Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Miért kell fizetni a tömegközl...

Miért kell fizetni a tömegközlekedésért?

Figyelt kérdés

Az "adókból" tökéletesen lehetne működtetni.

Szomorú, hogy egy szolgáltatásért kétszer fizetünk!



2016. nov. 7. 10:58
1 2 3 4
 11/38 anonim ***** válasza:
32%

7-es vagyok.

Én teljesen értem mire gondolsz kedves kérdező. Valóban, az útdíj minden formában erkölcstelen. Adóból épült (amit az autód után súlyadóként vagy gépjárműadóként beszednek, az üzemanyagban ami "útalap" néven van, stb). Tehát többszörösen megfizeted. Fenn kell tartani, való igaz, de nálunk a mindenki által tapasztalható útállapotok nem azt támasztják alá, hogy ezt tisztességesen megteszik.

Fizessek azért plusz pénzt, hogy a városokat elkerülő gyorsforgalmi uthálózatot használom, és így nem terhelem tovább a települések levegőjét... vicc. De ők a hatalom, ha akarják, lenyomják a nép torkán, mert megtehetik. Ez a látszatdemokrácia. Nem értek én se teljesen egyet a rendszerrel, illetve sokallom az adót, adónemeket (azt valahol már levezettem itt GYK-n, hogy egy bruttó 150 ezres fizetésből mennyi landol így vagy úgy az állam zsebében). De ez van, nem tehetünk ellene. Ha megpróbálnánk, bevisznek (jobb esetben), vagy akár el is tűntetnek, mert ezt is megtehetik. Náluk a hatalom, mi tartjuk el őket, és a nevünk cserébe ez, hogy kuss. Kicsit olyan, mint ha lenne egy kutyád, akit etetsz, orvoshoz hordod, röviden ellátod, de mindig attól kell félned, hogy mikor harap meg. Undorító.

2016. nov. 7. 12:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/38 anonim ***** válasza:
84%
kérdező, sajnos teljesen hülye vagy, nem hiszem, hogy van értelme veled bárkinek is vitatkoznia.
2016. nov. 7. 12:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/38 anonim ***** válasza:
39%

Hogy a politikusok jól lakjanak, a szegény embereknek meg nincs mit enniük, abba nem gondolnak bele, nem hogy még 400 forintért buszjegyet vegyenek.

Nekem se adnak semmi támogatást a munkaügyibe, pedig már fél éve nem dolgozom, és dolgozni se mehetek el, na akkor hogy éljen meg az ember. 10 éve a régi rendszer idején alanyi jogon járt minden munkanélkülinek az ellátás.

Ez a kormány csak elvesz, de nem ad semmit, engem ráadásul még egy ellenőr is megbüntetett jogtalanul, nem bírják megérteni, ha nincs bevétel, nem tudok fizetni.

Pizzafutár is hiába várja a borravalót, ép hogy összekuporgatja az ember 100 ft-skból egy akciós pizza árát, de a sok pofátlannak nem elég a kicsi, nem becsülik meg.

2016. nov. 7. 13:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/38 anonim ***** válasza:
41%
Nekem hiába tartja a markát a sok narancsos, tőlem nem húznak ki egy forintot sem.
2016. nov. 7. 13:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/38 anonim ***** válasza:
53%
Gratulálok utolsó válaszoló! :) Intelligenciád és határtalan, mélyenszántó tudásod átsüt a sorok között és kiégeti a retinámat! Csak így tovább! ;)
2016. nov. 7. 14:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/38 anonim ***** válasza:
62%
14, sajnos de. Ha itthon élsz, akkor bizony húznak ki a zsebedből, nem is keveset. De nem csak a narancs párt. A többi is megtette (bár nem ennyure pofátlanul). Éppen ezért utálom őket, egytől egyig, jobbra balra.
2016. nov. 7. 14:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/38 anonim ***** válasza:
82%
A kérdés egyáltalán nem hülyeség. Vannak városok, ahol ingyenes a tömegközlekedés, pl. Tallin. Egy időben Szegeden is az volt, az ott tanuló diákok számára. Amúgy a tömegközlekedés sehol nem él meg piaci alapon, mindenhol szükséges hozzá állami vagy önkormányzati támogatás.
2016. nov. 7. 15:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/38 A kérdező kommentje:

#12/17!

Amilyen hülye vagy, olyan messzire elmennél, soha nem érnél vissza! 😃 Sajnos, neked még rengeteget kell a viszonylagosságban tapasztalni ahhoz, hogy felfogd az egyszerű megnyilvánulásokat!!

2016. nov. 7. 17:41
 19/38 anonim ***** válasza:
Sőt, az adóból lehetne működtetni a postát, a közutakat, a vasutat, az egyetemeket, meg hasonlók. Nemde? :)))
2016. nov. 7. 20:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/38 Alex Fly ***** válasza:
100%

Az előzőek nagyjából leírták a lényeget...

Igaz, hogy a tömegközlekedés egy szolgáltatás -méghozzá eléggé kiemelt szolgáltatás- az állam részéről. Az is igaz, hogy ezt általában közlekedési társaságok végzik piaci alapokon.

Meg lehetne oldani, hogy mint kiemelkedően fontos alapvető közszolgáltatást az állam nyújtsa alanyi jogon mindenkinek, kihagyva a piaci részvételt. Ebben az esetben ingyenesen veheti igénybe bárki, a fenntartását pedig a befizetett adókból biztosítanák -ebben az esetben jogosan kérdezhetné bárki, hogy mi a csudának költik az ő adóját olyan szolgáltatásra, amit soha nem vesz igénybe...

A másik lehetőség, hogy teljesen piaci alapon működne és az igénybevevők viteldíjából kell minden költséget állni. Ebben az esetben viszont ahhoz, hogy nyereséges lehessen, olyan magas árakkal kellene dolgozniuk, ami miatt nem nevezhető tömegközlekedésnek, mert csak egy szűk réteg lenne képes megfizetni. Az egyéb hátrányok mellett ez jelentős bevételcsökkenést okoz, amit a bevétel biztosítása érdekében újabb áremelésekkel kell kompenzálni, amitől megint kevesebbek számára elérhető... és így tovább...

A jelenlegi rendszer szerint a szolgáltatás biztosítása állami feladat, tehát nagyrészt közpénzekből finanszírozzák, viszont az igénybevevők is hozzájárulnak a költségek egy részéhez a viteldíj megfizetésével. Ezzel még mindig az utazásuk teljes költségének csak egy töredékét fizetik meg, az üzemeltető cég számára viszont lehetőséget ad az igények és a kihasználtság alapján az ésszerűsítésekre...

2016. nov. 7. 20:21
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!