Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Kelet vagy nyugat a régi...

Kelet vagy nyugat a régi rendszer autói közül?

Figyelt kérdés
Igaz,nem éltem akkor még de a gondolat is meghánytat,hogy szocialista autóval kellenne közlekedni.Szerintem a kelet autói még autótartaléknak is rosszak.Nyugati diesel ami egy igazi ritkaság lehetet akkoriban.Azt nevezem én autónak.Persze,szubjektív.
2014. nov. 28. 20:24
1 2
 1/14 anonim ***** válasza:
100%
Csakis nyugat
2014. nov. 28. 20:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/14 A kérdező kommentje:
Ja,natürlich:D
2014. nov. 28. 20:45
 3/14 anonim ***** válasza:
100%
Volt egy cikk, a totalcar-on, hogy egy Trabant-ot kivittek Amerikába. Néztek nagyot. Ha akarod keress rá az oldalon, a cikket, 3-4 hete olvastam. Mindenki le volt döbbenve ez meg mi, hogy lehet ebben utazni?!... Feltétlenül olvasd el
2014. nov. 28. 20:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/14 anonim ***** válasza:
100%
nem mindegy, hogy melyik évtizedről beszélünk. A hatvanas évek Wartburgjai és Skodái szerintem kimondottan szép és érdekes autók. A hatvanas évek végén - hetvenes évek elején ott a Lada, ami induláskor még viszonylag korszerű volt (még úgy is, hogy egy lebutított Fiat volt), és sosem számított igazán rossz kocsinak. A 80-as évek végén/90-es évek elején meg már ott figyel pl. a Lada Samara, és főleg a Skoda Favorit, amik nem voltak rosszak, a 93-as VW ráncfelvarrás utáni Favorit simán versenyképes volt a nyugati versenytársakkal szerintem (mind megbízhatóság, mind külső, mind belső tekintetében). Egy nyugati diesel nálunk ritkaság volt, de nyugaton meg a Trabant volt ritkaság. Szóval szerintem minden korszakban volt olyan szoci autó, amit kár "temetni", de az kétségtelen, hogy a nyugati kocsik korszerűbbek voltak, tekintettel arra, hogy fejlesztették őket. :)
2014. nov. 28. 20:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/14 anonim ***** válasza:
A Lada, Moszkvics, Zastava mind olasz (nyugati) másolatok voltak. A Trabant, az originál NDK unikum.
2014. nov. 28. 21:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/14 anonim ***** válasza:

Én még használtam ilyen keleti autót 2000 után is, de inkább csak munkára, szétcsapatni, mert nem volt érte kár. A 90-es években voltak már nyugati autók bőven, de még sok komcsi autó is része volt a forgalomnak. Nem volt vészes egy kockalada, vagy egy skoda, de a trabi már elég siralmas volt.

Akkor akinek volt 100- 150 000 forintja, ilyeneket tudott venni. Ez ma annak felelne meg, ha egy fiatal félmillió forintért vesz 15 - 20 éves autót.

Ha be kéne pattanni egy kockaladába, nekem semmi bajom nem lenne. Ha fel van újítva, még meg is csodálom.

Dea mindennapokra nyilvánvalóan egy nyugati, modern, kényelmes autót választanék.

2014. nov. 28. 21:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/14 anonim ***** válasza:
Én szeretem a keletieket, csak a nagyon keletieket Ázsiából.
2014. nov. 28. 21:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/14 szántóvető ***** válasza:

3-as kihagytad a 70-es éveket.a 116-os '72-ből már végérvényesen lekörözi a keleti blokk (és talán a világ) akkori autóit.az automata váltó a kezdetektől,az abs '79-től extraként elérhető.

még ma is futkos belőle a német pályákon pár darab,főleg kupé változat.nemritkán 200 körül nyomják neki,tartják a forgalom ritmusát a belső sávban.a 80-as évekre már kár is szót vesztegetni.

[link]

2014. nov. 28. 21:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/14 anonim ***** válasza:

A kérdésnek sok értelme nincs, aki nem élte meg azt a korszakot, s nem látja át az akkori világot, hamar tévútra keveredik.

A mai világban kialakult véleményt évtizedekkel korábbi időszakba beilleszteni nem lehet.

Persze, hogy jobbak voltak nagy általánosságban a nyugati autók, csakhogy nem lehetett hozzájutni, egy-egy nagyon ritka kivételtől eltekintve.

A keleti blokk járgányaira is éveket kellett várni - kifizette a család az autót amit majd 5-10 múltán vehetett át.

Voltak nagyon rossz, de előfordultak meglepően jó konstrukciók is a KGST járgányok között, nyugati márkák nem voltak a MERKUR kínálatában.

A FIAT cég azonban elég nagy hatással volt a szovjet, lengyel autógyárakra, s a korabeli nyugati márkákat sem kellene túlmisztifikálni, főleg nem a dízeleket, akkoriban a dízelmotorokat harckocsikba, teherautókba építették be, tökéletlen volt még a technika a személyautókban gazdaságosan üzemeltethető dízelekhez.

Le lehet szólni a , Trabantot, Skodát, Ladát, Volgát, még a Csajkát is, de a hasonló korú Opelek, Mercedesek sem tömegesen lettek veterán legendák

2014. nov. 28. 22:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/14 anonim ***** válasza:
Ja, ja, A nyugati disel, a kattogós Merci...(Meg a Ford Transit amit már ötszéz méterről hallani....) Még ma is tömegek izgulnak rá. Csak ma már egykilenc tádé az új szerelem.
2014. nov. 28. 22:49
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!