Kelet vagy nyugat a régi rendszer autói közül?
Én még használtam ilyen keleti autót 2000 után is, de inkább csak munkára, szétcsapatni, mert nem volt érte kár. A 90-es években voltak már nyugati autók bőven, de még sok komcsi autó is része volt a forgalomnak. Nem volt vészes egy kockalada, vagy egy skoda, de a trabi már elég siralmas volt.
Akkor akinek volt 100- 150 000 forintja, ilyeneket tudott venni. Ez ma annak felelne meg, ha egy fiatal félmillió forintért vesz 15 - 20 éves autót.
Ha be kéne pattanni egy kockaladába, nekem semmi bajom nem lenne. Ha fel van újítva, még meg is csodálom.
Dea mindennapokra nyilvánvalóan egy nyugati, modern, kényelmes autót választanék.
3-as kihagytad a 70-es éveket.a 116-os '72-ből már végérvényesen lekörözi a keleti blokk (és talán a világ) akkori autóit.az automata váltó a kezdetektől,az abs '79-től extraként elérhető.
még ma is futkos belőle a német pályákon pár darab,főleg kupé változat.nemritkán 200 körül nyomják neki,tartják a forgalom ritmusát a belső sávban.a 80-as évekre már kár is szót vesztegetni.
A kérdésnek sok értelme nincs, aki nem élte meg azt a korszakot, s nem látja át az akkori világot, hamar tévútra keveredik.
A mai világban kialakult véleményt évtizedekkel korábbi időszakba beilleszteni nem lehet.
Persze, hogy jobbak voltak nagy általánosságban a nyugati autók, csakhogy nem lehetett hozzájutni, egy-egy nagyon ritka kivételtől eltekintve.
A keleti blokk járgányaira is éveket kellett várni - kifizette a család az autót amit majd 5-10 múltán vehetett át.
Voltak nagyon rossz, de előfordultak meglepően jó konstrukciók is a KGST járgányok között, nyugati márkák nem voltak a MERKUR kínálatában.
A FIAT cég azonban elég nagy hatással volt a szovjet, lengyel autógyárakra, s a korabeli nyugati márkákat sem kellene túlmisztifikálni, főleg nem a dízeleket, akkoriban a dízelmotorokat harckocsikba, teherautókba építették be, tökéletlen volt még a technika a személyautókban gazdaságosan üzemeltethető dízelekhez.
Le lehet szólni a , Trabantot, Skodát, Ladát, Volgát, még a Csajkát is, de a hasonló korú Opelek, Mercedesek sem tömegesen lettek veterán legendák
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!