagypanel előnye, hogy gyorsan beépíthető, ha rendesen megcsinálják, normál forgalom mellett sokáig bírja (Hüvösvölgy felé a Vadaskerti-Völgy utca között 30 évig korlátozás nélkül működött), viszont a körúti forgalmat nem bírja. Az igazi gond az volt hogy a közbeszerzést elszúrták és emiatt ideiglenesen kellett a nagypanelt beépíeni.
2018. júl. 1. 22:09
Hasznos számodra ez a válasz?
9/13 anonim válasza:
itt hozzáértők vannak, megkérdezném: hogy lehet, hogy a vasúti sín, pálya olyan jól bírja sokáig a sokkal nagyobb súlyú terhelést? a pálya hasonló, nem? a nyomtáv ugyanannyi
2018. júl. 1. 22:30
Hasznos számodra ez a válasz?
10/13 anonim válasza:
# 9
Több oka is van ennek. Egyrészt a forgalom jóval erősebb városban, nagyvasúton nem halad el jármű 1-2 percenként. Másrészt városban nem (feltétlenül) tudsz zúzottköves pályát építeni, ami rengeteg kompromisszummal jár.
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!