Miért vannak ilyen sűrűn a metró megállók?
Ezeket a metró megállókat nem értem pl. hogy Pöttyös utca,Lehel tér,Forgách utca minek vannak?!
Szerintem ezeket a megállókat be lehetne zárni helyettük ki lehetnek "húzni" a határút után még két megállót Pestszentlőrincre és a ferihegyi repülőtérnél lenne a végállomás.Újpestnél pedig + egy megálló a "Rákospalota-Újpest" vasútállomásig.
Egyszer menj végig a metrón csúcsidőben, vagy forgalmasabb időszakokban, és egyből mnegérted, hogy miért vannak ezek a megállók.
A "ki lehetne húzni pár megállót" ötletre meg csak annyit jegyeznék meg, hogy ha az olyan egyszerű lenne, már rég megcsinálták volna. Szerinted csak neked jutott már eszedbe, hogy kellene valamit kezdeni a metróval?
Mert a budapesti metró nem metróként épült.
Más helyeken a metró nagy távolságot gyorsan tesz meg, egymástól viszonylag távoli állomásokkal; melyekre a villamosok hordják rá az utasokat.
Nálunk ezzel szemben a metrót a villamos helyett építették.
És az is közrejátszik, hogy Ferihegyig vitték volna a síneket, és így maradt a belvárosi szakasz. A 4-es metró vonalán szintén sűrűbbek az állomások, de az eredeti terv szintén csak részben valósult meg. Bár van egy-két megálló, amit itt is elhagyható lett volna.
A kelenföldi pályaudvart korábban úgy tervezték, hogy ki volt hagyva két vágány helye, a metrónak. Ezért nem volt a "régi" Kelenföldön 7. és 8. vágány, KÖKI-hez hasonlóan valósult volna meg az intermodalitás. Eltelt pár évtized amire megvalósult, és nem a régebbi tervekhez hasonlítóan.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!