Miért tevődött át Bp-Pozsony vasúti forgalom teljes egészében a Szob-Párkány irányba?
Figyelt kérdés
A 90-es években még a vonatok fele túlnyomórészt a magyar oldalon haladva Győr-Hegyeshalom-Rajka érintésével jutott el Pozsonyba. Ma már minden vonat nagyobb részt a szlovák oldalon Szob-Párkány-Érsekújvár felé megy. Pedig a magyar oldalon is teljesen jó a pálya, és kb ugyanannyi lenne a menetidő is.2018. máj. 17. 11:38
1/2 anonim válasza:
Nyilván kívülállónak kb. ugyanannyi. Aki ezzel foglalkozik látja azokat a nüansznyi különbségeket amik miatt megéri arra menni
2/2 anonim válasza:
Baromi egyszerű: így lehet a vonatok üzemeltetéséért a legtöbb állami támogatást felvenni. A Komárom-Komárno-Érsekújvár és a Rajka-Pozsony szakaszokon aligha lehetne azt mondani, hogy ez egyben szlovák belföldi vonat is és tessék érte támogatást adni, mint közszolgáltatás. Ugyanezt a Párkány-Pozsony szakaszon simán el lehet adni.
A magyar oldalon pedig ugye Hegyeshalomig mindig is viszonylag nagy volt a kínálat, míg a szobi oldalon el lehetett sütni, hogy kell oda a gyorsvonat és az ilyen kvázi-belföldi jelleg erősítése miatt all meg azóta is az EC Nagymaros-Visegrádon és Szobon, tök feleslegesen.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!