Nyíregyházán a helyi buszoknál miért ilyen régi rendszer van még?
Vannak újabb buszok ami nem is új hanem több mint 15 éves és a régi műbőrűléses ikarusok,még mindig a régi lyukasztós jegykezelő van amibe a jegyet bele kell ílleszteni és húzni egyet rajta ami három lyukat lyukaszt.
Átmegy az ember Debrecenbe,ott már sokkal modernebb a helyzet,újabb buszok járnak,oké mind volvo csuklós és szóló egyaránt,már a mercedes buszok is ott vannak Debrecenbe csak nem járnak még,villamos,trolibusz mind kényelmes és a jegykezelő minden buszon,trolin és villamoson mindenhol elektronikus,bélyegez és csipog egyet,hogy jól lekezelte a jegyet,tök ugyanaz mint Pesten a járműveken. Lcd kijelző tájékoztat a következő megállókról olvasható betűkel.
Az utastájékoztató is gps-ről megy gépi hang mondja autómatikusan nem úgy mint Nyiregyen,hogy a sofőr mondja be.
50 km-re van Debrecen és ilyen nagy különbség van. Jó oké Debrecen jobb anyagi helyzetben van mint Nyiregy ,de akkor is nem lehetne modernizálni a nyíregyházi tömegközlekedést mert nagyon ósdi,nem 21. századi.
Szegeden is Kecskeméten is modernebb a helyzet meg stb.
Mindig mindenben Nyíregy van lemaradva,a tömegközlekedésben is.
Miért nem modernizálják a helyzetet Nyíregyházán is? Valami támogatásból?
Cserébe Debrecenben meg a forgalomszervezés egy kalap fos.
A lámpák nincsenek összehangolva, indokolatlan egyirányú utcák, non-stop dugók és még sorolhatnám.
Nyíregyháza önkormányzata 2016. májusában rendelt 41 db CNG (sürített földgáz) üzemű MAN buszt. A járműveket 2016. novemberében le is szállították a gyártóüzemekből az MAN tiszaújvárosi telepére.
Mivel a nyíregyházi önkormányzat valahogy "elfelejtette", hogy a buszokhoz CNG töltőállomást is kéne építeni, azóta sem vették át a buszokat.
Itt az előttem szólók már leírták, Nyíregyen belevágtak egy projektbe amiből a 41db CNG MAN meg is érkezett, csak éppen nincsen töltőállomás hozzá, ezért forgalomba állni nem tudnak, talán most már megmozdult valami ezzel kapcsolatban de kitudja mi lesz belőle, a vadi új buszok még mindig MAN tiszaújvárosi telephelyén hát már rohadnak sajnos, korábban felröppent a hír hogy akkor elviszi Miskolc mivel 75 ugyan ilyen közlekedik már ott, de ebből sem lett semmi.
Ettől független Nyíregy közlekedése nem olyan rossz, szerintem Debrecené villamos, troli újabb buszok ide oda sokkal rosszabb, Kecskemét sem az igazi, talán Szeged közlekedését mondanám a legjobbnak.
Mondjuk azt tegyük hozzá, hogy Nyíregyházán volt egy időszak, amikor a járműállomány jelentős része megújult felújított Ikarusokkal és Solaris buszokkal. Helyközin meg bejöttek a Credok. Én mikor 10 éve Pestre kerültem, akkor évekig csodálkoztam, hogy mennyire lepukkant a Nyíregyihez képest a Pesti rendszer.
Ráadásul a legtöbb "lepukkant" buszt pont Debrecenből meg a környező városokból "örökölte" a város, ott meg kaptak új járműveket.
És ahogy mondták, ott rohadnak az új buszok...
Amúgy a jegylyukasztásnál nem tudom miért olyan rossz a régi lyukasztós rendszer, sokkal egyértelműbb, egyszerűbb. Pesten a bedugós sokszor nem működik, eltömődik, vagy csak szimplán olvashatatlan és sokkal jobban lehet vele bliccelni. Volt egy olyan jegyem, amin annyira halvány és olvashatatlan érvényesítés volt, hogy hónapokig simán tudtam használni.
Az újabb Solaris buszokban meg működik régóta a gép bemondás és kijelző is van.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!