Ha a mozdonyvezető túllépi egy kicsit a sebességet az nem gond?
Szigorú előírások vannak,hogy mennyivel lehet menni egy mozdonynak egy adott pályán és a vagonokat is max mennyivel lehet vontatni.
Viszont héfőn volt a Budapest-Debrecen vonalon az a nagy késés egész este és a pálya 120-as,illetve a legtöbb részen 160-as de amíg a biztosítóberendezés nincs megcsinálva addig úgy tudom 120-szal lehet max menni.
Mégis az egyik intercity amelyik szintén sokat késett,Szolnok és Debrecen között ráhúzott, 134 km/h -val ment.
Ez még nem gond,ennyivel még túl lehet lépni a sebességet? Van egy kevés százalék amennyivel túl lehet lépni?
Gondolom telefon és GPS mai világban nem nagy dolog.
Amúgy meg ez olyan dolog, hogy minden út előtt megkapjuk a menetrendet, illetve megvan hogy az adott vonat például 90/120-as az azt jelenti, hogy alapesetben 90, viszont késés esetén az adott pályaszakaszokon lehet 120-ig gyorsítani, ha azzal a késés csökkenthető.
Az, hogy ha valaki, amúgy túllépi a sebességet az egy olyan dolog, hogy míg nincs esemény, addig általában nem szokott belőle semmi sem lenni, nagyon ritka, hogy valakinek emiatt szóljanak, hogy valahol picit megcibálta a vonatot. Viszont ha gond van, és kiderül, hogy nem a megengedett sebességgel közlekedett, akkor nem csak az állását kockáztatja, akár börtönbüntetés is lehet a vége, erre is volt már példa.
Amúgy meg a legtöbb mozdony esetében papíron van tulsebesség védelem, más kérdés, hogy a gyakorlatban ez elég kevés gépen aktív.
Az órát abroncskopással arányosan után kell állítani. Bár nyilván ez sincs meg mindig, de ennek inkább az szokott az eredménye lenni, hogy óra szerint megyünk 90-el, a valóságban meg 70-75 körül.
Amúgy ilyen tekintetben MFB-re jobb támaszkodni.
"Kezdjük ott, hogy hogyan állapítottadmeg a 134 km/h sebességet?"
Lóg ott fent az a kijelző, ami mutatja a pillanatnyi sebességet is.
Az a régi rendszer volt. Ma már ez elképzelhetelten, 2008 óta van MFB a gépeken, tehát a sebességet folyamatosan online is látják és rögzítik a rendszerek. Az ebből létrejött riasztások alapján kezdik el vizsgálni a ténylegesen a sebességmérő által regisztrált adatokat (mivel az a hatóságilag elfogadott). Tehát van egy durva sebességtúllépés, a rendszer beriaszt, majd a reszortosok kivizsgálják a leadott/rögzített regisztrátumok alapján, aztán megtörténik a felelősségre vonás.
Ilyennel nem játszik senki.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!