Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Villanymozdonyos kérdés....

Villanymozdonyos kérdés. Ilyen esetben hogy menne át a fázishatár alatt?

Figyelt kérdés

Fővonalon,nyiltpályán kb. 2 km -enként térközjelzők vannak és tegnap 120-as sebességről lefékeztünk a vonattal (én a vonaton utaztam) ,tehát lefékeztünk egy térközjelzőnél és a következő térközjelzőig kb. 10-15 km/h -val mentünk,nagyon lassan. Kb 15 perc késés lett a vonatnak. Ahogy a következő térközjelzőt elértük,visszagyorsított a vonat. Gondolom biztber meghibásodás volt.


Arra gondoltam,hogy ha pont fázishatár is lett volna a két térközjelző között,lehet nem is birtu k volna ilyen sebességgel átmenni hanem megálltunk volna.


Ilyenkor mi történne,ha két térközjelző között olyan lassan megy a vonat és,ha pont fázishatár is jönne?


Mert ugye ki kell a főmegszakító kapcsolót kapcsolni a mozdonynak és kb. 50-60 m-t áram nélkűl megy.


Ilyen helyzetban át bírna a vonat gurulni a fázishatár alatt vagy gond lenne,megállna és hogyan lenne tovább?


Mozdonyvezetők értik a kérdést.

Varom a válaszokat.

Előre is köszönöm.



2017. ápr. 5. 20:20
 1/4 anonim ***** válasza:

15 km/h-val is át tud gurulni azon a pár méteren, de ha mégse, akkor kapcsolgat kicsikét.

Olyankor az történik, hogy a mozdonyvezető bekapcsolja a szigetelt szakaszt érkezési irányból, begurul alá, majd lekapcsolja, és bekapcsolja a másik irányból majd kigurul a szigetelt szakasz alól. Végül mindent kikapcsol és tovább megy.

2017. ápr. 5. 21:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:
15 km/h-nál azért van elég lendülete egy vonatnak átgurulni egy 50 méteres szakaszon. Ráadásul két szedő is van, nagyon szerencsétlenül kell kijönnie a lépésnek ahhoz, hogy legalább az egyik szedő fölött legyen táp.
2017. ápr. 5. 22:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 anonim ***** válasza:
Általában úgy szokták telepíteni a fázishatárokat ( kivéve az állomási szakaszolást), hogy ne olyan helyen legyen ahol ezzel szívni lehet.
2017. ápr. 6. 01:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 anonim ***** válasza:
100%

Az EÉVB sajátosságai miatt legtöbb hagyományos, régi mozdonnyal nem lehet ilyen esetben 15-tel menni, mert lehet már 13-14-nél leold, ezért legjobb esetben is kb. 12-vel szokás menni. Találkoztam olyan rosszul beállított géppel, ami 10-11-nél leoldott. 12-vel én biztos nem próbálnék meg átgurulni a fázishatár alatt, hanem előtte megállnék (nem tiltja semmi). Ha már felszabadult a térköz (az EÉVB vörös fénye sárgává változik), akkor megfelelő lendülettel átgurulnék.


Jelenleg már távvezérelt fázishatárok vannak, így a mozdonyvezető nem kapcsolgat semmit, ha sikerül alatta maradni, hanem a villamos üzemirányítóval értekezve ő helyezi távolról feszültség alá a semleges szakaszt. Kivéve persze az új típusú, Flury-szigetelős fázishatároknál, azok alatt nem lehetséges ott maradni.


Semmivel nem vagy előrébb, ha megpróbálsz 12-vel átgurulni. Nincs értelme kockáztatni.

2017. ápr. 6. 22:12
Hasznos számodra ez a válasz?

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!