Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Magyarországon miért olyan...

Magyarországon miért olyan vacak a helyközi tömegközlekedés?

Figyelt kérdés

Kis részben pénz, nagyrészt szervezés kérdése az egész.

Én laktam Ausztriában, egy 1500 fős faluban, onnan jártam a közeli nagyvárosba dolgozni.


A tömegközlekedés meglepően jó volt.

Magyarországon egy 1500 fős faluból kihívás dolgozni járni,hazaérni meg főleg,különösen ha jobb állásod van, ami nincs időhöz kötve és néha eljöhetsz korábban, néha pedig este 6-ig is bent kell maradni.


Ausztriában óránként ment a busz ütemesen, mindig ugyanakkor.Csúcsidőben pedig besűrítették.A menetrend nem volt tele lyukakkal.

Magyarországon az a divi, hogy a menetrend tele van lyukakkal, például a városba negyed 9 után csak 1 órakor megy busz és ez még a nagyobb falvakra igaz.Tudom, mivel mivel én is ilyen helyen nőttem fel.


Azt már meg sem említem, hogy Ausztriában a vonatok menetrendjével is össze van hangolva rendesen.Nálunk valamiért irtóznak emiatt.



Pár hete meg bejelentette a MÁV, az IC árain emelni akarnak.Azaz IC amúgy is nagyon alacsony színvonalú.Minek emelnek rajta?

Ezzel csak azt érik el, hogy sok utasuk autóba ül.



Nyugat-Európában már rájöttek, hogy a vasúti közlekedésnek bizony az autós távolsági közlekedéssel kell versenyeznie, elérni, hogy átüljenek az utasok a kocsiból a vonatra.Ezért kellenek a gyors vasútvonalak is, hogy időben jobb legyen, mint az autópályán való közlekedés.


2017. okt. 14. 16:36
 1/3 anonim ***** válasza:

A menetrendet mindig az igényekhez igazítják. Nyilván ha van napi 10 utas egy faluban, akik reggel és este buszoznak csak, akkor ahhoz a faluhoz nem fognak fél óránként járatot indítani.


Ausztriában azért járnak sűrűbben a buszok, mert ott egy falu lakóközössége inkább olyan, mint egy kisvárosé, tehát nem csak öregek és c. lakják, mint Magyarországon és ők bizony eléggé szétszórtan buszoznak a nap folyamán és ebből fakadóan van arra igény, hogy mondjuk fél óránként legyenek járatok. A másik, hogy Ausztriában ha megnézel egy térképet, akkor elég sűrűn vannak a faluk, nem az van, hogy van egy vidéki város és mondjuk körülötte 3-6 falu egyetlen utcával és 20 lakossal. Ott ebből fakadóan megszokott, hogy a "helyi járat" az nem csak magát a várost jelenti ahonnan indul, hanem a környező falukat is magában foglalja.

2017. okt. 14. 18:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/3 anonim ***** válasza:

Mert a pénzeket nem fejlesztésre fordítják, hanem lenyúlják.

Épp csak ezért.


És ez szánalmas, itt Svájcba a kietlen hegyi falvakba, ahol él kb. 5 ember óránként! jár busz, és vonattal is báhol ott vagy gyorsan.

2017. okt. 16. 19:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/3 anonim ***** válasza:
Na ja, csak Svájcban és Ausztriában nem minden prolinak státusz-szimbólum egy autó. Az is csak nálunk divat, ami pl. Budapesten megy (ahol még csak nem is szar a tömegközlekedés), hogy villamosvonalakra autókat engedünk be, meg buszsávokat zárunk le, és hagyjuk a villamost meg a buszokat dugóban állni, csak hogy nehogy parasztlázadás legyen az autósok körében.
2017. okt. 16. 19:33
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!