Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » A villamosvezetőknek miért...

A villamosvezetőknek miért kell tudni, bonyolult elméleti műszaki dolgokat? (elektronika, fizika)

Figyelt kérdés
Mielőtt valaki belém kötne, és nekem esne, hogy azért, mert a villamos árammal megy meg stb.... De komolyan, nem elég egy rakás százoldalas utasításokat megtanulni, még ilyen f***ságokat is kéne, hogy pl: sebességszámítás, amperváltás, generátor fogalma, kapcsolások fogalma, ohm törvénye, pneumatika, hidraulika, elektronikai mittudom én micsodák és még sorolhatnák egy jó pár adag fizikai dolgot.... Nevetséges! Komolyan elvárnák az embertől, hogy ilyenek is tanuljon bónuszban? Ennyi erővel fizikaelektronika tudósnak kéne lenni, szuper-fizikaelektronikás villamossági majszternék, vagy űrhajóhoz kéne ilyeneket tanulni b***ki. Ráadásul ez nem is Intercity, sem TGV mozdony, hogy megy mint állat és kitudja hol áll meg... Elméletben így is elég megjegyezni szegény vezetőknek az utasításokat, elsősorban elméletből annyit kéne tudni, a legfontosabbakat: 1. KRESZ alapos ismerete, illetve a villamos jelzési és forgalmi utasítások, a fizikát meg elektronikát le kéne sz@rni semmi értelmi, MERT EZ NEM ŰRHAJÓ, SEM EXPRESS... Mellesleg 8 általános elegendő hozzá, ja bocs... már nem elég, diplomata agyontanult embernek kell lenni, hogy ilyet vezess... (bocsánat akit megsértettem, de röhej, a diplomata menjen mérnöknek inkább...) Na most ettől eltérve senkit nem akarok megbántani, de a mai rendszer minden téren nevetséges, és csak arra megy ki, hogy az emberrel akár e téren, akár más téren felesleges elméleti zagyvaságokat magyarázzanak be, az oké, hogy valami szinten érteni kell a működési, műszaki dolgaihoz, de akkor rendesen gyakorlatban adnák hozzá a tudást, hogy mi a teendő, ha X probléma lép fel, vagy mondom, tennék interaktívvá, mert, úgy hamarabb meg marad, hogy ezt meg ezt kell kezelni azt csá, főleg a mai villamosokon, a modernebbeken, van fék,gáz meg néhány gomb (automatizált ajtók), azt kimerült a tudomány. Semmi kvantum-fizikális tudás nem kéne, csak arra megy gondolom, hogy kiszórják az emberek nagy részét. A régi időkben bezzeg, a mester mellett oktattak minden egyes dolgot, nem kellett elméleti marhaságokat tanulni,azt is csak minimálisan, sőt örültek, ha valakinek, van 8 általánosa, és tárt karokkal várták, hogy jöjjön dolgozni, így kéne ma is a mester mellett lenni, minden technikát elsajátítani, és a gyakorlatra nagy figyelmet fordítani, elméletből meg elegendő lenne az utasítás, de nem akarok itt reformálni, csak kifejtettem saját meglátás szerint egy témát, mellesleg érdekelne a villamosvezető pályafutás, de így szétcseszik és kicsi az esélye, ja és csoda ha "halandó" ember bekerül, manapság sok a protekciós...

2017. ápr. 21. 19:22
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
56%

Kidühöngted magadat? Nagyon jó, akkor nyugodtan vághatsz neki a hétvégének.

"A régi időkben bezzeg, a mester mellett oktattak minden egyes dolgot, nem kellett elméleti marhaságokat tanulni,azt is csak minimálisan, sőt örültek, ha valakinek, van 8 általánosa, és tárt karokkal várták, hogy jöjjön dolgozni..."

Gondolom, mint az oktatás szakértője, azzal is tisztában vagy, hogy ennek az oktatási módszernek mik a hátulütői. Mert azok is vannak bőven.

2017. ápr. 21. 19:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:
57%
teljesen igazad van én ugyanígy vagyok a kamionos jogsiról, annyi bőrt húznak le az emberről amennyit csak tudnak...
2017. ápr. 21. 20:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 A kérdező kommentje:

#1-es:


Tudom, hogy vannak hátulütők, de hol nincsenek? Minden munka felelősséggel jár, de akkor is egy villamoson kevesebb a hátulütő, mint egy mozdonyon, ahol 120-200 km/h-val száguldanak, és ha vét a vezető tömeges halálhoz is vezethet, viszont a villamoson nincs ekkora teher, ott max leüvölt néhány őrült utas, meg balhé van, ha meg műszaki hiba van, úgy is jön a pótló autóbusz, vagy ha baleset történik, nem fognak meghalni, hanem kisebb sérülésekkel megússzák.

