Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Mégis mennyibe idő kell...

Mégis mennyibe idő kell ahhoz, hogy ne bénázzanak a kalauzok?

Figyelt kérdés

És kinek a számlájára írható mindez? Nem kapnak normális továbbképzést? Vagy a képzéssel nincs probléma és ők nem hajlandók elsajátítani új információkat? Alulképzett a munkaerő? Érdekelne egy olyan ember véleménye aki megéli ezt belülről.

A probléma:

A JÉ-rendszeren alapuló mobil appos jegyeket a többség egyszerűen képtelen normálisan lekezelni. 10 perce történt, hogy a delikvens faképnél hagyott morogva, miután hosszasan nyomogatta a készülékét.

Rendszeresen ingázok és elmondhatom, hogy a bétázás kezdete óta kizárólag ezt a típusú jegyvásárlást veszem igénybe. Az új fejlesztésről különféle orgánumok már november elején írtak... Ez azért nem most volt. És gyanítom nem egyik napról a másikra találtak ezt ki a cégnél sem. Ennek ellenére a mai nem kirívó eset. Persze azért a kezelés teljes hiánya a ritkább, de a percekig tartó piszmogás mindennapos. Egy kezemen meg tudom számolni azt mikor „pitty” és készen is volnánk.

Én próbálok ehhez normálisan hozzáállni, de mindennek van határa. Főleg, hogy elnézést sem kérnek a műsorért. Arról nem is beszélve, hogy kaptam már szájhúzást és beszólást is, hogy „na már megint ez a hülyeség”. Minősíthetetlen szint. De legalább ilyen esetben tudom, hogy az adott kalauz a hibás, nem a rendszer:)



2018. márc. 6. 06:31
1 2
 11/20 A kérdező kommentje:
Nem akar ez menni. Nem a validálás a sok idő. Hanem még egyáltalán eljutunk odáig.
2018. márc. 6. 18:08
 12/20 anonim ***** válasza:
73%
Hagyjátok a kérdezőt, hiába magyarázzátok neki értelmesen a dolgokat, hiszen ő mindenkitől okosabb. Nem is vár választ igazából a kérdésére....
2018. márc. 6. 19:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/20 anonim ***** válasza:
81%

Én is használom a béta appot, nekem is hasonló tapasztalataim vannak, amelyekről véleményt is írtam a google play-en, igaz, még novemberben. Akkor azt írták, a tájékoztatás folyamatos (ezt kötve hiszem) és tanácsolták, hogy én, mindt utas világosítsam fel a kalauzt, hogy a JÉ kamerás hátsó moduljával tudja beolvasni a jegyemet. Egy kicsit abszurd a helyzet, de inkább lenyelem a dolgot és ha bénázás van akkor megmondom, hogy akkor a kamerával kéne, de nem a telefonnal hanem a JÉ-vel. Egyébként a legelső ilyen vonatinfós jegy bemutatásakor beszéltem a kalauzzal ( aki egyébként értetlenül nézett a jegyemre, hogy ő mit kezdjen ezzel, bár tény, hogy ez rögtön a bevezetés utáni hétvégén volt), ő elmondta, hogy tájékoztatást nem kaptak erről, hogy mostmár ilyen is van, valami SMS-t kaptak aznap telefonra, de nem ez állt benne.

Én azt hittem, hogy tavaszra már vége lesz a bétának és teljesen használható lesz végre a dolog (azóta iOS-re váltottam, nagy szükség lenne rá azon a platformon is), de arra még várni kell. Először pedig jó lenne a kalauzokat rendesen informálni erről. Persze tény, hogy csak 1500 teszter van és kevés az esély arra, hogy egy kalauz találkozik egy teszterrel, de mégis jó lenne valami okítás az új e-jegyről

2018. márc. 6. 19:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/20 A kérdező kommentje:

Köszönöm szépen utolsó. Végre egy válasz ami valóban releváns és nem valami burkolt proli beszólás.

Olybá tűnik a MÁV sara. Szép... Címeres pofátlanság, hogy ennyivel letudtàk a dolgozók tájékoztatását.

Így valamilyen szinten érthető a kalauzok frusztráltsága. Persze teljes felmentést nem ad a tahóság alól. Például a mai esetben. Vagy az ahhoz hasonlókban.

Egyébként jól csinálod. Az okostelefon esetében én is szoktam szólni, hogy másik eszközzel kell.

Viszont az sajnos nem volt tiszta, hogy a kézi cuccot miképpen kell tartani, mert mindkét módon csippantották már le.

Lehet, hogy empatikusabb hozzáállás kellene a részemről és ezzel egyidejűleg minél több panaszlevél a MÁV felé. Majd igyekszem.

