A történelemben nincsen "ha", de játsszunk el a gondolattal egy kicsit! Mit gondoltok, milyen lenne Budapest infrastruktúrája, ha 1945 után a kapitalista táborhoz csatlakozhatott volna az ország?
Szerintem majdnem ugyanilyen. Talán kicsit kevesebb villamos lenne és +1 észak-déli metróvonal, de a közösségi közlekedés azon dolgok közé tartozik, amikben aligha tudott elhúzni a nyugat.
Ha nagyon vad gondolatokat akar beleszőni az ember - lehet, hogy az M0-t hamarabb elkezdik építeni és akár a Lágymányosi Híd most az M0 Duna-híd lenne, mert akkor még bentebb tudták volna hozni az autópályát, de új hidakat vagy grandiózus vasútvonalakat szerintem felesleges vizionálni, talán az autós áteresztő képesség kicsit nagyobb lenne, de metróban nagyon nem lennének előrébb, bicikliutakban sem, s valószínűleg a troli is ugyanúgy létezne.
Szerintem ez olyan dolog, amit nem lehet egyértelműen megválaszolni. Valószínűleg nagyságrendileg ugyanilyen lenne, talán egy fokkal jobb.
Például valaki azt írja, kevesebb villamosvonal lenne. De ha megnézzük, a jelenlegi hálózatot is a "Keleti" vezetés és okosok barmolták szét, és mostanában kezd újra "rendszerként" működni az egész.
Autópályákat már a 30-40-es években vizionáltak, az akkori rendszernek is csak töredéke létezik. Metrónk is jobb lenne ha nem farokméregetésre meg lopásra használnák a vezetőink.
Szerintem ha a nyugattal is tartottunk volna, ezerszer jobb lenne a tömegközlekedésünk.
Lehet lenne több könnyűmetrónk; nekünk is lenne elővárosi vasút-HÉV-villamos-metró hibrid stadtbahn-unk. A külvárosból sok helyen feleannyi idő lenne bejutni, mint manapság.
Lehet kevesebb villamosvonal lenne, de nem váltókon 10-15, amúgy 50, hanem gyorsabb, nem ilyen indokolatlanul sűrű megállókiosztásokkal és a lámpa is a villamosnak kedvezne, pl érzékelné annak közeledtét.
Éééés lehet lenne egy Kelenföld-Nyugati nagyvasúti alagút, belváros alatt állomással/megállóhellyel.
A járműállomány és az utastájékoztatás nem mostanában kezdene csak felzárkózni, a jegyautomaták nem mostanában kezdenének elterjedni és legalább időalapú jegy lenne, ha e-jegy nem is.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!