Magyarországon miért olyan vacak a helyközi tömegközlekedés?
Kis részben pénz, nagyrészt szervezés kérdése az egész.
Én laktam Ausztriában, egy 1500 fős faluban, onnan jártam a közeli nagyvárosba dolgozni.
A tömegközlekedés meglepően jó volt.
Magyarországon egy 1500 fős faluból kihívás dolgozni járni,hazaérni meg főleg,különösen ha jobb állásod van, ami nincs időhöz kötve és néha eljöhetsz korábban, néha pedig este 6-ig is bent kell maradni.
Ausztriában óránként ment a busz ütemesen, mindig ugyanakkor.Csúcsidőben pedig besűrítették.A menetrend nem volt tele lyukakkal.
Magyarországon az a divi, hogy a menetrend tele van lyukakkal, például a városba negyed 9 után csak 1 órakor megy busz és ez még a nagyobb falvakra igaz.Tudom, mivel mivel én is ilyen helyen nőttem fel.
Azt már meg sem említem, hogy Ausztriában a vonatok menetrendjével is össze van hangolva rendesen.Nálunk valamiért irtóznak emiatt.
Pár hete meg bejelentette a MÁV, az IC árain emelni akarnak.Azaz IC amúgy is nagyon alacsony színvonalú.Minek emelnek rajta?
Ezzel csak azt érik el, hogy sok utasuk autóba ül.
Nyugat-Európában már rájöttek, hogy a vasúti közlekedésnek bizony az autós távolsági közlekedéssel kell versenyeznie, elérni, hogy átüljenek az utasok a kocsiból a vonatra.Ezért kellenek a gyors vasútvonalak is, hogy időben jobb legyen, mint az autópályán való közlekedés.
A menetrendet mindig az igényekhez igazítják. Nyilván ha van napi 10 utas egy faluban, akik reggel és este buszoznak csak, akkor ahhoz a faluhoz nem fognak fél óránként járatot indítani.
Ausztriában azért járnak sűrűbben a buszok, mert ott egy falu lakóközössége inkább olyan, mint egy kisvárosé, tehát nem csak öregek és c. lakják, mint Magyarországon és ők bizony eléggé szétszórtan buszoznak a nap folyamán és ebből fakadóan van arra igény, hogy mondjuk fél óránként legyenek járatok. A másik, hogy Ausztriában ha megnézel egy térképet, akkor elég sűrűn vannak a faluk, nem az van, hogy van egy vidéki város és mondjuk körülötte 3-6 falu egyetlen utcával és 20 lakossal. Ott ebből fakadóan megszokott, hogy a "helyi járat" az nem csak magát a várost jelenti ahonnan indul, hanem a környező falukat is magában foglalja.
Mert a pénzeket nem fejlesztésre fordítják, hanem lenyúlják.
Épp csak ezért.
És ez szánalmas, itt Svájcba a kietlen hegyi falvakba, ahol él kb. 5 ember óránként! jár busz, és vonattal is báhol ott vagy gyorsan.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!