2017. ápr. 21. 20:22
 4/11 anonim ***** válasza:
91%

Elkezdtem végigrágtam magam a szösszeneteden, de az agyam ledobta az ékszíjat a diplomata mérnököknél...


Az egészről egy szállóige jutott eszembe, ami anno a seregben terjedt:

"Én nem vagyok egy volumen, az sem érdekel, hogy egyeseknek több diplomatája van, de hogy szívni fognak, az rizikó."


Szóval:

1. Tanuld meg a szavak jelentését

2. Tanulj meg mondatokat összerakni belőlük

3. Aztán majd beszélhetünk a bonyolult elméleti és műszaki kihívásokról, amik a villamosvezető-gyakornokokra várnak.

2017. ápr. 21. 21:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 anonim ***** válasza:
88%

Nos, azt hiszem most már értem, miért ilyen a tananyag.

Azért, hogy az olyan alacsony ingerküszöbű, labilis, mindenen idegeskedő emberek még a tanfolyamon kiessenek.

Aki egy ilyen semmiségen így felhúzza magát, arra én nem bíznék rá többszáz kilowattal mozgatott 30-40 tonnát, megpakolva 100 emberrel, mert az ilyen ember áramot vezessen, ne járművet.

2017. ápr. 21. 22:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 A kérdező kommentje:
Ok, akkor úgy látom kevés normális válasz aligha lesz, mellesleg, én csak legfőképpen arra szerettem volna választ kapni, hogy miért kell ilyen elméleti dolgokat megtanulni, ha az ember a vizsga után úgy is elfelejti? Na de ezen már ezek után nem rágódok amúgy se, és nem feltétlenül csak ezen peregnek ki az emberek, hanem ahogy hallottam az orvosi vizsgálat meg a pszichológia is kőkemény tesztekre épül, ott meg úgy is megmondják, ki alkalmas erre és ki nem. Az elméleti fizikás elektronikás dolog meg csak kicseszés semmi több, és semmi köze az ideges labilitáshoz, áramot meg nem szívesen vezetek maradok a járműveknél. Továbbá nem egyszer láttam már olyan esetet, hogy a vezető elkezdett izomból káromkodni a vezető fülkében, szóval ennyit erről senki se születik full nyugodt embernek.
2017. ápr. 21. 22:52
 7/11 A kérdező kommentje:

Ja aztán még azokról az esetekről ne is beszéljünk, mikor olyan embert is felvesznek, aki az embert szándékosan akarja elütni, aztán mikor egy utas véletlenül megnyomta a vészféket szarrá ordította a fejét, na de sebaj más is ilyen labilis állat.


Aztán még #4-es: Ha nem tudod értelmezni kellő képen a leírást az nem az én bajom, na szóval kötözködjön még, aki akar, meguntam.

2017. ápr. 21. 22:57
 8/11 Fatal_3rror_ ***** válasza:
100%

Hát a kérdezőből örök szállóigék fognak születni szerintem :D


"fizikaelektronika tudós"

"szuper-fizikaelektronikás villamossági majszternék"

"TGV mozdony"

"diplomata menjen mérnöknek"

"kvantum-fizikális tudás"

"érdekelne a villamosvezető pályafutás"

"elméleti fizikás elektronikás dolog"

"ideges labilitás"

"kevés normális válasz aligha lesz"...Magyarul ez azt jelenti hogy sok normális válasz lesz :D

2017. ápr. 22. 08:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 anonim ***** válasza:
100%
Mert a 203/2009es törvény alapjan dolgoznak. Pont. Egy kalauz...
2017. ápr. 23. 05:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 anonim ***** válasza:
Én ugyan nem tanulok villamosvezetőnek és nem is ismerem a képzést. De ha valaki bármi olyannal dolgozik amiben villany van és komolyabb mint egy átlagos kézi szerszám, az alapfogalmakat ismernie kell. Nem tudom, hogy a villamosnál ez, hogy van, de a saját területemen nagyon megkönnyíti egy hibaelhárítást ha a területen lévő ember el tudja mondani, hogy kb. mi a gond, és nem harapofógoval kell belőle kiszedni az információt. Illetve baleset esetén is fontos ismeretek ezek.
2017. ápr. 24. 12:21
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!