Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Ha a mozdonyvezető túllépi...

Ha a mozdonyvezető túllépi egy kicsit a sebességet az nem gond?

Figyelt kérdés

Szigorú előírások vannak,hogy mennyivel lehet menni egy mozdonynak egy adott pályán és a vagonokat is max mennyivel lehet vontatni.


Viszont héfőn volt a Budapest-Debrecen vonalon az a nagy késés egész este és a pálya 120-as,illetve a legtöbb részen 160-as de amíg a biztosítóberendezés nincs megcsinálva addig úgy tudom 120-szal lehet max menni.


Mégis az egyik intercity amelyik szintén sokat késett,Szolnok és Debrecen között ráhúzott, 134 km/h -val ment.


Ez még nem gond,ennyivel még túl lehet lépni a sebességet? Van egy kevés százalék amennyivel túl lehet lépni?



2018. jan. 17. 21:51
1 2
 1/17 anonim ***** válasza:
100%
Pontosan nem tudom. Egyszer egy helyi mozdonyvezető annyira odaverte neki, hogy a következő állomásnál nem tudott megállni, túlfutott. Abból voltak problémái utána...
2018. jan. 17. 21:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/17 anonim ***** válasza:
25%
Van ott jelentős ráhagyás, ez olyan, mint az autópályákon, hogy azt mondják, a kanyarokat csak 130-al lehet biztonságosan bevenni, közben meg 160-al is nyugisan végig lehet menni.
2018. jan. 17. 22:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/17 anonim ***** válasza:
15%
Kezdjük ott, hogy hogyan állapítottadmeg a 134 km/h sebességet?
2018. jan. 17. 23:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/17 anonim ***** válasza:
85%

Gondolom telefon és GPS mai világban nem nagy dolog.



Amúgy meg ez olyan dolog, hogy minden út előtt megkapjuk a menetrendet, illetve megvan hogy az adott vonat például 90/120-as az azt jelenti, hogy alapesetben 90, viszont késés esetén az adott pályaszakaszokon lehet 120-ig gyorsítani, ha azzal a késés csökkenthető.


Az, hogy ha valaki, amúgy túllépi a sebességet az egy olyan dolog, hogy míg nincs esemény, addig általában nem szokott belőle semmi sem lenni, nagyon ritka, hogy valakinek emiatt szóljanak, hogy valahol picit megcibálta a vonatot. Viszont ha gond van, és kiderül, hogy nem a megengedett sebességgel közlekedett, akkor nem csak az állását kockáztatja, akár börtönbüntetés is lehet a vége, erre is volt már példa.


Amúgy meg a legtöbb mozdony esetében papíron van tulsebesség védelem, más kérdés, hogy a gyakorlatban ez elég kevés gépen aktív.

2018. jan. 18. 00:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/17 anonim ***** válasza:
87%
Oké, hogy telefon meg GPS, de még mindig a TELOC mérte adatok szerint kell közlekedni. Az pedig jelentősen el tud térni a GPS adatoktól, már csak az abroncskopás mértékéből adódóan is.
2018. jan. 18. 02:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/17 anonim ***** válasza:
38%

Az órát abroncskopással arányosan után kell állítani. Bár nyilván ez sincs meg mindig, de ennek inkább az szokott az eredménye lenni, hogy óra szerint megyünk 90-el, a valóságban meg 70-75 körül.


Amúgy ilyen tekintetben MFB-re jobb támaszkodni.

2018. jan. 18. 02:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/17 anonim ***** válasza:
84%

"Kezdjük ott, hogy hogyan állapítottadmeg a 134 km/h sebességet?"


Lóg ott fent az a kijelző, ami mutatja a pillanatnyi sebességet is.

[link]

2018. jan. 18. 08:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/17 anonim ***** válasza:
90%
Akkor a kocsi mért rosszul. Ilyen mértékű sebességtúllépés kizárt. Súlyos fegyelmi vétség, aminek következményei lennének. Nincs rá ok, ami miatt bárkinek is megérné túllépéni a sebességet késés esetén, mivel ez nem befolyásol semmit (fizetés stb.).
2018. jan. 18. 15:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/17 anonim ***** válasza:
80%
A vasútnál is emberek dolgoznak, ismertem olyan vezért aki Szergejt képes volt meghajtani 140-el... Úgy hogy a gépnek 100 az engedélyezett sebessége, nemhogy még az adott vonatnak.
2018. jan. 18. 16:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/17 anonim ***** válasza:
90%

Az a régi rendszer volt. Ma már ez elképzelhetelten, 2008 óta van MFB a gépeken, tehát a sebességet folyamatosan online is látják és rögzítik a rendszerek. Az ebből létrejött riasztások alapján kezdik el vizsgálni a ténylegesen a sebességmérő által regisztrált adatokat (mivel az a hatóságilag elfogadott). Tehát van egy durva sebességtúllépés, a rendszer beriaszt, majd a reszortosok kivizsgálják a leadott/rögzített regisztrátumok alapján, aztán megtörténik a felelősségre vonás.


Ilyennel nem játszik senki.

2018. jan. 19. 13:55
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!