Budapesten kívül az ország többi részén miért olyan vacak a tömegközlekedés?
Én vidéki megyeszékhelyen lakom,de Budapesten tanulok.
Így megtapasztaltam, hogy Budapesten nagyon jó a közlekedés.A kedvencem a metró.
Viszont, a többi közlekedési eszköz is jó, sűrűn járnak.
Mi külvárosban lakunk, ide óránként jön busz,reggel viszont két járat van.Egy vicc az egész.
Óránként még a falvakba,vidékre is ritkának számít.
Emiatt, az itt lakók többsége autóval megy mindenhova, elég sok helyen 2 autó is van.
Busszal csak a diákok meg pár nyugdíjas megy.
Ha elakarok menni a Tescoba valamiért, kocsival megfordulok fél óra alatt.Busszal meg másfél óra alatt.
A legtöbb embernek, főleg, akik dolgoznak nincs idejük tökölni meg fél órákat várni.
20 percenként kellene lennie egy körjáratnak.
Újabban, meg az a városvezetés terve, hogy még inkább leépíti.
Amúgy szerintem teljesen változó ez vidéken is.
Vannak fő vonalak a kisebb-nagyobb városokban, ahol 15-20 percenként járnak a buszok, vagy több járat megy azonos vonalon.
Budapesten is vannak kisebb forgalmú vonalak, főleg külső részeken, ahol fél-egy óránként járnak buszok.
Azt alapból viccesnek tartom, mikor metróval, villamossal, 7-es busszal hasonlítják össze 500 fős falvak közlekedését. Tekintve hogy több 100 ezres napi forgalmuk van, nagyobb mint a vidéki nagyvárosok teljes lakossága.
Az mondjuk tény, hogy az egész alapból el van rontva, és gyakorlatilag folyamatosan maguk generálják a leépítést. A szolgáltatás ára nő, a járatszám csökken, és a kérdező által is említett okokból egyre kevesebben ülnek buszra, felénk az óránkénti buszon is 4-5 ember ül.
Olyan ez, hogy ha vendéglőt nyitok, és direkt szar kajával kínálom a vendégeket, akkor többet nem fognak odajönni. Annyiban mocsokság a dolog, hogy a tömegközlekedés állami dolog, és nincs igazán alternatívája, ami lenne azt sem engedélyezik.
Vagy már az is haladás lenne, ha a csatlakozások, vasúti és busz kapcsolatok, helyi menetrendek össze lennének hangolva.
Mert nálunk a városon belüli busz pont akkor ér oda az állomásra, mikor a helyi/helyközi busz indul, aztán vagy épp elérem, vagy várhatok egy órát.
Vonattal ugyanez, vagy rohanok és elérem, vagy ha már 1 percet késünk, akkor állhatok egy órát este az állomáson, úgy hogy kocsival 10 perc a hazaút.
Ilyen szempontból tényleg ráférne egy összehengolás a közlekedésre.
MZ per X:
Csongrád megyében az általad említett fővonalakon pl. Hódmezővásárhely-Szeged, Szeged-Makó illetve Makó-Hmvhely viszonylatban jó a közlekedés. Ebből kifolyólag a közte eső településekre is jó a tömegközlekedési kapcsolat (Algyő, Deszk, Kiszombor, stb.) és többükre még külön járatok is járnak + ott a vasút.
Amúgy sajnos a gazdaság is közre játszik ebben, hiába jár 20 percenként busz, ha nem vesznek fel a vállalatok vidékieket dolgozni (Őket is meglehet érteni, 1 dolgozó 200 ezer ft., 30 ezres bérlet nélkül is)
Én korábban vidéki megyeszékhelyen éltem, most Budapesten.
Nos, szerintem csak az egyik fele ered a dolgoknak a népsűrűségből. Budapesten a külvárosokat összekötő buszjáratok is sokkal jobbak, pedig nem nagyobb a forgalmuk, mint a megyeszékhelyi gerincjáratoknak. Ráadásul vidéken öngerjesztő folyamatról van szó, mert rossz a tömegközlekedés, ezért a dolgozó korosztály 95%-a nem használja, hanem autózik, ez pedig nem csak tovább rontja a mérethatékonyságot, emellett persze a buszok menetidejét is a megnövekedett autóforgalom miatt (pl. Pécs K-NY-i tengelyjáratai jó példák erre).
A másik, hogy nagyon sok vidéki helyi buszjárat olyan a sűrű megállók és a kacskaringós útvonalterv miatt, hogy gyalog gyorsabban el lehet jutni A-ból B-be.
Nem az lenne nyilván vidéken az elvárás, hogy a külvárosi járatok is 10 percenként járjanak. De ami most van, az leginkább csak a nyugdíjasoknak használható.
"Azt alapból viccesnek tartom, mikor metróval, villamossal, 7-es busszal hasonlítják össze 500 fős falvak közlekedését. Tekintve hogy több 100 ezres napi forgalmuk van, nagyobb mint a vidéki nagyvárosok teljes lakossága. "
A kérdező megyeszékhelyről beszélt.
Egyébként meglepően sok budapesti külvárosi járat jár nagyon sűrűn, lásd pl. 151-es járat sűrűbben jár, mint a pécsi 2-es, pedig utóbbi Pécsen gerincjárat akar lenni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!