A közlekedési cégek, főleg a MÁV miért nem kezdenek valamit a munkaerőhiánnyal?
A Mávnál például elég komoly gondok vannak.
Azokból van hiány, akik viszik az egészet, forgalomirányítók,jegyvizsgálók....stb
Anyunak egy régi ismerőse vezénylő volt a Mávnál,4 hónapja mondott fel és ment el dolgozni máshova, mert elege lett.
Érdekes dolgokat mondott.
Azt mondta, ilyen kevés emberrel nem lehet szervezni, egyszerűen nem megy, pedig 12 évig csinálta.Ehhez még hozzátartozott,hogy állandóan csesztették, hogy túlórákat kell fizetni.A Mávos főnökök azt szeretik,ha olyan a vezénylés, ami a vállalatnak jó, tehát ne kelljen túlórákat fizetni meg hasonlók.
Szerintem elsősorban az a probléma, hogy a közlekedési pályán gyengék a fizetések és rossz a vállalati kultúra,"túl szoci" még mindig.
Forgalmistából sincs utánpótlás, mivel ahhoz képest, hogy mindig vizsgázni kell, meg éjszakázni, nagy felelősséget vállalni,ünnepnapokon dolgozni nem fizetnek rendesen.
Ausztriában egy átlagos formalista 2600-2700 euró körül keres, aki meg komolyabb feladatokat lát el annak van 3000 is.
A mozdonyvezetőknél is az van, hogy ott dolgozik két évet, ugyanis az áll a szerződésében, aztán átmegy egy magánvasúthoz,vagy külföldre.
A vége lehet az lesz az egésznek, hogy beszántják a Mávot, aztán mindenki autóval megy.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Akkor lesz csak igazán beszántva, amikor az EU-s jogszabályoknak megfelelően végbemegy a vasút liberalizációja. A MÁV éhen fog dögleni.
Feltételezem azért nem kezdenek vele semmit, mert közszolgáltatás révén csak nyűgként tekintenek rá, csinálják, mert muszáj, de az már majdnem mindegy, hogy mi sül ki belőle.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
A MÁV-nak, Volán-társaságoknak és a többi önkormányzati-állami monstrumnak nem kell semmiféle elvárásnak megfelelnie. Nincs profitelvárás, nincs semmiféle elvárás a hatékonyságra, csak úgy nagyjából lássák el a feladatukat, azt' jóvan. Ha nagy a baj, majd állambácsi a közös kasszából kisegíti őket. Ha csökken az utasszám, az sem gond, csak járjanak a buszok-vonatok, az se baj, ha tök üresen.
Ezért nem kezd semmit a MÁV a munkaerő-hiánnyal. Pénze se nagyon van rá, hogy megfizesse a munkavállalót, annyi helyen folyik ki a pénz a körben lyukas erszényből. De nincs is rákényszerítve a cég, mint a szocializmus utolsó meglévő bástyája.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Ezek nem profitáló termelő maszek cégek,ahol aggódni kellene bármiért is.
A szoc. rendszer maradék állami vállalatai,ahol senkit nem érdekel semmi,csak a fizetésnap.Aztán mivel közlekedni úgy is kell,majd az állami kassza megoldja a problémákat.
A másik meg szerintem egyre kevesebb fiatal akar ilyen helyekre menni dolgozni.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
A haza átlagkeresetekhez képest vasútnál még elég jól lehet keresni, de ugyanide kapcsolódik, hogy oké, nyugaton többet lehet az ottani vasutaknál, de mondjon valaki olyan munkát ami MO-n jobban fizet mint nyugaton... Szóval mindegy mit nézünk, nyugaton jobban lehet vele keresni.
Amúgy meg azért " nem csinálnak semmit " mert nincs ember, nézd emg mennyi álláshirdetésük aktív most is... rengeteg. Szóval keresni keresnek, cska nem találnak.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!