Nem pofátlanság a MÁV-tól, hogy újabb feláras vonatnemet vezet be?
IC plusz...
A vasúti vezetők nagyon a 80-as években ragadtak.
Kezdve azzal, hogy belföldi utazásra még mindig kötelező az a másodosztályú IC-re a helyjegyváltás.
Ausztriában, még a Railjetre sem kell.
Aztán milyen alapon akarják prémiumszolgáltatásként eladni az Intercityit, amikor 10 alkalomból nyolcszor nem megy a klíma nyáron.Továbbá, elavultak a kocsik, nem komfortosak, piszkosak.
Ami még fontos, nincsenek fedélzeti szolgáltatások, semmi, sem étkező kocsi sem mozgó kiskocsis emberke (Railjeten Henry am zug).
Magyarországon nagy sebességű (200+) pálya sincsen ami indokolná a még drágább IC szolgáltatást.
Aztán, ha a műszaki oldalát vizsgáljuk, a MÁV nagyon nem érett meg a megfelelő pályafenntartásra.Az 1-es vonalon papíron 160 km/h-val mehet a vonat, de elég gyakran lefékezik a sok lassú jel miatt.Ha egy fővonalon sem tudják fenntartani a gyári pályaállapotokat, mit kezdenének sokkal?
Az egész Máv-ot,Gysevet mint szervezetet meg kellene szüntetni és sóval behinteni a helyét és átadnia a stafétát olyanoknak, akik értenek hozzá, vagyis privatizálni az egész magyarországi vasutat.
Vagy eladni az egészet az ÖBB-nek vagy DB-nek.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Való igaz, hogy a MÁV sok tekinteben vagy 20-30 évvel ezelőtt ragadt meg. És a helyzetén az újabb és újabb felárak beszedése sem fog javítani addig, amíg több a lyuk a pénzeszsák alján, mint az anyag.
Én viszont inkább a cseh vasutat hoznám példának. Ugyanúgy szocialista ország volt, mint mi, ráadásul ugyanúgy visegárdi ország. Meg lehet nézni a különbséget, hova jutott a MÁV és hova jutott a ČD. Ég és föld a különbség a kettő között.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Ha szerinted semmilyen pluszt nem ad az IC a személyvonatokhoz képest, akkor utazz személyvonattal...
Fedélzeti szolgáltatás: Ha lenne rá kereslet, akkor biztos lenne szolgáltatás is. Az más kérdés, hogy miért nem érte meg és más országokban miért éri meg.
Egyébként a pótjegyekben az a jó, hogy mindenki fizeti. Nem bújik ki alóla senki. Nem úgy, mint az alap menetjegynél.
Szerintem inkább legyen extra pótdij vagy pótdij emelés, mint menetjegy ár emelés.
"Kezdve azzal, hogy belföldi utazásra még mindig kötelező az a másodosztályú IC-re a helyjegyváltás. "
Tény, hogy Németországban nem kötelező a helyjegy, viszont maga a "menetjegy" jóval drágább illetve más tarifával működik, mint a "normál" (R, RE, IRE) vonatoké.
És a DB is veszteséges. Nem nagyon birja a versenyt a távolsági buszokkal. Tavaly indult egy "fapados" vasúti társaság, de biztos nem lesz a DB konkurenciája a napi 1 vonatpárjával. :D Ráadásul első nap több órás késése volt.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!