Miért kell fizetni a tömegközlekedésért?
Az "adókból" tökéletesen lehetne működtetni.
Szomorú, hogy egy szolgáltatásért kétszer fizetünk!
7-es vagyok.
Én teljesen értem mire gondolsz kedves kérdező. Valóban, az útdíj minden formában erkölcstelen. Adóból épült (amit az autód után súlyadóként vagy gépjárműadóként beszednek, az üzemanyagban ami "útalap" néven van, stb). Tehát többszörösen megfizeted. Fenn kell tartani, való igaz, de nálunk a mindenki által tapasztalható útállapotok nem azt támasztják alá, hogy ezt tisztességesen megteszik.
Fizessek azért plusz pénzt, hogy a városokat elkerülő gyorsforgalmi uthálózatot használom, és így nem terhelem tovább a települések levegőjét... vicc. De ők a hatalom, ha akarják, lenyomják a nép torkán, mert megtehetik. Ez a látszatdemokrácia. Nem értek én se teljesen egyet a rendszerrel, illetve sokallom az adót, adónemeket (azt valahol már levezettem itt GYK-n, hogy egy bruttó 150 ezres fizetésből mennyi landol így vagy úgy az állam zsebében). De ez van, nem tehetünk ellene. Ha megpróbálnánk, bevisznek (jobb esetben), vagy akár el is tűntetnek, mert ezt is megtehetik. Náluk a hatalom, mi tartjuk el őket, és a nevünk cserébe ez, hogy kuss. Kicsit olyan, mint ha lenne egy kutyád, akit etetsz, orvoshoz hordod, röviden ellátod, de mindig attól kell félned, hogy mikor harap meg. Undorító.
Hogy a politikusok jól lakjanak, a szegény embereknek meg nincs mit enniük, abba nem gondolnak bele, nem hogy még 400 forintért buszjegyet vegyenek.
Nekem se adnak semmi támogatást a munkaügyibe, pedig már fél éve nem dolgozom, és dolgozni se mehetek el, na akkor hogy éljen meg az ember. 10 éve a régi rendszer idején alanyi jogon járt minden munkanélkülinek az ellátás.
Ez a kormány csak elvesz, de nem ad semmit, engem ráadásul még egy ellenőr is megbüntetett jogtalanul, nem bírják megérteni, ha nincs bevétel, nem tudok fizetni.
Pizzafutár is hiába várja a borravalót, ép hogy összekuporgatja az ember 100 ft-skból egy akciós pizza árát, de a sok pofátlannak nem elég a kicsi, nem becsülik meg.
#12/17!
Amilyen hülye vagy, olyan messzire elmennél, soha nem érnél vissza! 😃 Sajnos, neked még rengeteget kell a viszonylagosságban tapasztalni ahhoz, hogy felfogd az egyszerű megnyilvánulásokat!!
Az előzőek nagyjából leírták a lényeget...
Igaz, hogy a tömegközlekedés egy szolgáltatás -méghozzá eléggé kiemelt szolgáltatás- az állam részéről. Az is igaz, hogy ezt általában közlekedési társaságok végzik piaci alapokon.
Meg lehetne oldani, hogy mint kiemelkedően fontos alapvető közszolgáltatást az állam nyújtsa alanyi jogon mindenkinek, kihagyva a piaci részvételt. Ebben az esetben ingyenesen veheti igénybe bárki, a fenntartását pedig a befizetett adókból biztosítanák -ebben az esetben jogosan kérdezhetné bárki, hogy mi a csudának költik az ő adóját olyan szolgáltatásra, amit soha nem vesz igénybe...
A másik lehetőség, hogy teljesen piaci alapon működne és az igénybevevők viteldíjából kell minden költséget állni. Ebben az esetben viszont ahhoz, hogy nyereséges lehessen, olyan magas árakkal kellene dolgozniuk, ami miatt nem nevezhető tömegközlekedésnek, mert csak egy szűk réteg lenne képes megfizetni. Az egyéb hátrányok mellett ez jelentős bevételcsökkenést okoz, amit a bevétel biztosítása érdekében újabb áremelésekkel kell kompenzálni, amitől megint kevesebbek számára elérhető... és így tovább...
A jelenlegi rendszer szerint a szolgáltatás biztosítása állami feladat, tehát nagyrészt közpénzekből finanszírozzák, viszont az igénybevevők is hozzájárulnak a költségek egy részéhez a viteldíj megfizetésével. Ezzel még mindig az utazásuk teljes költségének csak egy töredékét fizetik meg, az üzemeltető cég számára viszont lehetőséget ad az igények és a kihasználtság alapján az ésszerűsítésekre...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!