Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » A vasútállomásokat nálunk...

A vasútállomásokat nálunk mért nem "plázásítják"?

Figyelt kérdés

Ausztriában a vidéki városok állomásai plázák is egyben.Például Linzben.


Nálunk, sok helyen megvannak a bazi 2-3 emeletes állomásépületek és nincsenek kihasználva.Alul van 2 pénztár, meg valahol egy forgalmi iroda és annyi.


Természetesen a szép régi épületeket rendesen fel kellene újítani, ott korlátozottabbak a lehetőségek.

Viszont, van az a sok ronda állomásépület is.Például Győrben, Debrecenben...stb, ott dózerolni kellene az egészet és egy mélygarázsos intermodális közlekedési csomópont funkciót is ellátó több emeletes plázát kellene felhúzni a helyükre.

A bérleti díjak szépen befolynának a vasút kasszájába.



Sopronban valamit próbált a Gysev is,de túl kicsi hozzá az állomásépület, 4-5x akkora területre lenne szükség.



2017. márc. 9. 20:11
 1/7 anonim ***** válasza:
100%
Nincs rá della
2017. márc. 9. 20:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 Alex Fly ***** válasza:
A tatabányai állomás valami hsonló.
2017. márc. 9. 22:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:
Tatabánya, Kőbánya-Kispest, Nyíregyháza valóban ilyenek, de nyilván többre volna szükség. De azt látni kell, hogy az üzemeltetőt semmi sem motiválja ebbe az irányba: ha valamit nagyon muszáj felüjítani, arra ott az uniós pénz. Ha meg elketyeg a vasút felújítás nélkül is, akkor meg minek költene rá pont a MÁV Zrt? Aminpedig a befektetőket illeti, nyilván lennének itt-ott, de alapvetően telített már a hazai piac és még mindig gyakran egyszerűbb zöldmezős beruházásként plázát építeni'
2017. márc. 9. 23:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 Alex Fly ***** válasza:
Az is belejátszik, hogy a pláza jellemzően magánberuházás, a vasút pedig egy állami szolgáltatás. Nem olyan egyszerű ezt összehozni. És az állomások nem biztos, hogy olyan helyen vannak, ahol az infrastruktúra is alkalmas erre. Pl. egy pláza eléggé forgalomvonzó létesítmény, nem feltétlenül képes a meglévő úthálózat ezt kiszolgálni. És a parkolásról is gondoskodni kell, amire nem mindenhol van hely. Ha viszont a pláza forgalma nem ér el egy szintet, akkor nem éri meg.
2017. márc. 10. 04:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:
Utolsó: pont az volna a legnagyobb előny, hogy a szűkös állami források helyett a magánszféra finanszírozza jóval hatékonyabb módon az állomások finanszírozását. De ennek felismeréséhez már késő, pl Budapesten a Nyugati pályaudvar mellé és fölé épült a pláza, miközben az épület és az állomás nem érintett vágánycsoportjai rohadnak. Ugyanúgy a Keletitől nem messze húztak fel egy plázák ahelyett, hogy a pályaudvart bővítve építettek volna hozzá. De meg Kőbánya-Kispesten is teljes az elkülönülés.
2017. márc. 10. 12:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:
52%
Persze, mert erre van pénze az országnak. A magánvállalkozó is a mi adónkból építkezik...
2017. márc. 10. 14:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 Fatal_3rror_ ***** válasza:

Ezzel több gond van:

1. A magánszféra nyereség alapon működik, nekik nem céljuk hogy a fenntartandó épület mellett még egy tömegközlekedésre szolgáló épületet is pénzeljenek.

2. A legtöbb vasútállomás nem a város központjában, vagy "jobb helyein" fekszik, az emberek pedig inkább azokat választják.

3. Alapból más az épületek célja, egyiknek a várakozás és az utasforgalom kiszolgálása, a másiknak az hogy minél több időt és pénzt elverj benne.


Sajnos akárhogy nézzük, a vasútállomások karbantartása állami feladat lenne. Vannak amire egyszerűen muszáj lenne pénzt fordítani és nem lenne szabad hagyni lerohadni a p..csába. Elég csak megnézni Kőbányai-Kispestet, igazi balkáni hangulat. De ugyanilyen lepukkantak a metróvonalaink is, a nagy részük olyan mint egy putri.

2017. márc. 10. 19:01
Hasznos számodra ez a válasz?

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!