2018. márc. 6. 20:21
 15/20 anonim ***** válasza:
100%
Na szóval,mint kalauz hozzászólok.. Van a Vim jegy,ami neked van. Ezt az elso kamerával kell beolvasni. Van az otthon nyomtatott jegy amit a hátsó kamerával kell. Van az arcképes igazolvány amit a telefonnal kell beolvasnod. Van a sima jegy és bérlet amit szinten a hátsó kamerával kell beolvasni de az elsővel is be tudod olvasni. S minden utas mást s mást mutat,ergo minden beolvasásnál módosíthatsz a beállításon hogy melyik kamerát hasznalod.. Nem könnyű. Ja es közben leszállni jelzést adni,mert azt is kell.. Meg a problémás esetek,hogy ő nem akar jegyet venni.. Egyébként továbbképzés évente 4 vagy 5 van. Ha van.valami új pl most az új evtk azt jöjj rá magadtól hogy működik. Ja igen,evtkban kell vezetni az új szolgálati lapot is. Ez szinten a mobilban.. Ja, igen... Jegy kezelés.. Be akarod olvasni a jegyet,bérletet nem megy,térerő hiány miatt.. Na akkor beolvasod az új kalauzkulcxsal nem tollal mert nem szabad... Amit szintén beállítasz vonat előtt,próbanyomat minden vonatnál hogy jó szám jelenjen meg.. Egy nap van 6 vonat átlag.. 15 17 szolgálat, max 16 órában...
2018. márc. 7. 09:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/20 anonim ***** válasza:
85%
Mielőtt lenézed a jegyvizsgálót, aki "bénázik" csak 1 kocsit kezelj le. Elindulsz, jön egy jé jegy kezeled a géppel, jön egy autómatás jé gép el, kaller kulcs elő, aztán mutatnak neked egy két arcképest, mobil elő, majd ez az új jegy. Ja igen közben leszállsz jelzést adsz, elmegy a világítás akkor még azzal is szenvedsz... csináld végig aztán mond hogy bárki bénázik egy új féle jeggyel...
2018. márc. 7. 20:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/20 A kérdező kommentje:

Update:

Azóta van egy új eszköz. Úgy látom a mobilt és a leolvasót váltja ki egyszerre. Némelyik kalauznál nagyon gördülékeny a dolog! Semmit sem állít be rajta csak olvassa és kész. Mások rögtön elteszik és meg sem próbálják vele.

2018. ápr. 6. 06:05
 18/20 A kérdező kommentje:
Teszt eszköz. Szeptemberben vezetik be elvileg.
2018. ápr. 6. 06:05
 19/20 anonim ***** válasza:
100%

Még csak 3 4 telepallomason van ez. Vác,Szob, Cegléd,Keleti

Jó lesz,mert könnyebb lesz. De addig még sok víz lefolyik a Dunan mire elérhető lesz mindenhol. (Zebra a neve.)

2018. ápr. 6. 11:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/20 anonim ***** válasza:
0%
Beteg állatok akik ezeket a dolgokat kitalálják. A "számítógépes világ" is arra lenne hivatott, hogy megkönnyítse az ember életét, nem arra, hogy lehessen tovább bonyolítani. Amúgy is 50 éve el kellett volna már törölni a pycsába az egész jegyvételesdi tortúrát. Mi k életért nem lehet előre megvenni 100 db jegyet vagy 1000 km-egységet, akármit, ami az embernél van, aztán elhasználja, amikor akarja. Be vannak ssarva, hogy nem ér oda a jegyvizsgáló és ingyenutazás lesz? Ha nem menne a vonaton a seftelés, mint valami ázsiai bazárban (hogy ott veszi a jegyét), akkor bármelyik állomásközben 5 perc alatt végig futhatna a kalauz a vonaton. Ehhez képest ma már az se mindegy merre mész egy 30km-es jeggyel, hogy melyik órában mész vele, vissza se tudsz vele jönni, arra tolják az embert, hogy még többet kelljen sorba állnia, amivel simán le is kési a vonatját. Arra se voltak képesek, hogy legyen egy normális évesbérlet (úgy 150 ezer körül), amivel arra utazol az országban, amerre akarsz. Ember nincs, aki a napi ingázás után még képes lenne újabb órákra vonatba szállni, szóval nem tudom megint mitől vannak bessarva. Viszont óriást könnyítene, és lendítene a vasútra szállási kedven, ha az ilyen "hogyan lesz jegyem" tortúrákat eltűntetnék az ember életéből. Ha már a menetidőn és a vágányállapotokon képtelenek változtatni. És nem úgy, hogy a pénztároskisasszony komplett agytekervényénél elbonyololítottabb automatákkal és programokkal rukkolnak elő. Azt is úgy képzeltem volna el, hogy az egyik doboz a 20 km-es a másik a 30 km-es jegyet adja, a harmadik, negyedik meg ugyanezt diákban. Egyetlen egy kva gombot kéne megnyomi rajta, és akkor nem 35(!) percig tartana a sorban állás egy zzaros jegyért.
2019. dec. 19. 01:17
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!