Hogyan Fordulnak a vonatok sinpálya mentén?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Nem tudom mire gondolsz. De ha az autókkal akarod összehasonlítani akkor kb. úgy mintha a difizárat bekapcsolnád. A vonat két kereke amely egy tengelyen van egyszerre forog. Így kanyarban mindkét kerék igyekszik egyformán forogni. Az egyiknek csúsznia kell, mivel ugyan annyit kell forognia mint a másiknak.( A külső íven lévő kerék hosszabb utat tesz meg, míg a belső rövidebbet. ) Ezért is csikorog. Pl. mikor kitérőben halad akkor ez a "zaj" fokozottan hallatszik.
Én erre értem a kérdés felvetését.
A kerék futófelülete kúpus alakú, vagyis tengelyirányban kifelé haladva csökken a kerék sugara, ezzel fogja kanyarban változtatni a két kerék által befutandó különböző távolságokat ahhoz, hogy a kanyar külső ivén futó keréknek ne kelljen csúszni, hanem szépen gördüljön.
Remélem érthető volt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!