Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Miért vannak ilyen sűrűn a...

Miért vannak ilyen sűrűn a metró megállók?

Figyelt kérdés

Ezeket a metró megállókat nem értem pl. hogy Pöttyös utca,Lehel tér,Forgách utca minek vannak?!

Szerintem ezeket a megállókat be lehetne zárni helyettük ki lehetnek "húzni" a határút után még két megállót Pestszentlőrincre és a ferihegyi repülőtérnél lenne a végállomás.Újpestnél pedig + egy megálló a "Rákospalota-Újpest" vasútállomásig.



2017. ápr. 24. 15:47
 1/10 anonim ***** válasza:
91%

Egyszer menj végig a metrón csúcsidőben, vagy forgalmasabb időszakokban, és egyből mnegérted, hogy miért vannak ezek a megállók.


A "ki lehetne húzni pár megállót" ötletre meg csak annyit jegyeznék meg, hogy ha az olyan egyszerű lenne, már rég megcsinálták volna. Szerinted csak neked jutott már eszedbe, hogy kellene valamit kezdeni a metróval?

2017. ápr. 24. 15:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
100%
Tipikus önző csőlátó: fel sem tételezi, hogy máshol is laknak vagy dolgoznak emberek, mint ahol ő fel-vagy leszáll.
2017. ápr. 24. 18:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:
100%
Ha nem érted, akkor látogasd meg az említett állomásokat csúcsidőben. :D
2017. ápr. 24. 19:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 A kérdező kommentje:
5 perc sétás megállókról beszélünk...
2017. ápr. 24. 19:25
 5/10 anonim ***** válasza:
89%
elég sok dolog is megoldható metró nélkül, pár perc sétával, plusz egyéb közlekedési eszközzel...akkor meg mégis minek a metró? ne szüntessük meg egyből?
2017. ápr. 24. 21:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 Alex Fly ***** válasza:
63%

Mert a budapesti metró nem metróként épült.

Más helyeken a metró nagy távolságot gyorsan tesz meg, egymástól viszonylag távoli állomásokkal; melyekre a villamosok hordják rá az utasokat.

Nálunk ezzel szemben a metrót a villamos helyett építették.

2017. ápr. 24. 23:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:
67%
Szállj fel regfel 7 és 8 között, megérted minek ennyi megálló.
2017. ápr. 25. 00:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:

És az is közrejátszik, hogy Ferihegyig vitték volna a síneket, és így maradt a belvárosi szakasz. A 4-es metró vonalán szintén sűrűbbek az állomások, de az eredeti terv szintén csak részben valósult meg. Bár van egy-két megálló, amit itt is elhagyható lett volna.

A kelenföldi pályaudvart korábban úgy tervezték, hogy ki volt hagyva két vágány helye, a metrónak. Ezért nem volt a "régi" Kelenföldön 7. és 8. vágány, KÖKI-hez hasonlóan valósult volna meg az intermodalitás. Eltelt pár évtized amire megvalósult, és nem a régebbi tervekhez hasonlítóan.

2017. ápr. 25. 12:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:
A 2-es metró építésekor ki akarták takarítani a Rákóczi útról a villamost, a 3-as építésekor a teljes felszíni tömegközlekedést megszüntették a Határ út-Újpest Városkapu között (a Kálvin-Deák tér szakasz kivételével) ezeken a részeken azért több 10 vagy százezer ember él vagy dolgozik, akiknek közlekedniük kell. Tehát a metrót a szükségesnél jóval több helyen állítják meg. A 4.es metró állomáskiosztása meg inkább a vicc kategóriába tartozik.
2017. ápr. 27. 23:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 macska28 ***** válasza:
Mert Budapesten a fontosabb közlekedési csomópontok közel vannak egymáshoz, ebben szerepet játszhat a város mérete is. Plusz több helyen a metró a villamost, vagy éppen a buszt váltotta ki.
2017. jún. 27. 00:07
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!