Miért fűtik túl a MÁV vonatokat?
"A nappali tartózkodásra szolgáló helyiségek túlfűtése bágyadttá és enerválttá tesz, rontja a gondolkodást, csökkenti a reakcióidőt."
Ez pl egy webbeteg cikkből való, de nyilván tapasztalja magán is az ember az efféle dolgokat. Dolgoznál valamin tableten, tanulnál valamit, de még egy sima olvasás közben is tompább az ember agya. Nem is beszélve a rossz közérzetedről és arról, mikor a forróságból leszállsz a hidegbe... Miért nem lehet ezt optimálisan belőni?
Mint írták, a régebbi típusú kocsikban nem lehet szabályozni, a kapcsolónak csak két állása van: vagy fűt, vagy nem fűt.
Ha fűtésre van állítva, akkor az egy bizonyos, adott volumenű fűtést jelent. Ez kinti plusz fokoknál rohadt meleget jelent, mert kicsi a kocsi hőleadása, viszont -10 esetén meg esetleg nem elegendő. (Bár ez kocsifüggő.)
Ha ez a kapcsoló elromlik, akkor nem biztos, hogy kicserélik, mert mondjuk ilyen típusú éppen nincs raktáron. Ilyenkor vagy nincs fűtés egy darabig, vagy a szerelők direktbe kötik (ideiglenesen, 50 évre), és olyankor mindig fűt, ha a kocsi főkapcsolóját felnyomja a jegyvizsgáló.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!