Budapesten kívül az ország többi részén miért olyan vacak a tömegközlekedés?
Én vidéki megyeszékhelyen lakom,de Budapesten tanulok.
Így megtapasztaltam, hogy Budapesten nagyon jó a közlekedés.A kedvencem a metró.
Viszont, a többi közlekedési eszköz is jó, sűrűn járnak.
Mi külvárosban lakunk, ide óránként jön busz,reggel viszont két járat van.Egy vicc az egész.
Óránként még a falvakba,vidékre is ritkának számít.
Emiatt, az itt lakók többsége autóval megy mindenhova, elég sok helyen 2 autó is van.
Busszal csak a diákok meg pár nyugdíjas megy.
Ha elakarok menni a Tescoba valamiért, kocsival megfordulok fél óra alatt.Busszal meg másfél óra alatt.
A legtöbb embernek, főleg, akik dolgoznak nincs idejük tökölni meg fél órákat várni.
20 percenként kellene lennie egy körjáratnak.
Újabban, meg az a városvezetés terve, hogy még inkább leépíti.
Nálunk vidéken is ez a helyzet. Óránként jön egy busz, az se ütemesen, tehát még csak nem is kiszámítható. A reggeli időszakban befelé a délutáni időszakban meg kifelé (értsd: falu felé) van egy másfél órás üres időszak, ami baromi bosszantó. Ráadásul attól függően is változik a menetrend, hogy éppen tanítási időszak van-e vagy nincs. Ezt egy dolgozó embernek mégis honnan kéne tudnia? Tegyük hozzá, hogy az őszi, tavaszi és téli szünetekben is más a menetrend. Ez baromi bosszantó és idegesítő, és sajnos reggeli járatokat is érint, így nem is tudsz minden reggel azonos időpontban elindulni. Hétvégente kétóránként van busz, éjszaka meg kb. semmi, jöhetsz taxival, ha mondjuk kicsit bent maradsz a fővárosban iszogatni (és amúgy miért ne maradhatnál?).
Amikor rákérdeztük a Volánnál, hogy ez mégis hogy, mindig azt a választ nyomták, hogy úgyse lenne rá utas. Pedig lenne rá igény amúgy. Aki teheti kocsival jár. De itt lesz.rják az utast, az a lényeg, hogy legyen valami tessék-lássék szolgáltatás. Pedig ha lenne egy ütemes, kiszámítható és sűrű menetrend valószínűleg lennének, akik autó helyett a tömegközlekedést választanák. Mielőtt még autóm lett volna, nekem is nagyon sokszor volt, hogy fél órát kellett a vasútállomáson várnom a buszra, de olyan is volt, hogy Budapesten kellett másfél órát eltöltenem valahogy, mikor már jöhettem volna haza, csak épp busz nem volt.
Én azt vettem észre, hogy vidéken ez a tömegközlekedés egyre inkább csak mutatóban van, de távolról sem hallottak még ütemes menetrendről (mondjuk a vasút már idáig eljutott) vagy esetleg sűrűbb szolgáltatásról. Érdemes olvasni (és ez nem reklám) a hovamegyavonat nevű blogot, mert ott is ecsetelik ezt a témát. Leírták, hogy a kínálat sűrítésével igenis lehet utasokat "toborozni", de ehhez kéne egy normális szemlélet, és nem pedig az a visszamaradott dolog az állam részéről, hogy a tömegközlekedés csak egy szükséges rossz, amit elég valamilyen szinten fenntartani. Igaz a blog a vasútról ír, de ugyanez igaz a buszközlekedésre is.
És akkor hadd ne mondjam, hogy hányszor fizettem ki drága pénzt taxira vagy hányszor gyalogoltam éjszaka haza csak azért, mert nem volt éppen busz, én meg bent maradtam iszogatni a fővárosban. Az meg tényleg vicc, hogy egy baráti összejövetel alkalmával a legégetőbb kérdés, ami foglalkoztat az az, hogy hogy jutsz haza.
Kérdező... tán nem szögedi vagy? :D
Amúgy jól írják, én vidéken lakom, megyeszékhelyhez közel és ahhoz, hogy bejussak oda busszal 35 km-t kellene mennem + egy teljesen más faluban át is kellene szállnom. Összesen naponta 3x megy itt busz, hétvégén egyáltalán nem, tehát pénteken du. 5 és hétfő reggel 7 között nem jár erre semmi.
Alternatíva ezzel szemben, ha betekerek egy 3. településre kerékpárral (20 km a háztól oda-vissza :D), onnan van közvetlen járat a városba, de az is ritkán, hétvégenként napi 2 oda-vissza...
E miatt két kocsim is van, mert hát ugye 1 nem elég, mert ha az ne adj isten nem indul, akkor marad ez a fantasztikusan jó tömegközlekedési lehetőség. Amúgy meg én 1 hónapja fel is írtam a Nemzeti Fejlesztési Minisztréiumnak, hogy ezt a napi 3x-i buszt minek járatja még, nem ül rajta szinte sose senki, azt írták vissza levélben, hogy megvizsgálják van e rá igény. Én tudom, hogy NINCS és ez már tényleg pénzkidobás, sőt a szűk utakon néha bosszantó is tud lenni ha éppen egy időben mék a busszal...
Amúgy utolsó jól beszél, nem tudsz elmenni iszogatni, bulizni a városba, mert kocsival nem ihatsz, pia nélkül meg mit ér egy buli? :D
Összehasonlíthatatlan. Budapesten kb. 1,8 millióan élnek, 3300 fő/km^2-es népsűrűséggel. Az egyes megyékben összesen nem élnek közel ennyien, nyilván ennek is megvannak az okai... A másik ok, hogy Budapest tömegközlekedése nagy múltra tekint vissza, meg hát itt élnek/éltek az ország vezető emberei, (akik persze nem szállnának buszra...) Meg van egy jelenség, hogy ami eleve jó, azt könnyeb még jobbá tenni.
Sajnos Budapestnek is vannak részei, ahová csak óránként/félóránként mennek járatok, ezekkel is az a baj, hogy ilyenkor senki nem fog ezekre várni, aki megteheti, inkább autóba ül, így még kevesebben lesznek a buszon, és még kevésbé válik indokolttá a járatsűrítés. Ez szomorú. A legfontosabb járatok, meg csúcsban 4-5 perces követési idővel is tömve vannak, hogy levegőt se kapsz. A 3-as metró, és a 4-6-os több embert szállít mint a MÁV egész Mo.-on. Ezt csak azért mondom, hogy lehessen érezni milyen sokan élnek itt, és hogy indokolt (legalább) ez a járatszám!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!