A vasútállomásokat nálunk mért nem "plázásítják"?
Ausztriában a vidéki városok állomásai plázák is egyben.Például Linzben.
Nálunk, sok helyen megvannak a bazi 2-3 emeletes állomásépületek és nincsenek kihasználva.Alul van 2 pénztár, meg valahol egy forgalmi iroda és annyi.
Természetesen a szép régi épületeket rendesen fel kellene újítani, ott korlátozottabbak a lehetőségek.
Viszont, van az a sok ronda állomásépület is.Például Győrben, Debrecenben...stb, ott dózerolni kellene az egészet és egy mélygarázsos intermodális közlekedési csomópont funkciót is ellátó több emeletes plázát kellene felhúzni a helyükre.
A bérleti díjak szépen befolynának a vasút kasszájába.
Sopronban valamit próbált a Gysev is,de túl kicsi hozzá az állomásépület, 4-5x akkora területre lenne szükség.
Ezzel több gond van:
1. A magánszféra nyereség alapon működik, nekik nem céljuk hogy a fenntartandó épület mellett még egy tömegközlekedésre szolgáló épületet is pénzeljenek.
2. A legtöbb vasútállomás nem a város központjában, vagy "jobb helyein" fekszik, az emberek pedig inkább azokat választják.
3. Alapból más az épületek célja, egyiknek a várakozás és az utasforgalom kiszolgálása, a másiknak az hogy minél több időt és pénzt elverj benne.
Sajnos akárhogy nézzük, a vasútállomások karbantartása állami feladat lenne. Vannak amire egyszerűen muszáj lenne pénzt fordítani és nem lenne szabad hagyni lerohadni a p..csába. Elég csak megnézni Kőbányai-Kispestet, igazi balkáni hangulat. De ugyanilyen lepukkantak a metróvonalaink is, a nagy részük olyan mint egy putri.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!