A kalauz szerint én lennék a hibás, mert nincs jegykiadás az állomáson?
Valamelyik nap utaztam Törökszentmiklósról Debrecenbe,este volt amúgy 21 óra után indult a vonat,20.50-re mentem ki az állomásra de nem volt jegykiadás,a pénztár 20.20-ig van nyitva. Ez volt kiírva. Autómata sem volt Gondoltam veszek a vonaton jegyet,ilyen esetben pótdíj nélkül kiadják.
Felszálltam Törökszentmiklóson és nem jött a kalauz Püspökladányig. Püspökladánynál jött de csak eljött hozzám sem szólt,amikor megállt a vonat Püspökladányba,leszállt és egy másik jegyvizsgálónak adott oda egy papírt,aki már ott várt a vonatra, aztán elment. Kalauz váltás volt. Amikor Püspökladányból elindult a vonat az a kalauz jött is a jegyeket ellenőrízni és mondtam neki,hogy Törökszentmiklóstól Debrecenig kérek egy diák jegyet,ugyanis pénztár zárva volt már. Azt mondta,tudja,hogy zárva van az oké is de eddig miért nem vettem meg a másik kollégájától (aki ugye leszállt),mondtam nem jött ,nem is találkoztam vele csak akkor jött mikor Püspökladányban megállt a vonat és leszállt. Aztmondta erre a kalauz,hogy nekem kellett volna megkeresni felszállás után a kalauzt. Azt is mondta,hogy ő csak Piüspökladánytól hozza a vonatot és ő nem tud Törökszentmiklóstól adni csak Püspökladánytól de mivel ott van pénztár nyitva csak 2.600-pótdíjjal tudja kiadni,és nem akar megkárosítani.Gondolkodott,hogy Kabán is van nyitva pénztár,Szoboszlón is Ebesen viszont zárva,csak Ebestől tudja kiadni pótdíj nélkűl de meg kell várni Ebest és utána tudja csak kiadni,mert a gép mér mindent. Viszont azt mondta,hogy mivel Ebes után Debrecen jön ezért odáig utazom egy megállóért már ne bohóckodjunk hanem egészségemre az utat.
Azt mondta,hogy mostmár ez az új csipogós jegyellenőrző készülékük van ,mutatta is milyen és nem mindig lehet jegyet adni onnan ahonnan kérjük,bonyolult. Sok jegyvizsgáló még most sem ért hozzá teljesen.
Szóval jó fej volt utána visszajött és egész Debrecenig beszélgettünk.
Viszont mikor az elején mondtam mi a helyzet,olyan meglepő arccal lépett fel,hogy meg kellett volna a kalauzt keresni mikor felszálltam.
Nem úgy van,hogy az utas felszáll,űljön le,neki senkit nem kellkesernie hanem a kalauznak a dolga,hogy nézze azt is,hogy ki száll fel és neki kellene menni az utasokat ellenőrízni,jegyet adni stb?
Szerintetek hibás vagyok ,hogy nem kerestem a kalauzt vagy nem?
#10 A MÁV-nak még elég sok minden jelent pénzkiesést, ami ellen nem tesznek semmit. Azért nem, mert nem profitorientált cég, állam bácsi úgyis kipótolja a hiányt az adófizetők pénzéből.
Egyébként heti rendszerességgel utazok vonattal 10+ éve, és magam is tapasztalom, hogy egyre kevesebb állomáson van jegykiadás, és ott is egyre szűkebb időszakban. A hajnali első vonat idejében pl. Szolnokon (!) sincs jegypénztár, csak automata, ami vagy működik, vagy nem.
Ez benne van a szabályzatban, hogy az utasnak kell kajtatni a kalauz után?
Azért ez nem piskóta, tételezzünk fel egy utast egy terhes, 3 gyerekes anyukát, vagy egy mozgássérült idős embert.
Korrekt...
ja, értem, 116 oldal az üzletszabályzat..
jogászok megdolgoztak a pénzükért.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!