A budapesti metróvonalakon lehetnek bármiféle balesetek, ütközések?
Gondolok a most legrosszabb állapotban lévő 3-as metróra, vagy épp a vezetőnélküli 4-esre.
Alagútban egymásba futhatnak szerelvények, fékhibák (nem tud megállni) lehetnek-e, vagy irányíthatatlanná válhatnak? Ki mit tud ezekről a biztonsági rendszerekről, dolgozott-e valaki már azokon a részeken?
Engem csak érdekel valamennyire a téma.
Az ütközés kizárt szinte teljesen.
Az automata biztonságos. Emberek írják a szoftvereket, de az emberek tesztelik is őket, a szoftver mindig ugyanúgy működik, de ha hibázik is, úgy van megírva, hogy a biztonság irányába tévedjen: tehát megáll az élet.
Az ember dönthet rosszul is. De a nehézmetrókban az embert is alaposan felülbírálja a többszörös biztonsági rendszer.
Légikatasztrófák, vészjelzés nyomán, katasztrófák nyomában - utóbbiban mondják mindig: katasztrófák nem történnek csak úgy, események egész láncolata előzi meg őket.
Nem elég egy dolognak elromlania. Szajolnál se egy romlott el, azóta a biztonság javult.
Dunakeszin 2014-ben hány dolog állt össze, mégse volt baleset.
Előfordulhat, de kicsi rá az esély. Több dolognak is el kellene romlania, hogy ez bekövetkezzen, illetve a biztonsági berendezéseket szabálytalanul kikapcsolni. Multkor volt egy vonat baleset a közelünkben, de az is emberi hiba miatt volt. De ezen a Budapesti metrón nem kell parázni. Az elszabadult metrót is megtudják fogni.
"sokszor van olyan a metróban, hogy hirtelen lefékez az alagút közepén és kicsit áll stb.- ilyenkor jut mindig eszembe, hogy na vajon most belénk fog-e rohanni hátulról egy szerelvény."
Nem fog, épp azért állt meg a szerelvény, mert vöröset kapott. Így az a szerelvény se szalad az előzőbe.
1. A hirtelen fékezést az automata vonatvezető rendszer jeladóinak a hibája okozza. A vonatot az M1 vonal kivetelevel mindenütt számitógép vezérli, M2-3 vonalakon vezető felügyeletével. Ha a vonat nem kap jelet a pálya felől, akkor elbizonytalanodik a gép és a legbiztonságosabb megoldást választva lefékez. A mögöttes vonat pedig mindaddig nem tud behaladni a pályaszakaszra, amíg ott masik vonat halad vagy áll, ezt egy ún. autostop rendszer is garantálja, ami vörös jelzés esetém egyszerűen beleakad az elhaladó vonat vészfékszelepébe és azt működesbe hozva megállítja a vonatot.
Tűz esetén a vonat ritkán lesz mozgasképtelen, egyszerűen a füst jelzése a személyzet felé jó eséllyel előbb történik meg, mint hogy a már tomboló tűz átégetne bármit, ami a vonat mozgasához elengedhetetlen. Az állomasraérő vonatot pedig a vészkijárat jelzések irányában kell elhagynod az ilyenkor csak felfelé mozgó mozgólépcsőkön át, vészszellőztetés mellett.
Ha a vonatvezező rosszul lesz, nem tudja kezelni az éberségi berendezést, a vinat pedig autonatikusan megáll. A vonat rendkívüli megállását pedig észlelni fogja a diszpécser és a mögöttes vonat vezetője is, perceken belül odaér a segítség.
Hm értem köszi. De volt már olyan, hogy a hármason is gyalogoltak emberek a metróból ki az alagúton keresztül ugye, szóval ott hogy fértek mégis el mellette? Illetve ezt a kitolást nem értem, szóval ha kigyulladna egy szerelvény komolyabban akkor mégis hogy tolná el egy másik az állomásig? Hiszen akkor a tolószerelvényben lévő utasok is bajban vannak, hiszen addig nem tudnak kiszállni az alagút miatt nem?
Én egyébként már ha tudom, akkor folyton kerülöm a hármassal való utazást, néha kis kerülő, de inkább nem kockáztatom, hogy lesz valami katasztrófa és pont benne leszek. :D Mondjuk ezért sokan hülyének is néznek, hogy nem szeretek metróra szállni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!