Budapesti elővárosi buszokon is lehet venni egész, diák,90%-os jegyet ugyanúgy mint egy rendes helyközi járaton?
Vagy ha nem akarsz feláras vonaljegyet venni, úgyhogy veszel 250-ért egy helyközi jegyet, felenged a sofőr és aztán Bp. határán "elfelejtesz" leszállni.
Persze ha jön az ellenőr, akkor megszívtad.
nem semmi ba$zki, életembe most hallottam először erről hogy a buszok színe határozza meg a díjszabást :D én bizonyos népcsoportoknak is festetnék le külön buszokat, mondjuk "szép" feketére
helyközi jegyről még egy kérdés: tulajdonképpen ha Budapestről megyek kifele akkor hivatalosan kéne Budapest bérlet is a jegy mellé ugye?
"nem semmi ba$zki, életembe most hallottam először erről hogy a buszok színe határozza meg a díjszabást"
Ez még hagyján, amikor a BKK megvette a használt buszokat, akkor azok még jó pár hónapig fehérek meg zöldek, meg ki tudja milyenek voltak, sőt akkor még volt egy csomó sötétkék busz is, nem csak babakékek. :D
Mondjuk a járatszámozás a segítségedre lehet:
1-299-ig és 900-999-ig (éjszakai) vannak a BKK-s (kék) buszok.
Az összes többi szám volános járat, tehát km alapú a díjszabás.
"tulajdonképpen ha Budapestről megyek kifele akkor hivatalosan kéne Budapest bérlet is a jegy mellé ugye?"
Nagyon egyszerű: a helyközi jegy csak BP-n kívül érvényes, a BP-bérlet (vagy napijegy, hetijegy, és társai) meg csak BP-en belül érvényes. A vonaljegy meg mindenhol érvényes.
:DD brutális!
köszi a segítséget! :))
Nem direkt módon a busz színe határozza meg, de indirekt módon végül is igen. Valóban iszonyatos baromság az egész agglomerációs közlekedés és a hozzá tartozó díjszabás, de már évek óta ilyen.
Most nemrégiben még tovább fokozták a fejetlenséget azzal, hogy az agglomerációs BKK járatokat kiszervezték a Volánnak, de a Volánnak attól még saját menetrendű buszai is vannak; a HÉV-eket a MÁV-nak szervezték ki, de a MÁV-nak vannak ugyanúgy saját vonatai. És ezekre mind másképp kell jegyet venni, más díjszabással. Meg persze a FUTÁR-ba is csak egy bizonyos köre fért bele az agglós járatoknak, jelentős része kimaradt, mondván a BKK nem akar velük foglalkozni, még menetrend szintjén sem.
Meg van 1-2 ínyencség, mint pl. egyes buszok hiába hagyják el Budapestet, nem kell rájuk környéki jegy, stb.
Sajnos ezekkel meg kell barátkozni, mert inkább politikai megfontolások vezérlik a közösségi közlekedést, nem szakmaiak, és persze hogy senki nem is fogja össze pl. 1-1 térség közlekedését, mint ahogy ez Nyugat-Európában már működik jól.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!