Budapesten miért bánnak ilyen mostohán a metrókkal?
Figyelt kérdés
Bécsben gyakorlatilag maximum 5 évente átadnak egy-egy újabb metrószakaszt, s a meglévőket is folyamatosan karban tartják, a régi szerelvényeket is folyamatosan cserélik le. Oké, erre még talán azt lehet mondani, hogy Ausztria egy sokkal gazdagabb ország, de fel lehetne hozni példának akár Prágát is. Kb. fél millióval kevesebben élnek ott, mint Budapesten, ezzel szemben majdnem duplaakkora az ottani hálózat, ott is folyamatosan bővül, s a szerelvények is többségében újak.
Ezzel szemben Budapesten mintha csak nyűgként tekintenének a metróhálózatra, holott egy ilyen óriási kiterjedésű városban, ahol hatalmas lakóterületek esnek a város külső részeire (Káposztásmegyer, Gazdagrét, Albertfalva, Rákoskeresztúr, stb), a metró lenne a legkiválóbb közlekedési eszköz. Miért ennyire más a hozzállás itthon?
2017. nov. 12. 13:59
1/8 A kérdező kommentje:
Arról nem is beszélve, hogy a meglévőeket se tartják karban: a pár éve átadott 4-es metrót kb. az átadás óta nem takarították, a 2-es metrón egy éve történt baleset óta se voltak képesek feloldani a sebességkorlátozást, s azt hiszem, a 3-as metró körüli mizériát már meg sem kell említeni.
2017. nov. 12. 14:00
2/8 anonim válasza:
Bécsben töredékébe kerül 1 km metró megépítése mint Budapesten, pedig Bécsben rosszabbak hozzá a talajviszonyok és magasabbak a bérköltségek is. Viszont tisztességesen folyik az élet és nem lopásról meg túlszámlázásokról szól mint Budapesten.
2017. nov. 12. 14:13
Hasznos számodra ez a válasz?
3/8 anonim válasza:
Baromi egyszerű. Itthon nincs kultúrája a tervszerű, megelőző karbantartásnak, addig Bécsben vagy Prágában van. Nálunk a források allokálása még mindig kommunista tempó szerint folyik: ami nagy és látványos, arra szívesen áldoznak, de mondjuk 100 méternyi egy-két hetes szigeteléscsere a föld mélyén éjszakai üzemszünet alatt nem szól olyan nagyot, pénzt viszont igényel. Így az infrastrukturális elemeket hagyjuk a végletekig lerohadni, évtizedes lemaradást hozva ezzel létre. A lemaradásért lehet okolni az előző kormányt, városvezetést (sokszor okkal, olykor anélkül) és egy nagy lezárással kiganézni az egész vonalat, elnevezni felújításnak, aztán menni átvágni a szalagot . És a nép még lehet, hogy X-et is ad érte.
2017. nov. 12. 15:04
Hasznos számodra ez a válasz?
4/8 anonim válasza:
Egyrészt mert szétlopják mind a BKV, mind a budapesti önkormányzat, mind az állam vagyonát. Másrészt azért, mert a vezetőségben nem hozzáértő emberek ülnek, a párthűség fontosabb, bármelyik maffia is van hatalmon.
2017. nov. 12. 15:32
Hasznos számodra ez a válasz?
5/8 anonim válasza:
Napi bezzegnyugaton rovatunkat látták.
2017. nov. 12. 15:41
Hasznos számodra ez a válasz?
6/8 anonim válasza:
Köszönjük, utolsó. Valóban, itt abszolút nem valódi problémákról beszélgettünk, igazából minden fåsza, tökéletesen működik az ország közlekedési infrája és a metrófelújítás is csak a Soros-terv része.
2017. nov. 12. 17:22
Hasznos számodra ez a válasz?
7/8 anonim válasza:
A 4-es metró Szent Gellért tér állomáson a peronon még mindig el van kerítve az a méteres beázás, ami úgy néz ki, mintha valaki odahugyozott volna, és még mindig nem csináltak vele semmit sem. Ha ennyit nem tudnak helyrehozni, mégis mi a jó büdös francot várjunk? :D
2017. nov. 13. 11:38
Hasznos számodra ez a válasz?
8/8 anonim válasza:
Mert nálunk alapból szokás az egyszer megcsináljuk azon keresünk sokat aztán szarunk rá mi lesz vele hozzáállás.
A beruházásokon lehet nagy pénzeket keresni, lopni. A karbantartás viszont már csak a pénz viszi, így igyekeznek minimalizálni.
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!