Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Ahol 40-es tempóval közlekedne...

Ahol 40-es tempóval közlekednek vonatok, ott kezdettől ennyi lehetett a megengedett, vagy csak az amortizáció miatt van ez a helyzet?

Figyelt kérdés
szárnyvonal vidéki kisvárosból megyeszékhelyig, nem tudom hogy a gőzösöktől a dízelekig sok évtizeden át mióta létezik a pályaszakasz
2018. máj. 24. 19:33
 1/7 anonim ***** válasza:
Viszonylag sok HÉV-vonal épült olcsóbb, egyszerűbb pályatesttel, ezek egy része valóban 40 km/h pályasebességre lett kiépítve, míg más vonalak esetében hosszú évtizedek elmaradt karbantartásainak eredménye ez a tempó.
2018. máj. 24. 19:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
100%
A MÁV-nál a pályakarbantartás ismeretlen fogalom. Fővonalakon nagy ritkán annyit elérnek, hogy kicsit kevésbé nőjön a menetidő. A mellékvonalakat teljesen leszarják.
2018. máj. 25. 12:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 A kérdező kommentje:
régebben volt olyan munkatárs a MÁVnál hogy pályagondozó aki gyalog járkált a sínek közt sok km-t naponta és kijavította a kisebb hibákat de ha jól tudom már ezt is megszüntették. pedig olyan egyértelmű hogy fogalalkozni kéne ezzel, hisze ebből jön a pénz nekik
2018. máj. 25. 18:25
 4/7 anonim ***** válasza:

„pedig olyan egyértelmű hogy fogalalkozni kéne ezzel, hisze ebből jön a pénz nekik”


A MÁV leszarja az utasokat. Mindenképp fizetni fogsz nekik, ugyanis nincs verseny.

2018. jún. 1. 05:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:
A mellékvonalak jó részét anno 23 kg/m-es sinekkel, tényleg max 40-es sebességre építették. A 68-as "koncepció" során nagyon sokat megszüntetek. A megmaradó mellékvonalak jó részét a 70-es-80-as években álatalában bontott anyagból kicsit feljavították kb 60-80 km/re. Azóta jószervel nem nyúltak hozzájuk, így leromlottak és ismé jött a döcögés. Azokat a vonalakat amik túélték a koncepciót, de nem kaptak felújítást a 90-es években illetve a 2000-es évek elején a tarthatatlan pályaállapotok és a 10--20 km/h sebesség miatt bezárták. Pl: Lepsény Dombóvár, Sellye-Barcs, Bátaszék-Pécsvárad.
2018. jún. 7. 22:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 A kérdező kommentje:
az említett szakasz a wiki szerint "23,6 kg/fm tömegű, „i” jelű sínekből épült" 120 éve, akkor ez világéletében ilyen lassúságra volt ítélve? simán azt hittem hogy csak idővel romlott le ilyenre, erről lenne szó [link]
2018. jún. 7. 23:03
 7/7 A kérdező kommentje:
sőt rosszat is másoltam ki mert a rám vonatkozó pályaszakasz a mégrosszabb 22,7 kg/fm :D
2018. jún. 7. 23:08

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!