Vasúti átjárókban és lakott területen belül mekkora sebesség megengedett a vonatoknak, kb mennyivel szoktak áthaladni?
" nem olyan gyors, hogyan halnak bele akkor szinte minden gázolásba"
Nem kell ahhoz gyorsan mennie.
"Mivel mindig késés van aligha tartják be a szabályokat, így ahogy teheti gyorsan megy mindenhol."
Bár bevallottan előfordul, hogy az utasítások egy-egy pontját lazán értelmezik (ellenkező esetben drasztikusan csökkenne a leközlekedő vonatok száma), a vasúti dolgozók - elenyésző kivételtől eltekintve - közlekedésbiztonsággal szorosan összefüggő szabályokat - így a sebességkorlátozásokat is - kellő komolysággal veszik. Annál is inkább, mert a sebesség egyrészt rögzítésre kerül a szolgálat végén leadandó regisztrátumba, másrészt valós időben követhető a többi vasúti dolgozó (így a mozdonyvezető felettesei) és az érdeklődő civilek számára is.
Sebességhatárokat én sem írok. A vonat nem tud lakott területen menni, mert zárt pályás.
Általában elmondható, hogy a vasúti átjárókat táblák jelzik, amelyek utasítást is adnak a mozdonyvezetőnek. Attól függően, hogy az átjáróra mi jellemző, eltérő táblák is vannak. Amennyire tudom, hangjelzést mindegyiknél kell adni. Sebességcsökkentésre azt hiszem ezek nem utasítanak.
Ha nem működik a fény-, vagy karos sorompó*, vagy biztosítatlan az átjáró, 15 km/óra azt hiszem a megengedett sebesség. És úgy tudom, csak a magyar vasútnál olyan a rendszer, hogy ha a ezek elromolnak, a vonat megkapja a jelzést erről önműködően.
Tudom, nagyon szakmaiatlan a leírásom, de talán nem végig baromság.
A vonat fékútja akár több kilométer is lehet. A súlya pedig irgalmatlan nagy. Láttam olyant, hogy személykocsi áthajtott a lábán valakinek, s csak belilult kissé a lábfeje az illetőnek. Vonat üzembiztosan levágja.
Munka során volt kezemben olyan fotó, amelyik helyszínelésen készült. Az illető feje szépen fel volt kenődve a sínre, mint egy kiterített újságpapír. Nem részletezem.
Volt néhány műszaki okból bekövetkezett baleset, de szinte mindegyik súlyos figyelmetlenségből származik. A sebességnek ebből a szempontból jelentősége nincs.
"A vonat fékútja akár több kilométer is lehet."
Nem lehet több kilóméter. Bármilyen körülmények közt 1 kilóméteren belül meg kell tudni állnia. Azért is van a sebesség korlátozás.
# 10/10 Időpont ma 00:14
Azzal keveri, hogy a hatályos MÁV F1-es utasítás szerint, 160 km/h-s sebességről 1 000 méter a féktávolság.
Szóval úgy értve, Magyarországon valóban nem lehet több kilométer, lévén a legnagyobb engedélyezett sebességű pálya 160-as nálunk.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!