Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Mely vasútvonalakat kellene...

Mely vasútvonalakat kellene felújítani a közeljövőben?

Figyelt kérdés

2017. nov. 30. 17:46
1 2
 11/14 anonim ***** válasza:
35%
Kb. mindegyiket.
2017. dec. 2. 11:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/14 anonim ***** válasza:
28%
Debrecen-Mateszalka
2020. ápr. 10. 17:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/14 anonim ***** válasza:
37%
Miskolc- Ózd.
2020. ápr. 10. 17:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/14 anonim ***** válasza:

Budapest és környéke:


142-es vasútvonal, Budapest-Lajosmizse(-Kecskemét). Kétvágányúsítani kéne minimum Dabasig, illetve villamosítani minimum Lajosmizséig. Nincsenek nagy vágyak, már a 100km/h is tökéletes volna.


150-es vasútvonal, Budapest-Kelebia. Persze nem pont úgy, ahogy tervezik (160km/h engedélyezett, illetve 200km/h tervezett sebesség). A két vágány+100km/h is óriási megváltás lenne. Ha ezt megcsinálnák legalább Kunszentmiklós-Tassig, akkor tudna nőni a forgalom. Ha 120km/h lenne az engedélyezett sebesség, az csak még jobb :)


Vidék:

135-ös vasútvonal, Békéscsaba-Szeged. A közúttal is felvehetné a versenyt, ha létrejönne egy kétvágányú, legalább 100-as, de inkább 120-as villamosított pálya a két megyeszékhely között. A kétvágányúsítás lehetővé tenné gyorsabb vonatok indítását a jelenlegieken felül, amelyek kevesebb helyen állnak meg (Szeged-Hódmezővásárhely-Orosháza-Békéscsaba).


101-es vasútvonal, Püspökladány-Biharkeresztes. Talán Magyarország egyik legnagyobb szégyenfoltja, hogy ez a vonal még mindig egyvágányú, nem villamosított, holott elég sok nemzetközi vonat közlekedik rajta, és nem mellesleg egy fontos vasúti folyosó része (Budapest-Kolozsvár-Brassó-Bukarest).

Villamosítani kéne, valamint elérni a 120-as pályasebességet. Több nemzetközi vonat tudna erre közlekedni Bukarestbe Kolozsvár, illetve Marosvásárhely érintésével, ha ezt a pálya is engedné.


Sajnos a többi vonalat vagy nem ismerem, vagy már felújították (2, 30a, 40a, 80a, 100a, 120), viszont ettől függetlenül tisztában vagyok vele, hogy a magyar viszonyok rémesek. A vasútvonalak többségénél soha meg nem térülő beruházás lenne egy esetleges felújítás, így nem lenne értelme, ugyanakkor vannak vonalak, melyeken égetően szükséges lenne egy rekonstrukció.

Külön viszont mégis megemlíteném a Szabolcs-Szatmár-Bereg, illetve Hajdú-Bihar megyében található néhány vasútvonalat, ahol 40-50 kilométert annyi idő alatt tesznek meg a vonatok, mint máshol 150-et.

Máshol is vannak rossz állapotú pályák, de talán ebben a régióban van a legtöbb olyan, ahol ezzel több nagyobb város kapcsolata vált borzalmassá.


Én azt mondom, hogy még az utolsó mellékvonalat is legalább 80-as sebességre fent kéne tartani. A forgalmat hiába várjuk az ilyen vonalakra, amíg közúton fele annyi idő alatt lehet megtenni ugyanakkora távot. Csak várják a sült galambot, miközben sok helyen oda-vissza verhetné a Volánt a MÁV, csak ezt valamiért figyelmen kívül hagyják.

2020. ápr. 11. 01:18
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!