Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » A kalauz szerint én lennék a...

A kalauz szerint én lennék a hibás, mert nincs jegykiadás az állomáson?

Figyelt kérdés

Valamelyik nap utaztam Törökszentmiklósról Debrecenbe,este volt amúgy 21 óra után indult a vonat,20.50-re mentem ki az állomásra de nem volt jegykiadás,a pénztár 20.20-ig van nyitva. Ez volt kiírva. Autómata sem volt Gondoltam veszek a vonaton jegyet,ilyen esetben pótdíj nélkül kiadják.

Felszálltam Törökszentmiklóson és nem jött a kalauz Püspökladányig. Püspökladánynál jött de csak eljött hozzám sem szólt,amikor megállt a vonat Püspökladányba,leszállt és egy másik jegyvizsgálónak adott oda egy papírt,aki már ott várt a vonatra, aztán elment. Kalauz váltás volt. Amikor Püspökladányból elindult a vonat az a kalauz jött is a jegyeket ellenőrízni és mondtam neki,hogy Törökszentmiklóstól Debrecenig kérek egy diák jegyet,ugyanis pénztár zárva volt már. Azt mondta,tudja,hogy zárva van az oké is de eddig miért nem vettem meg a másik kollégájától (aki ugye leszállt),mondtam nem jött ,nem is találkoztam vele csak akkor jött mikor Püspökladányban megállt a vonat és leszállt. Aztmondta erre a kalauz,hogy nekem kellett volna megkeresni felszállás után a kalauzt. Azt is mondta,hogy ő csak Piüspökladánytól hozza a vonatot és ő nem tud Törökszentmiklóstól adni csak Püspökladánytól de mivel ott van pénztár nyitva csak 2.600-pótdíjjal tudja kiadni,és nem akar megkárosítani.Gondolkodott,hogy Kabán is van nyitva pénztár,Szoboszlón is Ebesen viszont zárva,csak Ebestől tudja kiadni pótdíj nélkűl de meg kell várni Ebest és utána tudja csak kiadni,mert a gép mér mindent. Viszont azt mondta,hogy mivel Ebes után Debrecen jön ezért odáig utazom egy megállóért már ne bohóckodjunk hanem egészségemre az utat.


Azt mondta,hogy mostmár ez az új csipogós jegyellenőrző készülékük van ,mutatta is milyen és nem mindig lehet jegyet adni onnan ahonnan kérjük,bonyolult. Sok jegyvizsgáló még most sem ért hozzá teljesen.


Szóval jó fej volt utána visszajött és egész Debrecenig beszélgettünk.


Viszont mikor az elején mondtam mi a helyzet,olyan meglepő arccal lépett fel,hogy meg kellett volna a kalauzt keresni mikor felszálltam.


Nem úgy van,hogy az utas felszáll,űljön le,neki senkit nem kellkesernie hanem a kalauznak a dolga,hogy nézze azt is,hogy ki száll fel és neki kellene menni az utasokat ellenőrízni,jegyet adni stb?


Szerintetek hibás vagyok ,hogy nem kerestem a kalauzt vagy nem?



2017. nov. 23. 18:21
1 2
 1/14 anonim ***** válasza:
100%
Ritka korrekt kalauzt sikerült kifognod, szinte hihetetlen! :-) Egyébként a kérdésedre sajnos nem tudom a választ.
2017. nov. 23. 18:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/14 anonim ***** válasza:
16%
Nem tudom, de ha én tilosban járkálnék (értsd: nincs jegyem), akkor első dolgom lenne hogy mihamarabb kikerüljek ebből a helyzetből. Neked kellett volna keresned a kalauzt még azelőtt, hogy egyáltalán leültél volna.
2017. nov. 23. 19:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/14 anonim ***** válasza:
92%

A MÁV-START SZÜSZ 6.2.7 szerint, ha az utas olyan állomáson/megállóhelyen száll fel, ahol jegykiadás nincs/szünetel, akkor az első jegyvizsgálat alkalmával kell jegyét megváltani.


A jegyvizsgálót külön keresni jegyváltás miatt csak más vonatról átszállást követően kell, ha átszállás előtt a jegyvizsgáló nem ért oda az utashoz, az átszálló állomáson pedig (pl. szűk csatlakozás miatt) nem volt lehetőség megváltani a jegyet. (SZÜSZ 6.2.8)


MÁV-START SZÜSZ: [link]

2017. nov. 23. 19:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/14 anonim ***** válasza:
100%

# 2


Kevered a szezont a fazonnal, nincs itt semmiféle tilosban járkálás.

2017. nov. 23. 20:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/14 anonim ***** válasza:
79%
Szép is lenne, ha az utasnak kéne a kalauz után járkálni...
2017. nov. 23. 22:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/14 anonim ***** válasza:
66%

Ötös, de van ilyen helyzet. Mint fent is írták, átszállás esetén, ha nem volt lehetőséged jegyvásárlás rá sem az első vonaton (pl nem átjárható a vonat, táblás megállóban szalltal fel rá egyetlen megallora, pont nem abban a kocsiban volt a kalauz és átszállásra volt 3 perced), sem átszálláskor.


Azonban jelen esetben annyi történt, hogy Ladanyban váltottak a kalauzok és a nyilván a műszakja végén tartó első jegyvágó már , mondjuk így, nem volt túl lelkes vagy màr fáradtan fel sem tűnt neki az új felszálló.

2017. nov. 24. 05:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/14 anonim ***** válasza:
0%
#4: Miért? Ha például nincs a buszállomáson ideiglenesen jegykiadás, akkor felszállok a buszra és várom, hogy mikor jön az ellenőr? Ahelyett, hogy felkeresem a sofőrt mielőtt elindulnánk és kérek tőle jegyet?
2017. nov. 24. 15:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/14 anonim ***** válasza:
88%

# 7


Buszra nagyon fel sem tudsz szállni anélkül, hogy a sofőr ne ellenőrizne. Azért a vonat az más téma.

2017. nov. 24. 16:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/14 anonim ***** válasza:
A MÁV-nál a jegykiadás egyre kaotikusabb. Egyre kevesebb a pénztáros, ezért egyre kevesebb állomáson és egyre rövidebb ideig van jegykiadás. A kalauz is egyre kevesebb, a fenti okokból viszont egyre több utasnak kellene jegyet adniuk, ezért általában nem jut idejük mindenkire az egész vonatút alatt. Hab a tortán, hogy a jegykiadó készülékük mobilneten tartja a kapcsolatot a rendszerrel, ámde aki ezt tervezte, az nem gondolt arra, hogy amerre a vonat jár, ott nincs mindenhol térerő. Ahol nincs, ott pedig nem lehet jegyet kiadni, várniuk kell. Így a MÁV egyre nagyobb jegybevételtől esik el a saját hibájából.
2017. nov. 26. 15:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/14 anonim ***** válasza:
És ezt te, mint ott dolgozó tudod vagy csak elképzelted, hogy szerinted így (nem) működik? Ha a MÁV-nak ez tényleg pénzkiesést jelentene, akkor elhiheted, hogy tennének ellene...
2017. nov. 26. 17:38
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!