Szerintetek nem érdemelnének a vasúti kalauzok több fizetést mint amit kapnak?
Azt hallottam,nem keresnek valami "túl" jól.
Nem olyan könnyű munka az ,amit csak az utas lát,hogy sétál a vonaton és kezeli a jegyeket.
Én is csak utas vagyok és mivel sokat utazom vonattal,belelátok a kalauzok munkájába kicsit,meg van kalauz ismerősöm nem is egy és mondtak már ők is egyt s mást...
A jegykezelésen kívűl,pontos papírmunka kell,ha késik a vonat neki percre pontosan tudni kell miért késett,egy csatlakozó vonathoz,ha az adott vonat késik van átszálló utas,körbe kell kérdezni,hogy ki utazik tovább,mert ha senki akkor elengedik a csatlakozó vonatot ugyanis a kalauz lekezel több száz jegyet de nem fogja utána úgysem megjegyezni minden utast,hogy meddig is szól a jegye. Ha egy állomáson nincs jegykiadás és felszáll egy utas,menni kell akár több kocsin is keresztűl,hogy és jegyet kell neki adni,ha elszúrja és jön egy ellenőr előveszik. A som bliccelő utas az idegükre megy sokszor,hogy nem és nem akarják a jegyet megvenni,le kell szállítani,de ő nem száll le,vita alakul ki. Áhh sorolhatnám még de hosszú lenne.
Szóval elképesztő amennyit kapnak,elől a mozdonyvezető háromszor többet kap.
Szerintetek nem érdemelnének meg több fizetést?
Szerintem igen.
Miért milyen fizetést kapnak pontosan? És milyen beosztásban dolgoznak?
Felelősség mindenhol van, feladat is, a legtöbb helyen papírmunka is. Persze-persze, mindenki megérdemelné, csak nem megy egy csettintésre.
Kérdezzük meg a kalauzoktól cserélnének-e egy hegesztővel ugyan annyi pénzért. Koszos piszkos munka. Az emberi bőrbe beleeszi magát a az olaj és korom. Égési sérülések szaporodnak évről évre. Úgy mint a tüdőbe lerakodott mérgező anyagok. Bőrruhába beöltözve 50 fokos műhelybe több száz fokos,lehegesztett anyagok ontatják magukból a hőt. A főnön egész nap baszogat a darabszám miatt. Mert itt számon kérhető mit csináltál egész nap.
Ehhez képest a kalauz Munka nyaralás.
Pszichésen nehéz,pszichésen is el lehet fáradni,nem csak fizikailag
Hallottatok már ilyenről?
Kaphatnék választ a #3-ban feltett kérdéseimre?
Tényleg érdekel milyen beosztásban és mennyi lóvéért dolgoznak.
8? 12? Valami egyéb beosztás, pl. osztott műszak?
Mennyi a bruttó/nettó, valamilyen pótlékrendszer van?
Nem mintha kalauznak szeretnék állni, csak összehasonlításképpen - én pár éve kipróbáltam magamat az egyik multinál, ott a lényegében könnyű munkát párosították lehetetlen időbeosztással, a felelősségek nagyon szépen le voltak osztva, fizikailag maga a munka nem igazán megterhelő (az én előző munkámhoz képest), a bezártságérzetet is meg lehet szokni (hogy a sornak mennie kell, akkor hagyhatod ott ha leváltanak vagy ha végszükség esete forog fenn) és nem annyira szörnyű anyagilag.
Nem. Ha pénzt különítenénk el, akkor a minimálbéres ápolók fizwtését kéne emelni. A vonaton egészséges emberek közt sétálsz, és csak wgy kis papírkát nézel. Nem halnak meg melletted, nem betegek melletted, nem kell eltakarítanod idegenek ürülékét és nem mosdatsz ismeretleneket.
A tanárok picit többet keresnek, de nem egy jól fizető szakma. Pedig az ő kezükben a jövő. Napi 6-7 órát dizikailag is nehéz megtartani, a szelle i részről nem is beszélve. Itt is vannak tróger bliccelők. Ezekután még készülni, dolgozatot javítani kell, arról nem is beszélve, hogy milyen bolond szülők vannak.
Vagy a tűzoltóknak. Ide szintén fel kell készülni fizikailag és szellemileg is. Ha nincs ott fejben, veszélybe sodorja a saját-és társai életét. Olyan felelőssége van, ami egy vasutasnak sose lesz. Emberek halálát nézi végig, megfulladt, elégett felnőtteket ás gyerekeket láz. Emberéletek múlnak rajta.
A vasutason mi múlik? Hogy eljuss A-ból B-be?
Nem csak az ő fizetésükkel van baj!
Hááát!
Azért a "papírmunkán" kívül forgalmi ténykedései is vannak. Ezenkívül ha például valaki leesik a vonatról, vagy felugrik, és baleset lesz, vagy kiesik egy nyitott ajtón, akár büntetőjogi eljárás alá is kerülhet, és börtön is lehet a vége. Sajnos volt már rá példa.
Ezenkívül sokan őt szidják, köpködik, esetleg tettlegesen bántalmazzák.
Cserébe rendszertelen műszakba jár, családi élettel nem összeegyeztethetően.És keres szerintem kb. 120-160 ezet forintot. A rendszertelen beosztás miatt másodállásban sem igazán tudnak elhelyezkedni.
Létezik 16 órás forda is. Lehet irigykedni.
Nehéz összehasonlítani a tűzoltóval, vagy ápolóval, azok is kemény, nehéz, és felelősségteljes szakmák.
Nem vagyok jegyvizsgáló, de van rálátásom a munkájukra.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!