Ti támogatnátok azt, hogy a BKK vezessen be külön jegyet és bérletet minden közlekedési eszközre?
Természetesen lehetne továbbra is kombinált jegyet vagy bérletet is venni bármilyen variációban, de pl. ha valaki a munkába vagy iskolába menet csak villamossal közlekedik, annak elég lenne vennie egy villamosbérletet, ami ugyan másra nem lenne jó, de olcsóbb lenne mint a mostani kombinàlt.
Az árak egyébként a következőképpen nőnének közlekedési eszközök szerint (legfelül, a legolcsóbb, legalul, a legdrágább):
1. Busz
2. Troli
3. Villamos
4. Hév (Bp.-en belül természetesen)
5. Metró
"Ugyanígy támogatnám azt is, hogy akár időalapú, akár távolságalapú legyen a díjfizetés,"
Tervezik néhány éve, csak csúszik a bevezetés, még nem tudják melyik haver kapja meg a kiépítését.
...
6. MÁV-START vonalak
7. Volán vonalak
Főleg azt figyelembe véve, hogy a HÉV már most kikerült a BKV hatásköréből, a MÁV-csoporthoz tartozik.
Természetesen hülyeségnek tartom a felosztás ötletét. Pont hogy az integrációra kellene rámenni, ami még most is kissé hiányos (pl. pont a MÁV és a Volán miatt, meg az agglomerációs járatok esetén is azért vannak érdekességek).
Meg aztán 1-2 logikai bukfenc:
- Busz és troli között mi a különbség? Az, hogy az egyiknek csápja van? És ha a troli önjáró üzemmódban közlekedik?
- Pótlásokkal mi a helyzet? Akkor cseszhetem, és nem mehetek busszal, ha mondjuk lehal a metró? Vagy mehetek vele, de a buszbérletesek meg nem? Vagy olyankor mindenki mehet?
Szóval akár ennél sokkal jobban is feloszthatnád, mondjuk vonalankénti bérletet is árusíthatnál, abban sem lenne logika.
Nem támogatnám. Egy cég egy útra minek adjon ki többféle jegyet különböző árakon? A cég költségei is nagyobbak, az utas is szívna vele. Inkább átjárhatóvá kellene tenni a különféle társaságok között. Mint Ausztriában: a szállás és a munkahely két külön településen volt. A cég biztosította a kettő között a bérletet. Teljesen mindegy volt, hogy éppen busszal vagy vonattal mentem: ugyanazon két település között mindkét járműre érvényes volt.
Ha igénybe veszem a közösségi közlekedést, akkor az a cél, hogy minél egyszerűbben eljussak A pontból B pontba. És jóval egyszerűbb, ha az adott útvonalon közlekedő összes eszközt ugyanazokkal a feltételekkel vehetem igénybe.
"Főleg azt figyelembe véve, hogy a HÉV már most kikerült a BKV hatásköréből, a MÁV-csoporthoz tartozik."
Az utolsó tagmondat biztos?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!