Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Vonatoknak, villamosok miért...

Vonatoknak, villamosok miért kell még mindig vezető, amikor már a Tesla autok maguk járnak küllönösebb baleset nélkül!?

Figyelt kérdés
A kötött pályás jármüveket amugz se kell kormányozni csak előrenyomni a kart elindul,majd megállni az állomásokon.Ezt egy okos vonat is megoldaná.
2018. jan. 1. 18:33
1 2
 11/17 A kérdező kommentje:
Félre értéss ne essék ,nem akarom elvenni senki munkáját,sőt ha tehetném visszamennék az időbe,mert nagyon elkorcsosult a világ ez.Na mindegy ez nem ide tartozik.Csak kiváncsi voltam erre a dologra.Köszönöm a válaszokat.Örömökben gazdag boldog uj évet kivánok.
2018. jan. 1. 21:57
 12/17 anonim ***** válasza:
84%

Te kérdező, igazad van.


Olvastam egy nagyon érdekes értekezést. Abban teljesen önműködő járművek voltak. A mai értelemben vett közösségi közlekedés pont úgy nem létezett, mint az egyéni.

Fénysugár vezette a teljesen automata járműveket.

Semmi baleset, sem cécó, vizsga büntetőpont, dugó stb.

Ja, cécó az volt, mert valami hiba miatt gyerekek a Földrengések szigetére keveredtek. Fehér Klára írta tizenéveseknek.

2018. jan. 1. 22:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/17 anonim ***** válasza:
62%

Ez lesz pár év múlva, nem kell aggódni.


A villamos ugyanúgy közúti jármű, és közútra még nem nagyon van önvezető jármű. Az most még eléggé science fiction, a Tesla is kissé el van szállva magától, mert annyira azért nem mennek nagy üzembiztonsággal a vezetést segítő funkciók.


Nyilván egy 20-30 év múlva a közútra is reális lesz ez, de most még csak zárt pályán az.

2018. jan. 1. 23:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/17 anonim ***** válasza:
79%

Különösebb baleset nélkül? Neked nem elég baj az, hogy az autópályán nem vette észre az ott munkavégzés miatt tartózkodó teherautót, s nekivezette a kocsit?

A forgalomban lévő darabszámhoz mérten meglehetősen nagy a baleseti ráta.

2018. jan. 1. 23:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/17 anonim ***** válasza:
94%

Néhány dolgot szeretnék a figyelmedbe ajánlani.


A metróban csak a saját szerelvények közlekednek. Zárt rendszer. A biztosítóberendezések gondoskodnak arról, ne legyen semmi baj. De nyilván te is tudsz róla, hogy volt már az M4-en is néhány meghibásodás. Szerencsére nem lett belőle tragédia, de az nem normális, hogy beviszi a rendszer az utasokkal teli vonatot üzemi területre. Volt több más dolog is.

A 2-es vonalon közlekedő szerelvényeken az okozott zavart, hogy a Siemens értelmes embereknek fejlesztett szoftvert. A pesti meg hiába szól a hangjelzés, még szavakkal is be kell mondani, hogy az ajtók záródnak. De még így is feszegetik azokat, meg a vissza kinyíló ajtón mér be akarnak slisszolni, újabb gubancot okozva.

Ezen a vonalon ül ember a fülkében, de csak felügyel, nem vezet. Csak akkor avatkozik be, ha szükséges. Utasítása van rá, hogy tényleg csak akkor, ha már baj van. A rácsúszás is emiatt jött össze.


A villamost nem kell kormányozni, de egy meglehetősen összetett, sok résztvevős forgalom egyik eleme. A vonatnak szabad utat biztosít a rendszer. Minden kereszteződésben mehet. A közút igazodik hozzá.


Hogyan lehetne megoldani egy városban, hogy abszolút elsőbbsége legyen a megállókkal sűrűn teletűzdelt vonalon? Budapesten a 4-6-os villamos csúcsidőben olyan sűrűn közlekedik, hogy a keresztforgalom teljesen lehetetlen lenne.


A zárt pályás nagyvasúton is történnek balesetek. 99%-ban emberi felelőtlenségből.

Egy nyüzsgő nagyvárosban a villamost el kellene látni olyan rendszerrel, amelyik érzékeli maga körül a mozgást. A jövő-menő embereket. A járművezetőnek ott vannak a tükrök, s újabban a kamerák is. Nem lenne kicsit költséges olyan berendezéseket beépíteni, amelyik lehetetlenné tenné a gyalogosgázolást?


MKJ. A vezető hallja, látja a mentőt, tűzoltót, rendőrt. Az önvezető villamost is el kell látni érzékelővel. Szóval eddig van a szabad utat adó rendszer (nem feltétlenül szükséges), az embereket figyelő (ez kell), a mentőt érzékelő (ez sem maradhat el).


Hirtelen ezek jutottak eszembe, de biztosan lenne még vagy egy tucat dolog, ami ellene szól.

2018. jan. 1. 23:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/17 anonim ***** válasza:
100%
Na meg ha készen áll a technika rá, akkor se biztos, hogy bevezetnék itt, mert a rendszer így is működik, ennek a kiépítése meg drága, főleg, hogy a "mutyifaktorral" is számolni kell :)
2018. jan. 2. 13:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/17 anonim ***** válasza:
Amíg Svácjban vezetők vezetik a vonatokat - ami ezerszer jobb, pontosabb és feljettebb, mint Mo. valaha is lesz -, addig miről beszélsz?! :D
2018. jan. 5. 14:29
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!