Villamosvonalakon néhol (főleg felüljárókon) 1-1 sínszál fut párhuzamosan a rendes sínszálak mellett. Ezek mire jók?
Terelősín. Főleg műtárgyak előtt, műtárgyakon a védett oldallal ellentétesen rakják fel.
Az a célja, hogy ha kisiklik a szerelvény, akkor nem tud a védett oldal felé lesodródni. Hanem a kerék beesik a futósín és a terelősín közé, és csúszik tovább előre.
A Te esetedben azt akadályozza meg, hogy a hídról lezuhanjon a kocsi. ezért ha a sínen állsz és jobkéz felől van a "szakadék" akkor a bal sínszál belső oldalán lesz ilyen.
Nem tudom a hivatalos nevét én csak "kisiglásgátlónak" hívom :D
vagyis a kisiklást nem is de a "leugrást" meggátolja, ha kisiklik a vont/villamos akkor ez megakadályozza hogy tízmétereket elmenjen valamelyik irányba és nagy balesetet okozzon.
(Remélem erre gondoltál)
Na tessék meg is jött egy szakértő :D
Terelősín, jobban hangzik mint a "kisiklásgátló" :)
Amúgy olyan is van ahol nem csak egy oldalt van:
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!