A metrólejárókba miért olyan meredek a mozgólépcső?
...a legtöbb helyen.
Jó lenne, ha valahogy meg tudnám szokni, de iszonyadok attól, hogy lefele is meg felfelé is egy végeláthatatlan mozgólépcsőre kell ráállnom. Ezért nem is metrózok, illetve csak akkor, ha tudom, hogy ahol le kéne szállnom, ott lépcső van (pl. Puskás Ferenc Stadion M).
Miért építették ilyen meredekre? Kisebb dőlésszögben is lehetett volna, nem? Tudom, hogy akkor még hosszabb lenne, de aká tehettek volna be 2-t is...
És amúgy miért kellett olyan mélyre tenni? Ennek van valami jelentősége? Az 1.-es metró is működik, pedig az elég magasan van a földfelszínhez képest. Azt értem, hogy a többi vonalon nagyobbak/szélesebbek a metrószerelvények, de ahhoz hogy nagyobb és szélesebb legyen az alagút, attól olyan nagyon mélyre kell fúrni?
Ezt az egészet több éves mérnöki, szociológiai, műszaki egyetemi tanulmányok előzték meg úgy, hogy a világ nagyvárosaiban is tanulmányozták a mozgólépcsőket. Londonban sokkal mélyebbre is fut mozgólépcső, és meredekebb is..pár millió ember azért valahogy utazik rajta.
Ezek az előkészületek, a lakossági felmérések, véleménykutatások milliárdokba kerültek, mire a több száz fős tudományos zsűri egyhangúlag elfogadta.
Az árajánlatok legjobbjairól most nem is beszélnék.
Talán nézd meg a Fővám téri lejárót..az egyik legjobban sikerült leghosszabb, legmeredekebb mozgólépcső.(lift van)
Van néhány klausztrofóbiás kollégám, aki mindenhová gyalog jár. se lift, se mozgólépcső..
Alapvetően nem meredek, pont olyan mint egy kényelmes lépcső.
Lehetne mozgó járda, csak akkor nem X metrómegállónál, hanem X+1-nél érnél le vele. Több mozgólépcsőt berakni meg elég nagy pazarlás. 2x annyi mozgólépcső 2x annyi motor, elektromos táplálás, üzemeltetési költség.
Az 1-es pedig nem igazi metró, ezért is hívják földalattinak. Nem fúrt alagútban megy, hanem egy beton "dobozban", amit lefed egy födém és rajta az út.
Az M2-M3 metrók pedig egy történelmi belváros, kaotikus talajrétegek, közművek alatt kell fussanak. Gondolni kell a rezgésekre is. Plusz ahogy írják, azért a 2-esnek és 4-esnek át kell menni a Duna alatt.
És a legfőbb, hogy ez egy olyan dolog, aminek napi szinten 1 millió utast kell kiszolgálnia. Nem lehet úgy csinálni, hogy mindenkinek megfeleljen.
Ha félsz a mozgólépcsőn, akkor várd meg, hogy jöjjön valaki, és állj mögé. Akkor nem a mélységet látod, hanem az illető hátát.
(Van ilyen ismerősöm, aki meg szokott kérni, ha együtt utazunk, hogy álljak elé...)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!